Aantal poepluiers?

Bij borstvoeding kindjes is het mij wel duidelijk hoe het zit met poepluiers. Echter ik kan niet vinden hoe het nu zit wanneer je kunstvoeding geeft.

Siep is nu bijna 6 weken en krijgt bijna 5 weken kunstvoeding (friso 1 normaal)

Sinds donderdag heeft hij opeens veel meer poepluiers. Ik bedoel echt heel veel meer.

Van ongeveer 1 poepluier per dag (soms 2, maar dan wel 2 vrij snel achter elkaar) poept hij nu de hele dag door. Bij elke voeding (6x) heeft hij wel een poepluier en soms zelfs ook nog wel tussendoor.

Het is mij duidelijk dat hij last heeft van krampjes en ik ben dus blij dat hij het ook kwijt kan. Alleen vraag ik mij af of het niet wel heel erg veel is en of er anders misschien iets aan de hand is.

Zijn poep is volgens mij niet erg veel dunner dan voorheen. Waterig is het in elk geval niet.

En verder gelig met stukjes (alsof hij pinda’s heeft gegeten :lol: )

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Hmm je had nog geen antwoord gehad zag ik. Hier een BV-kindje met ook af en toe ‘raar’ poepgedrag. Hij begon met ong elke verschoning een poepluier. Tot alle meconium eruit was. Even stabiel geweest op 1/2 per dag. Daarna ging het aantal al snel weer omhoog naar een stuk of 5/6 per dag. Waar het precies aan heeft gelegen geen idee. :think: Darmpjes hebben natuurlijk ook nogal wat te verwerken of het nu BV of FV is wat ze krijgen :wink:

En zover ik weet zijn darmen natuurlijk ook de eerste ‘defensie’ tegen bepaalde infecties etc. zolang Siep verder lekker in zijn velletje zit lijkt me dat er niets aan de hand is. Ieder kindje heeft niet alleen zijn eigen slaap/eet ritme maar ook zijn/haar eigen poepritme :lol:

Pas bij waterige, zuur ruikende ontlasting is er reden voor zorg. :thumbup:

Vanmorgen CB gebeld en zojuist ben ik terug gebeld.

Het is idd niet normaal, zeker niet als hij eerst 1 luier op een dag had.

Ik moet het goed in de gaten houden.

Vanmorgen Siep in bad gedaan en na het badje bedacht ik dat ik vast de vraag zou gaan krijgen over zijn temp dus toen getempt (en dus niet voor het badje). Temp was 37,6. Toch ook wel wat verhoging dus. Temp ook in de gaten houden.

Bij hoger dan 38 graden (zoiezo altijd) HA bellen.

Als hij veel gaat spugen (en dat vond ik vanmorgen toevallig ook meer dan normaal, maar misschien ook wel omdat ik het over mij heen kreeg :lol: ) ook bellen.

Voor nu adviseerde ze mij in elk geval het vooral in de gaten te houden.

Het kan ook weer zo over zijn.

Ik kijk het nog heel even aan, en als ik het niet vertrouw bel ik de HA.

Gelukkig is het pas dinsdag, want voor je het weet zit er opeens een weekend tussen :frowning:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Is idd ietsje verhoogt die temp. Heb je al eens getempt net na een slaapje? Dan zou het ietsje lager moeten zijn omdat hij dan inactief is geweest zeg maar.

En mss ook nog iets om voor jezelf aan terug te denken, iemand bij je man’s werk bv ziek of verkouden? Of bezoek gehad die iets onder de leden heeft (gehad)?

Hoop dat ie nix krijgt en zijn temp weer netjes omlaag gaat en hij weer ‘prettig’ normaal gaat poepen :thumbup:

Hie rhad hij van de kunstvoeding ook altijd van die gele stukjes in de ontlasting En de ene keer 2 poepluiers maar de andere keer wel 4 of meer :sick: dus houd t wel in de gaten maar ik zou me niet direct heel erg zorgen maken hoor :hug:

Groetjes [/img]

Hoi hoi

Femke (nu 1 mnd) heeft 1 Ã 2 poepluiers op een dag.

Jens had toen ook bijna na elke voeding een poepluier, maar hij zat toen aan de verkeerde voeding (bleek achteraf: lactose intolerantie).

Hier was het echter wel waterig (wat zeg ik ; zelfs gewoon water) en zuur. Sja, spuitluiers eigenlijk.

Maar hij had ook een opgezet buikje hoor(meer dan het bolle buikje na lekker eten) en veel gas, dus dat hoort er dan ook nog bij :wink:

Maar met fv hoor je sowieso 1 poepluier per dag te hebben. Als 't meer is, dan loopt 't naar mijn mening gewoon lekker door… toch :shifty: ?

Ik weet niet waar de informatie vandaan komt dat je bij flesvoeding 1 poepluier per dag hoort te hebben. Dit is dus niet waar elke baby is anders, net als de hoeveelheid luiers. De een poept elke dag 1 of meerdere keren, de ander 1 keer in de paar dagen. Dit is allemaal normaal. Bij volwassenen is dat ook verschillend.

Pas als je kindje waterige ontlasting gaat krijgen of keutels en je ziet dat hij/zij er last van heeft, of lange tijd geen ontlasting, dan zou er iets niet goed kunnen zijn met je kindje en zou ik de huisarts of consultatiebureau bellen.

meneer heeft hier om de dag een ‘schijtdag’ hihi…

hij krijgt FV

in het begin met de BV was het elke luier raak :sick: …

T.ygo had eerst met moeite 1 poepluier.

Nu wel 5 ongeveer. Zelfde zoals jij omschrijft, geel met pindabrokjes :mrgreen: Een enkele keer is het dunner.

Hier komt het denk door het JBM dat hij door de fles krijgt voor zijn reflux. Schijnt laxerend te werken…

Luuk heeft nu met fv ongeveer 1 poepluier per dag (spinaziegroen!!), soms slaat hij 1 of 2 dagen over en dan geef ik hem een flesje met warm water tussendoor…werkt altijd.

Toen hij nog kleiner was en bv kreeg had hij idd wel 6 ofzo op een dag.