Aanslag verwijderen van badspeelgoed

De jongens hebben allerlei badspeeltjes een hele bak vol. Altijd als ze onder de douche gaan gaat die bak mee en zitten ze lekker te spelen. Het is niet spul dat je even afdroogt. Afgelopen kerst is de voorraad weer aangevuld omdat al het andere onder de zwarte aanslag zat. Maar ook dit speelgoed zit er al weer onder. Ik vind het vies en weet eigenlijk ook niet of het schadelijk is. Het is denk ik gewoon omdat het nat weggelegd wordt. Maar hoe krijg je het er af? Ik sta weleens te schrobben met een (oude) tandenborstel, maar dat is niet heel effectief…

Kan het spul in de wasmachine?



Een beetje schoonmaakazijn erbij (je hebt tegenwoordig verschillende geuren zoals: citroen, lavendel. Dan ruikt het minder heftig).





Twee vliegen in 1 klap?

Ik doe ze een paar keer in de vaatwasmachine, maar op een gegeven moment gaat het er niet meer af, dan gooi ik het gewoon weg en koop nieuw speelgoed. Het voelt dan helemaal glibberig :hand:

St Marc, zo’n fles met dennengeur. Te koop bij oa de doe het zelf zaak. Ik gebruik dat altijd onverdund, in een emmer, plastic speelgoed erin en een dagej weken. Daarna kun je het gewoon afspoelen. Ideaal spul :thumbup:

gooien in bak met chloor, maar niet van t huis/tuin/keukenchloor…

wij gebruiken er in het zwembad chloortabletten voor





tis t weer dat er in gaat zitten…

Chloor inderdaad. Het is schimmel dat erop zit. Het weer. Wij doen het wel met huis-tuin-en-keuken chloor. Dunne bleek. Verdund in water. Even laten weken (10 minuten is zat) afdoen met een vaatdoek en daarna goed afspoelen.

@hanneke wrote:

St Marc, zo’n fles met dennengeur. Te koop bij oa de doe het zelf zaak. Ik gebruik dat altijd onverdund, in een emmer, plastic speelgoed erin en een dagej weken. Daarna kun je het gewoon afspoelen. Ideaal spul :thumbup:




:thumbup:



(en na verloop van tijd gaat het gewoon weg voor nieuwe troep :wink:)

St marc echt nog nooit van gehoord! Chloor uiteraard wel dus ik ga donderdag (poetsdag) de boel in een sopje met chloor stoppen. Er zit ook wat duurder spul bij wat ze van Sint hebben gehad, zo zonde om dat nu al weg te gooien.

wij doen het weg en kopen nieuw spul



moet zeggen dat we trouwens weinig gekocht spul hebben



allemaal kosteloos materiaal: lege shampoo flessen, pudding bakjes (mona) etc etc

wij hebben van de action van die soort mandjes met gaten erin hup al het badspeelgoed erin even schoon sproeien na elke gebruik en klaar :thumbup: