aanschaf van een hondje

hallo allemaal



ik weet niet echt of er al wat over is heb al een poos gezocht maar kon niets vinden.



wij hebben een zoontje van bijna 11 maanden en ben nu ook <a target="_blank" title=“32 weken zwanger" href=“https://www.ikenmama.nl/32-weken-zwanger/”>32 weken zwanger wij hadden een hondje maae die is helaas overleden een paar weken terug :frowning: nu willen we heel graag een ander hondje.

alleen kunnen we er niet over uit komen of een pup of een oudere hond uit een asiel nemen een pup kan aan het speelgoed knabbelen maar kun je wel goed opvoeden met kleintjes en bij een oudere moet je dat nog maar afwachten wie heeft er tips of kan ons helpen



groetjes sandra

Vind het niet zo een hele gemakkelijke vraag … :think:

Wij hebben een hond, een golden retriever. We hebben Nemo gekocht op het moment dat we samen woonden. Nemo was toen een puppy.

Ik weet wel dat een puppy veel aandacht nodig heeft.



Als ik je zo hoor, je hebt een kleine rondlopen en je bent ook nog 32 weken zwanger, zou ik met een puppy zeker nog een lange tijd wachten. Een puppy is fantastisch, maar heeft gewoon ook de nodige aandacht nodig en je moet er niet aan beginnen als je dat moet verdelen. Kun je later beter doen.



Maar uit de asiel, daar heb ik geen ervaringen mee. Dan moet het zeker wel een hond zijn die ‘zelfstandig’ kan zijn. Want hoe dan ook, bij elke nieuwe gezin is het voor een hond wennen.



Mijn advies is alleen, ik zou gewoon nog even wachten.

Zeker na de bevalling en als je 2de iets groter is, maar misschien zijn hier meer mensen die er dus meer ervaringen mee hebben dan ikke.



Succes met je beslissing

ik zelf wacht bewust met een hond tot daan op zijn minst gaat lopen… Voor die tijd vind ik hem nog te jong, en kan ik hem ook niet leren dat hij bij de hond weg moet blijven op bepaalde tijden.

Bovendien denk ik dat ik ruzie ga krijgen met lucas als ik nu een hondje zou doen… die wordt stikjaloers, en het is al zo’n moeilijke situatie nu…



Nee over een jaartje of twee denk ik… nu nog niet. Wil dan wel een hond uit het asiel denk ik… gewoonweg omdat er al genoeg honden zijn, kan er beter eentje uit het asiel een goed huis geven…

In het asiel zitten soms ook puppy’s! :mrgreen:



Wij willen ook heel graag een hond, maar eerst een ander huis (wij wonen op de eerste verdieping) en dat wil ik de hond niet aan doen.

Ook wil ik wachten tot onze kleine meid goed kan lopen en misschien wel tot ook zij naar school gaat. Want ik wil namelijk wel echt een pup hebben en ook niet alleen maar voor de heb, maar ook wel iets mee gaan doen (trainingen volgen enzo of op honden dansen! :lol:).



Pups kosten veel tijd en die wil ik hem/haar dan ook geven natuurlijk.

Uit het asiel zou ik enkel een hond nemen waarvan ze echt de achtergrond van de hond kennen, hoe goed ze zo’n hond ook testen bij aankomst op voernijd, agressie etc. Het is toch altijd net even anders als we het over echte kinderen kinderen hebben. Zowel honden als kinderen zijn onvoorspelbaar.





Succes…

Als ik jullie was zou ik wachten tot in ieder geval een paar weken na de bevalling…ongeacht of je nu een puppy neemt of een hond uit het asiel…

Zowel een puppy als een asielhond kosten je veel tijd en energie…



Zelf zou ik dan voor een puppy gaan…die kan je helemaal naar je eigen hand zetten en die groeit dan op met je kids…

Niets ten nadele van een asielhond…maar toch weet je de achtergrond nooit helemaal precies en je hebt straks toch twee kleine kids…



Weet je al voor welk ras je wilt gaan of maakt dat niet uit?



Suc6 met je beslissing :wink:

ras maakt niet zo heel veel uit we hebben een jackrussel gehad dat was ook een wat oudere. maar heel lief ook voor de kleine.

ik vind het heel moeilijk om nog lang te wachten ik ben niet anders gewend dan een hond in huis bij mijn ouders thuis hadden we altijd een groote maar dat willen we niet vinden we niet zo met twee kleintjes die worden dan zo onderste boven gelopen. we denken nog even en gaan warschijnlijk ook bij een asiel kijken maar daar moet je eerst 4 keer kennismaken voorje de hond mee mag nemen dusa dfat is ook wel weer handig

hoi,



wij hadden sept een hond gehaald uit het asiel en okt bleek ik zwanger, de hondt had geen fijn verleden mishandeld :cry:

toen ons dochtertje geboren is hebben we de honden er (2 bull terriers )gelijk kennis mee laten maken, ze liet eerst even de ene ruiken en was wat terughoudend, toen de een uitgesnuffeld was kwam ze toch ook even kijken, ze gaf een lik aan de voetjes en het was goed :thumbup:

ze was als een moedertje, als ze huilde stondt ze er bij hoor :inlove:

we hebben haar helaas in moeten laten slapen, maar hebben nu een puppy(kruising chihuahua jack russel), en ze vinden elkaar reuze intressant, alleen een puppy wil nog wel eens bijten uit speelsigheid, daar moet je wel goed op letten, en dat doen wij dan ook uiteraard, de honden worden niet weggestuurd.



tja de ene hond is de andere niet, maar bij ons is het goed gegaan.



succes met je keuze.





gr mel.

o, enne wij kregen de hond wel gelijk mee, was begin belgie.

Hoi,



Ik ben hondentrainer (ook de bazen worden getraind 8) ) en moeder van 2 kleintjes (2,5 jaar en 2 maand) en ik zou je toch afraden om op dit moment een hond aan te schaffen.

Het kost je bergen energie om een hond goed op te voeden en dat naast twee kindjes doen is volgens mij niet goed te doen.



Of de opvoeding van de hond (pup of asiel moet je allebei veel werk voor verzetten) schiet er bij in of je kinderen. Dat laatste doe je natuurlijk niet dus komt je nieuwe hondje ‘klem’ te zitten. Je hebt geen tijd om hem op te voeden en omdat je daarom te weinig energie in hem kan stoppen, heb je ook nog kans dat hij vervelend gedrag gaat vertonen. En dat wil je al helemaal niet met twee kleine kinderen erbij.



Honden en kleine kinderen is de moeilijkste combinatie die er bestaat. Hun lichaamstaal is zo verschillen dat ze elkaar vaak niet begrijpen.



Stop je energie eerst in je gezinnetje en neem een hondje er bij als je in iets rustiger vaarwater bent gekomen…





groeten, Chris

Persoonlijk zou ik wachten tot de jongste 5 jaar is.

Dan heb je meer tijd je hond goed op te voeden én de kinderen begrijpen beter waarom bepaalde dingen wél of niet mogen.

Je hond komt ook onderaan de rang binnen en de kinderen zijn al groter dus gelijk duidelijk daarin voor de hond, geen dominatiestrijd (althans minder :wink: ).



Ik zou graag ook een hond willen, maar dus niet voor de jongste 5 is, daarnaast moet ik manlief nog overhalen, das een ander verhaal :roll: :mrgreen:



Succes in iedere geval kan goed begrijpen dat je een beestje om je heen mist, zéker als je een hondje om je heen gewend bent :hug:

@ChrisKW wrote:

Hoi,



Ik ben hondentrainer (ook de bazen worden getraind 8) ) en moeder van 2 kleintjes (2,5 jaar en 2 maand) en ik zou je toch afraden om op dit moment een hond aan te schaffen.

Het kost je bergen energie om een hond goed op te voeden en dat naast twee kindjes doen is volgens mij niet goed te doen.



Of de opvoeding van de hond (pup of asiel moet je allebei veel werk voor verzetten) schiet er bij in of je kinderen. Dat laatste doe je natuurlijk niet dus komt je nieuwe hondje ‘klem’ te zitten. Je hebt geen tijd om hem op te voeden en omdat je daarom te weinig energie in hem kan stoppen, heb je ook nog kans dat hij vervelend gedrag gaat vertonen. En dat wil je al helemaal niet met twee kleine kinderen erbij.



Honden en kleine kinderen is de moeilijkste combinatie die er bestaat. Hun lichaamstaal is zo verschillen dat ze elkaar vaak niet begrijpen.



Stop je energie eerst in je gezinnetje en neem een hondje er bij als je in iets rustiger vaarwater bent gekomen…





groeten, Chris




Hier sluit ik me ook bij aan!