Aanschaf trampoline peuter

Ons zoontje is bijna 1,5 en dochtertje bijna 3. We willen voor haar vejaardag een trampoline kopen waar beide plezier aan hebben. Zoontje is hypermobiel en hypotoon. Hij loopt wel al 1,5 maand los en ontwikkelt zich nu goed, in tegenstelling tot een half jaar geleden (achterstand grof motorisch tot 7 mnd oud). De kinderfysio zei toen al dat veel bewegen, waaronder trampoline springen erg goed voor hem is. Natuurlijk is hij er nog wel erg klein voor, maar ik wil met de aankoop rekening houden dat hij ook goed geschikt is voor hem en niet over anderhalf jaar meteen een nieuwe hoeven kopen. Bovendien is het huiswerk van de fysio voor nu “leren springen”.

Wat ik dus zoek: een niet te kleine trampoline, juist geschikt voor alleen (kleinere) kinderen, met vangnet en van goede kwaliteit. Iemand een suggestie?

Voor hele kleintjes schijnen trampolines met elastieken ipv veren ook beter te zijn, maar die zijn moeilijk te vinden. ik wil echt geen stuggeveerde “grote mensen” trampoline, omdat de kans op blessures/beschadigingen voor een jong kind en vooral hypermobiel hypotoon kind dan veel groter is.

Ik zie de etan 55, kids4fun (geen net) en little tikes my first trampoline…

Ervaringen?

ik heb een springhuisje gehad hier

viel erg goed in de smaak alleen op de 1 of andere manier gaan opblaasdingen hier nooit lang mee :wall:

ik heb zo’n kleine trampoline

valt ook heel erg goed in de smaak Odin springt daar ook al een hele tijd op (weet nu niet meer of ik hem vorig jaar of het jaar daarvoor heb gehaald :think: )

wij willen nu wel voor weer een grotere trampoline gaan minimaal 1.80 met een net (op dit moment is er 1 van 3.05m in de reklame bij bartsmit en action had ook pas zoiets misschien nog wel?!?)

maar goed die 2 kleine zijn hier heel goed bevallen

hoi hoi,

ik zag vandaag toevallig bij mijn mama de reclamefolder van Bart Smit.

Er stond een trampoline in voor de allerjongsten.

Bijvoorbeeld: ipv een metalen onderstel (de poten), was dit volledig in plastic.

zal zeker niet geschikt zijn voor de grotere kapoenen, maar des te meer voor kindjes van jouw leeftijd.

Bart Smit heeft ook een webwinkel, dus via google kan je mss wel plaatje vinden.

ik woon in België, maar ik denk toch wel dat BS internationaal hetzelfde heeft aan producten.

edit: ik heb intussen de gegevens aan mijn mama gevraagd.

merk = little tikes

naam = mijn eerste trampoline

diameter = 213 cm

bestelnummer = 24987097

prijs = 209.99 euro

alléén te bestellen via hun website.

geldig tot 31/8

veel succes in de zoektocht.

groetjes

Gerda

wij hebben er een van de karwei met vangnet, zo’n 2.4 meter. Bevalt super met onze kinderen van 4 en 5, maar ook de jongste van 1 vind het geweldig! We hebben hem nu 1 jaar en ben er nog steeds super blij mee!

Bij mijn ouders staat er eentje van de intertoys die een heel stukje kleiner is en daardoor ook veel stugger denk ik, vind dat echt niet lekker springen.

Succes met het maken van je keus!

Bedankt voor jullie reacties :D. Ik heb de little tikes gekozen vanwege eht feit dat deze niet voor grote mensen geschikt is. Tot 50 kg. Denk dat het hem dan vooral ook in de vering/gebruikte trampoline mat zit (of ik heb het verkeerd). Veel trampolines zijn leuk voor kinderen en daar wordt voor geadverteerd, maar met name de kleine’s zijn bijna altijd tot bijv. 80 of 100 kg en grote zijn vaak wel tot 140 kilo. Ik denk dan dat de vering dan gemiddeld is afgesteld op veel zwaardere gewichten dan 11 kilo :wink:, daardoor hij eigenlijk te stug is voor jonge gewrichten en botten/banden etc.