Aantal slaapjes baby ruim 2 maanden

Onze baby is nu 2 en halve maand oud. Wat ik mij al die tijd al afvraag, is hoe anderen het doen met slaapjes. Ons meisje is na een voeding steeds ruim een uur wakker. We houden heel sterk het ritme aan van voeden, verschonen, knuffelen, in de box, naar bed.

Overdag slaapt ze vrijwel altijd van voeding tot voeding, maar 's avonds rond een uur of 18.00 uur is het altijd bingo: meisje ligt klaarwakker in haar bed!

Is het normaal dat ze 's avonds weinig slaapt? 's Nachts slaapt ze wel goed hoor. Ze komt meestal 1 keer voor een voeding, maar verder niet.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Als ze overdag van voeding tot voeding slaapt, dan snap ik wel dat ze 's avonds wakker is. Dan heeft ze haar quotum voor de dag gewoon gehaald. Ik denk dat haar dag-nacht-ritme nog niet helemaal goed is. Ik zou haar 's avonds gewoon wat langer ophouden denk ik. Ook leuk voor papa :mrgreen:

Rick sliep in het begin ook bijna niet 's avonds. Pas sinds dat hij een maand of 3 was deed hij 3 slaapjes + sliep hij 's nachts door.

Vaak hebben ze 's avonds ook een huiluurtje om alle indrukken van de dag te verwerken.

Lienke had dit ook. Die was altijd na de voeding 's middags wakker en wilde dan ook niet slapen tot ze 's avonds weer een fles had gehad. Daarna konden we haar zo in bed leggen en sliep ze tot de volgende ochtend.

Groetjes Renate

Hallo,

Mijn zoontje is nu ook bijna 2,5 maand oud, en ook wij houden heel sterk het ritme aan wat jij beschrijft. alleen Slaapt hij meestal niet van voeding tot voeding zeg maar. Hij is emestal een half uur tot 3 kwartier voor de volgende voeding wakker.

Maar ook ons mannetje wil niet slapen voor 21.30 uur. We leggen hem er vaak om half 6, 6 uur weer in, en dan slaapt hij tot maximaal 19.00 uur, en dan echt niet voor 21.30. Hoe vaak we dat ook proberen, het lukt gewoon niet. Nu heb ik van collega’s enzo gehoord dat dat heel normaal is, dat baby’s van die leeftijd niet heel vroeg slapen 's avonds.

Maggy moet jij je banner niet een keer veranderen??? 79 dagen overtijd lijkt me wel heel lang :lol: :lol: :lol: :lol:

Fijn om te lezen dat het niet alleen bij ons zo is. Het lijkt inderdaad wel of ze gewoon niet moe is 's avonds. Gelukkig slaapt ze 's nachts wel!

Dat van voeding tot voeding slapen, geldt alleen overdag. 's Avonds is ze ook vaak een uur te vroeg wakker of zo. We proberen haar dan maar zoet te houden in de box of in het wipstoeltje, maar ze lijkt sterk het gevoel te hebben: als ik uit bed kom, krijg ik eten!

ons zoontje is bijna even oud als jouw dochtertje.

hier ook rond de fles is hij een uur tot anderhalf uur wakker en verder slaapt hij (dit hoort ook zo volgens de pedagoog)

en s’avonds is hij klaarwakker. dat is gewoon een fase die wel weer overgaat. hier zitten we ook elke avond met ons ventje op schoot. en dat hadden we bij zijn broertje net zo. dus het is niet gek hoor.

hier idem dito overdag gaat het slapen prima (op uitzonderingen daargelaten),maar sávonds na de ena laatste fles is hij klaarwakker en kan dan met gemak dikke 2 uur wakker blijven.dan is het ook papa tijd en word hij vreselijk verwend met vliegtuigje spelen lachspelletjes en wat tijd onder de babygym.

hier is het toch wel wat anders aangezien floris pas naar bed gaat als wij naar bed gaan ,overdag en sávonds ligt hij lekker in de box en meneer is zo’n heerlijk lekker tevreden manneke :inlove:

hier ging het ook super, fles-spelen, moe worden = naar bed, maar laatste 3 dagen is het hommeles… veel huilen, niet willen slapen. nu hoort er een sprongetje bij 10 weken, dus maar hopen dat dat de oorzaak is, hij was vandaag vanaf 9.15 wakker, op de arm wel in slaap vallen na een fles, maar zodra je hem in bed legt is het mis… brullen… pff… maar gelukkig bij de laatste poging daarstraks lukte het wel, en slaapt hij gelukkig nu al 1.5uur!