Aantal voedingen met 3 maanden

Even een vraagje:

Jille is nu 12 weken oud. Hij krijgt nu ongeveer 6 voedingen/dag, meestal om 7uur, 11uur en dan erna om de 2-2,5uur. Ik zou dat laatste graag om de 3-4 uur hebben ivm straks opvang. Hoe zou ik dat kunnen doen? Of is dit volkomen normaal voor zijn leeftijd?

Hij slaapt wel van 22-7 door normaal gesproken.

Dit klinkt eerlijk gezegd beter dan je kunt verwachten voor zijn leeftijd hoor. Kaya kreeg rond die leeftijd iedere 2,5 uur een voeding, 's nachts iedere 4 uur. Ik zat dus rond de 8 a 9 voedingen per dag meestal (gezien er soms eentje op mijn verzoek tussen zat).

Waarom wil je er langer tussen hebben zitten voor de opvang? Zodat ze minder vaak grotere hoeveelheden kunnen geven? Zodat je minder vaak hoeft te kolven?

Met 3 maanden kan het nog alle kanten op, doorslapen is al een hele mijlpaal (sommige kindjes slapen met 12 maanden nog niet door :wink: ) dat is dus al flinke ‘winst’ in de zin dat hij genoeg energie heeft om de dag door te komen. En op de opvang wisselt zijn ritme ws wel weer omdat hij daar heeeeel veel indrukken gaat opdoen en mss dus ook meer tijd tussen de voedingen laat, een langer slaapje doet om alles te verwerken en zo automatisch ook meer tijd tussen de voedingen.

Niet teveel op de klok en het aantal voedingen kijken en desnoods de melk die je meegeeft over meer flesjes verdelen. Misschien dat hij in het begin zijn aandacht niet heel erg bij de voeding kan houden omdat er om hem heen veel gebeurd en zijn aandacht daar ook naar uitgaat. Ik weet dat mijn zoon bv minder drinkt wanneer ik van huis ben met hem en hij heel veel rond wil kijken. Hij komt dan dus iets vaker en drinkt korter.

Ik vind jullie ritme wel luxe, babyenschede. HIer op die leeftijd geen ritme, maar zeer wisselende tijden ertussen. Doorslapen doen we hier helaas nog steeds niet (M krijgt nog bv, doorgaans zo’n zes keer per dag, waarvan meestal 1 keer s nachts).