aardappels in de magnetron?

Ik hoor veel mensen in mijn omgeving dat aardappels gekookt in de magnetron zo lekker zijn…

Maar eh…kan iemand mij vertellen hoe ik dat het beste kan doen?

hey hey ik heb het 1 keer op maar ik vond het niet lekker…

Wel uit de oven en dat is wel :drool:

dat is toch van die speciale aardappeltjes die in de magnetron kunnen :eh:

Ik weet wel als je de aardappeltjes gekookt hebt en later nog dat in de magnetron wilt doen om op te warmen dat ik dat niet lekker vind… ieks, maar smaken verschillen :wink:

hoi

ik begreep dat je het met een laagje water in de magnetron moest zetten maar volgens mij duurt het net zo lang.

je hebt van tupperware wel zo’n schaal waar het verkort wordt de tijsduur .

maar of het lekkerder is dat weet ik niet hoor doe het eigenlijk altij op het vuur

Ik doe het altijd alvolgt:

aardappelen schillen en iets kleiner snijden dan koken (ik snijd een gemiddelde aardappel dan in 6 stukken ipv 4). De aardappelen wassen en met de druppels eraan in een schaal (dus flink vochtig maar geen laagje water in de schaal).

Plastic folie over de schaal en een paar gaatjes erin prikken.

Ik vind het wel lekker, maar als je niet genoeg water eraan hebt laten hangen krijg je en plakkerig velletje om de bovenste aardappelen, dat vind ik minder.

Ook zijn het dus zoutloze aardappelen. Daar moet je ook van houden…

Wat ik ook wel eens doe is als ik mooie aardappelen heb, ze in de magnetron doen zonder te schillen (bijv om ze erna op de bbq te leggen in alufolie en kruidjes erbij). Dan was ik ze niet en gaan ze wel 10 min in de magnetron.

Hopelijk ben ik duidelijk genoeg geweest,

Per 100 gram moeten de aardappelen 2 minuten in de magnetron op 750 watt. Eet smakelijk!

Dank jullie wel :-* !! Ik ga het straks eens proberen!!! Moet alleen ff afdek folie halen :mrgreen:

probeerse…

jeb hebt idd aardappels voor de magnetron maar dat is hier geen doorslaand succes :wink: …hub heeft liever gewoon gekookt…en eerlijk is eerlijk het smaakt ook anders…

En? Hoe vond je de aardappels?

ERG LEKKER!!!

Ging goed 10 minuutjes en klaar!!!

Lekkerder als gewoon gekookt?

Super!

Vind het in de magnetron gewoon makkelijk omdat het zo snel klaar is.

En electra is goedkoper dan gas toch!?

Misschien wel een idee…

Ik heb wel eens die krieltjes in zeezout en olie die stoom je klaar in de magnetron…die zijn echt :drool: