aanslag in flesje? schoonkrijgen

Ik heb een aantal flesjes meegedaan in de vaatwasser. Nu zat er ook een pan in met blijkbaar dus nog wat tomatensaus.



Mijn flesjes zijn dus rood uitgeslagen. Een sopje en uitkoken (al twee keer gedaan) helpt niet.



Iemand een idee? Behalve een nieuw flesje kopen :smiley:

Nachtje weken in zout-water werkte altijd met drinkflesjes van de konijnen… Het proberen waard

Waarom nieuwe kopen??



Volgens mij slijt dat er wel uit en wat Ikke_W zegt: in koud zout-water.



Maar volgens mij gaat tomatensaus er moeilijk eruit.

Heb dat er nog nooit uit gekregen. Na tig x wassen wel wat lichter maar nooit wit zoals het was.

Ben er ook bang voor. Heb het nu in zoutwater gelegd. Hoop dat het helpt!

Zuiveringszout en warme azijn (warm maken in de magnetron)



Werkt ook voor andere schoonmaak klusjes

Ik heb het ooit hetzelfde gehad met spenen. Toen zat er ook iets bij waar tomatensap of -soep in gezeten had en niet vooraf uitgespoeld was.

Ik heb uiteindelijk nieuwe gekocht maar moet eerlijk zijn dat ik ook niet echt geprobeerd heb het er uit te krijgen.

De mijne zijn ook net verkleurd, helaas ook tomatensoep :? , maar meer dan verkleuren is het niet hoor. Het is niet zo mooi maar je kunt ze gewoon gebruiken.

misschien weken in soda?

Azijn?

Vergeet niet dat als tomatensap/saus sporen achterlaat al die middelen als azijn en soda dat dus ook doen en baby moet er nog uit drinken :?

Ik zou er niet veel meer aan doen dan uitkoken en accepteren l verkleuring blijft en anders nieuwe fles kopen.

heb het zoutbadje geprobeerd, omdat dat weinig kwaad kan. Maar dat helpt helaas niet.



Azijn vind ik inderdaad wat eng, omdat het flesje daarna wel helemaal azijnvrij moet zijn.



Ik haal dus 2 nieuwe flesjes erbij. Bedankt allemaal voor de tips & trucks!