aanstande maandag weer in het gareel

maandag beginnen de scholen hier weer

elke ochtend weer vroeg uit bed :?

jan vanaf nu ook vrijdagmiddag naar school

dat zal voor hem even wennen worden.

Dat lijkt me wel wennen worden ja.

Wij gaan komende week alvast de kinderen weer op tijd naar bed brengen, dan kunnen we allemaal alvast wennen.

Hier gelukkig nog een weekje vakantie. Zie er wel tegenop dat strakjes alles weer op uur en tijd moet. voor mij mag de vakantie nog wel 6 weken langer duren.

ik moet zeggen dat ik zelf vaak wel iets had blij dat de scholen weer beginnen

maar deze keer niet

het ging zo gezellig deze vakantie, vooral de laatste 2 weken.

het is ineens stil in huis zeg !!

stil he…



Hoe laat is Jan klaar dan?

Anna Sofie 15.15 uur.

hier sinds vandaag ook om 15.15

ze hebben de tijden iets aangepast

ipv 11.45 tot 13.15 vrij, is het nu vanaf 12.00 tot 13.15

jan heeft toch wel 15/20 minuten nodig om te fietsen…

hij was vanadaag vlot, 12.20 thuis

12.55 klaar met eten, 13.00 op de fiets naar school…

Hier hebben we tussen de middag maar een uurtje. Ondanks dat we een paar km buiten het dorp wonen zou dat voldoende zijn. Ware het niet dat het vaak 10min duurt voordat ze daadwerkelijk buiten de schoolpoort zijn. En als ze net na de middag gym hebben verwacht wordt dat ze een 5 min eerder komen.

Is hier dus altijd wel gehaast tussen de middag. Meestal 12.35 pas thuis en 12.55 moeten ze al weer richting school.

Waar is de tijd gebleven dat je tussen de middag nog lekker een anderhalf uur had.

Op onze school hebben ze ook 1 uur pauze, maar daar blijven ze standaard allemaal op school. half uur eten in de klas en half uur buiten spelen.

Dat continu rooster levert 'smiddag weer tijdwinst op, ze zijn dan om 14.15 uur klaar iedere dag, maar hebben dus niet woensdagmiddag vrij of vrijdag de hele dag zoals soms op andere scholen.

ik vind het een gehaast hoor

ook voor jan zelf

hij weet wel dat hij snel moet, en doet zijn best ook wel (althans dat deed hij gister, hoe het de rest van het jaar gaat is maar afwachten hahaha)maar tijd om nog even te spelen is er niet meer.

en dan kan school wel zeggen, maak je maar gebruik van tso

ja hallo, ik ben gewoon thuis, dus dat vind ik een wat domme opmerking, maar dat is mijn mening.

ik heb iets van of 5 kwartier of continue en alles op school laten de hele dag.

er zijn hier dis echt wel 20 minuten moeten rijden met de auto

en als dan de brug omhoog staat…

voor de kinderen zelf zie ik hier de winst niet van in

Hier de kinders ook al weer in het gareel :slight_smile: Victor moet nu ook voor het eerst. En ik moet zeggen dat ik het gevlieg nog niet echt makkelijk vindt.

Victor begint om 8.15 en max om 8.30. Op zich wel handig want zo hoeft max nog niet alleen naar school. Tussen de middag Victor om 1130 vrij en max om 1145. Naar school weer om 1300 en 1315.

Op zich tussen de middag tijd genoeg maar het is gewoon weer wennen.



Op zich zou Max al wel alleen naar school kunnen. Of in ierdergeval van school. Dan zijn er veel kids en er zijn brigadiers. maar dan mis ik de moeders om speelafspraken te maken. dat is nog een beetje lastig.

als jan thuis komt van ik wil met die spelen of ik heb met die afgesprokene, bellen we even

herstel; HIJ belt even hihi

Max kan nog niet bellen hahahaha ( serieus, we leren dat nog niet omdat we een bedrijf hebben en ik er zelf een verschrikkelijke hekel aan heb als ik ergens naar toe bel en ik krijg eerst een kind! :wall: )

Ik kan natuurlijk dan wel het nummer intoetsen en dan mag hij praten :mrgreen:

dat kun jeook doen ja.

wij hebben hier een lijst hangen met naam, straat en tel.nummer van klasgenoten. dus hij doet nu helemaal zelf. wel eerst vragen aan ons natuurlijk

bellen en opnemen is toch iets (vind ik dan) dat hij moet leren hoe je dat netjes doet

Ach daar heb je ook gelijk aan. M’n mannetje wordt straks natuurlijk ook al 8 :shock: En hij is ook altijd heel beleeft hoor.



Actie voor dit jaar: zelf leren bellen en opnemen van de huistelefoon en zelf naar school :thumbup: :shifty:

:mrgreen:



kleine kinderen worden groot

daar moeten ouders zich aan aanpassen

en dat is wel eens even slikken