aanschaffen huisdier

Nee, chinchilla’s zijn geen nacht jagers. Net als bij hamsters kan je het dagritme omgooien, dat vergt enige aandacht en moeite, maar dat kan zeker. Chinchilla’s zijn hele zachtaardige dieren. Zacht en erg lief. :slight_smile: Fretten zijn roofdieren en helaas veel mensen geven pups niet genoeg aandacht in het begin om slecht gedrag af te leren. Daarom bijten veel fretten. Ik ken mensen met 10 fretten en een opvang, die wassen ze 1 x per week en dan stinkt het al minder. Ook hokken moet je niet met schoonmaakspul doen, want dan proberen ze juist hun geur af te geven, dat is ook zo met ratten. Ikzelf kan helaas niet goed tegen stof afgevende materialen. Dus stro,hooi en zaagsel kan ik niet goed tegen, bij allergie kan je ook houtsnippers gebruiken en bij hamsters heb je speciale ‘no smell’ bedding. Het is wel wat duurder, maar voor een hamster hok is het te doen :slight_smile: liefs summerchild

Ik heb het opgezocht via google, maar chinchillas schijnen toch echt nachtdieren te zijn, fretten zitten tussen dag en nacht in zo n beetje begrijp ik uit de teksten. Maar goed misschien kan je zoiets idd omanderen.



Toen ik een jaar of 10 was heb ik ook een grasparkietje gehad, mannetje alleen, die kan je goed leren praten en die kwam kusjes geven enzo, super beestje. Nog een dwergpapegaaitje gehad maar dat was een kreng. Die was gefokt om mooiheid en had het karakter dat daarbij hoorde…hahaha.

Later nog ene keer een grasparkiet en die was ook wel leuk.

Probleem met vogels is dat je ze niet te lang in je handen mag hebben, dan raken ze oververhit en kunnen ze doodgaan, dus voor kleine kinderhandjes ook niet geschikt denk ik.

Nee fretten ruiken lekker … :liar:



Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen last van stof heb met de cavia’s.

Fretten zijn roofdieren, ze zijn inderdaad erg goed tam te krijgen maar ik zou geen fretten aanraden met jonge kinderen.

Fretten zijn niks voor beginners, écht niet, ze slopen je huis als je niet uitkijkt, ontzettend leuke beesten (ik ga weer aan de fretten als de kinderen groter zijn) maar ze zijn ontzettend veel werk en idd, de lucht moet je wel tegen kunnen :mrgreen:

@babywens wrote:

Nee fretten ruiken lekker … :liar:



Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen last van stof heb met de cavia’s.




Volgens mij ben jij een cavia liefhebster :wink: :inlove:



Ik ook hoor :wink:



Vanmiddag de gerbil nog schoongamaakt.,maar die ruik je echt niet :thumbup:

heb zo,n klein reismandje daar doe ik dan chinchilla zand in, gaat ze zich wassen :inlove:

en I,lona wil "muisje"zo noemt ze ze, aaiën en geeft kusjes :inlove:

wij hebben alle huisdieren zo wat al wel gehad, behalve reptielen enz dan hihih, maar het leukste dier is toch wel de cavia, we hebben er zelf ook 2, en het zijn beestjes die bulken van het karakter , vrolijk , knuffelbaar, heerlijke diertjes gewoon, die van ons zijn ook lekker rustig dus op schoot is super leuk ,



heel leuk om kinderen een beetje verantwoording mee te geven