Aardappelpuree met zuurkool met 8 maanden?

Onze kleine man eet zoveel mogelijk met de pot mee. Nu wil ik zuurkool eten vanavond. Mag hij hier alles van? Ik maak het als volgt:

Aardappelpuree: van vastkokende aardappelen, beetje melk en zout&peper

Zuurkool met rozijnen en ananas.

Nu wil ik de rozijnen en ananas al achterwege laten voor hem, want volgens mij werd geadviseerd dat vooralsnog niet te geven, toch?

En wat betreft de aardappelpuree: in ieder geval haal ik er wat uit voor hem voordat ik de peper&zout erbij doe, maar mag hij aardappel met (halfvolle melk) of is het advies nu toch nog echt om (koeie)melk achterwege te laten ook al is het een klein beetje?

Thanks!

Do

P.S. de worst laat ik ook nog voor hem achterwege :wink:

Een beetje koemelk kan mijn inziens geen kwaad hoor!! en een stukje worst at Marit toen ookal wel mee…gewoon heel fijntjes erdoor heen…heerlijk vondt ze het…

Tis inmiddels allang etenstijd geweest, dus ben benieuwd hoe het gesmaakt heeft :mrgreen:

Hihi, idd allang etenstijd geweest :wink: .

Uiteindelijk heb ik het voor hem als volgt gemaakt: klein beetje diksap in het kooksap van de zuurkool om het wat zoeter te maken. en gekookte aardappelen. Dit met de staafmixer gepureerd en hij vond het werelds! :inlove:

Ik heb dus de melk, rozijnen, ananas, worst en zout+peper voor hem achterwege gelaten en hij vond het toch heerlijk! :mrgreen:

Fijn dat het hem goed gesmaakt heeft :inlove:

Leuk zuurkool!

En zijn wij weer een recept rijker! :mrgreen:

Het was vast heel lekker maar koolsoorten worden afgeraden vóór het eerste jaar :wink:

Ik word gek van wat wel/niet mag. De 1 zegt zus (bijv bv.com) de ander zegt zo (bv. CB), weer een ander (babyallergie.nl) zegt weer wat anders, enz.enz.

Ik zie dus af en toe door de bomen het bos niet meer… :shock: :? :wall:

Help?

En je moet de zuurkool echt heel erg klein snijden want ik heb het bij onze Pepijn gehad toen hij het voor het eerst at (hij was toen ook al 1 jaar) dat hij helemaal verstopt zat. De “zuurkool- draadjes” staken gewoon half uit zijn anusje je moest ze er echt uittrekken :oops: echt heel zielig was dat.

Sinds ik ze heel fijn sneed is het niet meer voorgekomen :wink:

@Dominique wrote:

Ik word gek van wat wel/niet mag. De 1 zegt zus (bijv bv.com) de ander zegt zo (bv. CB), weer een ander (babyallergie.nl) zegt weer wat anders, enz.enz.

Ik zie dus af en toe door de bomen het bos niet meer… :shock: :? :wall:

Help?

http://www.kindengezin.be/KG/Themas/Voeding/Vaste_voeding/Wat_eten_per_leeftijd.jsp

Hier staat ook een schema .

@Mellie wrote:

Het was vast heel lekker maar koolsoorten worden afgeraden vóór het eerste jaar :wink:

Ooohhh…maar hoe zit dat dan met bloemkool??? Die zit al in de potjes vanaf 4 maanden :?

@Sunshine81 wrote:

@Mellie wrote:

Ooohhh…maar hoe zit dat dan met bloemkool??? Die zit al in de potjes vanaf 4 maanden :?

Een bloemkool heet wel kool maar ziet er qua structuur niet uit als een echte kool dus die mag je net als brocolli gewoon geven. Maar de vastere kolen zoals rode kool, witte kool, zuurkool, spitskool, spruitjes enz geven te veel gassen en daar kunnen de meeste darmpjes van baby’s nog niet tegen.

gelukkig dan gaat het hier goed!

hier dus ook geen last gehad…

op bv.com stond dat ze het gewoon mochten hebben en het cb vond het ook prima eigenlijk… :think:

chinese kool mag ook heb ik me laten vertellen, is dat ook heel anders qua structuur?

Zowel zuurkool als chinese kool zijn licht verteerbare koolsoorten. Misschien dat het cb daarom hun oké gaf?

hier eet jesse alles mee met de pot. ik laat ip niets uit mijn eten allen bij andijvie stampot wel de spekjes die vind ik echt te zout. pas geleden aten we boerenkoolstampot hij bleef eten hij werd echt boos toen zijn bordje leeg was. vandaag gebakkenaardappeltjes met salade dus nu een potje.

Tessa heeft met 9 maanden zuurkool gewoon zo gegeten en hoewel het een darmen kindje is geen enkel probleem…

Vandaag op het cb kreeg ik te horen dat vanaf 10 maanden ze gewoon mee mogen eten… nou doet Jocye dat net als Tessa al vanaf 9 maanden…

Wel kook ik zoutloos en gaat het op hub’s bord er los op…

Ik mis er eigenlijk niks aan aan dat zout… heb van huis uit geleerd zoutarm te eten…

Liefs