aanschaf poes kat

Vaak hebben ze in een asiel ook een bepaalde tijd dat je zo binnen kan lopen toch?

Ik weet dat het hier elke zaterdagochtend is, kun je vast wel uitzoeken.



Oh, en misschien kun je ook alvast bedenken of de kat naar buiten kan of niet! Sommige katten zijn echte buitenbeestjes, ook iets om rekening mee te houden!



Succes met je keuze!

om die reden hebben wij een kitten genomen. Die kan je nog leren binnen te blijven.

Ons poezebeest komt dus ook niet buiten. De voordeur vind ze eng, en de achterdeur wil ze wel eens onderzoeken, maar klappen wij 1 x in onze handen dan zit ze binnen. Ze is heel gehoorzaam (voor een katje dan he) en ik denk wel dat dat voor een deel haar karakter is, maar ook een deel omdat ze van klein afaan hier is.

Ook heeft ze nog nooit haar nagels gebruikt naar onze zoon (wat een volwassen kat misschien sneller zal doen)



Het zijn wel hele leuke huisdieren :inlove:

hier een hele kudde katten :mrgreen:

en eigenlijk vind ik kwa karakter allebei wel zijn charmes hebben

heb zowel knuffel poezen als knuffel katers

en schuwere katers en poezen

iedere kat heeft gewoon zijn eigen unieke karakter op zich

gewoon de kat jou laten kiezen, dan heb je de meeste kans dat het thuis ook goed gaat komen

katten zijn echte eigeheimers en heel eigenwijs daarin

ze laten zich niet zomaar omkopen 8)



enten doe ik om het jaar, daar ze niet buiten komen en nergens heen gaan

heb ook een kater die maar 2x in zijn leven naar de dierenarts is geweest

1x om te laten castreren en 1x omdat hij blaasgruis had

voor de rest nooit… dus laat het maar zo

ontwormen gaat hier wel regelmatig, zeker nu het zo makkelijk gaat met stronghold, het breede spectrum, die is ook tegen vlooien, teken en verschillende wormen

en word via de huid opgenomen en heb je dus geen geklooi meer met pilletjes of pasta’s via de bek, maar gewoon een simpel pipetje op de huid in de nek waar ze niet zo goed bij kunnen komen :thumbup:



1 kattenbak is wel voldoende voor een kat

al zijn er wel katten die graag hun plas en poepje appart willen houden

en heb je er wel 2 nodig

maar over het al gemeen is 1 prima

krapboom is heel belangrijk voor in conditie houden van de nagels

ook zetten ze zo hun geur af en natuurlijk is het een lekker rustpunt

etens en drinkbak is ook erg handig

wat leuke speeltjes

reiskenneltje

voer

kattengrit of houtkorrels/snippers

kattenbak schepje ( bij sommige kattenbakken heb je die er standaard bij)



denk dat ik het zo wel ongeveer heb

en voor de rest moet je gewoon maar vragen wat ze leuk of lekker vind

ook al weten ze de achtergrond van de kat niet

ze weten vaak wel hoe hij/zij een beetje in elkaar steekt en kunnen daarin advies geven.

Onze buren hebben een kat en een poes. Beide zitten ze binnen, in de zomer als hun erbij zijn op de tuin. Ze hebben 1 kattenbak en dat gaat prima. Beide uit het asiel. De kater (geholpen) is heel lief en aanhankelijk, de poes loopt voor alles en iedereen weg en heeft laatst toen de buurman er zelf bij was Anne gekrabt. Mijn schoonzusje had ook een poes en die moest je ook vooral niet aaien, evenals een vriendin van mij die een poes had en ineens uithaalde naar mij, terwijl ze gewoon naast me op een stoel zat. Dussuhhh, uit mijn ervaringen zou ik een kater nemen, of ik ben alleen maar slecht opgevoede poezen tegen gekomen :? .

@dromer wrote:

oh ja dat enten, waar is dat eigenlijk voor, ik denk iet van een aantal meest bekende katten ziektes of zoiets?[/list]




De meest belangrijke dingen zijn kattenziekte en niesziekte. Vooral de laatste komt nog vaak voor, is makkelijk over te dragen, en blijft het hele leven bij het dier hangen (dat virus), en leeft weer op bij verminderde weerstand.

Ja dat is een punt, ga je haar/hem binnen of buiten houden?

In het asiel weten ze vaak de achtergrond van de kat, of het een binnenkat is geweest of buiten.



Mijn poes komt dus niet verder buiten dan het balkon, ik heb een bovenwoning in de stad. Soms vind ik dat wel sneu, dat ze nooit meer 's met haar buikje door het gras kan schuiven op jacht naar een muisje.

Dat was ook de reden dat ik een oudere poes wilde, die doen toch niets liever dan slapen. Als ze echt zou willen zou ze overigens wel van het balkon afkunnen via een boom, maar de drang is blijkbaar niet groot.



In het asiel wisten ze me niet meer te vertellen dan dat ze op straat was gevonden. Dus een buitenkat (of een ontsnapte binnenkat). Maar omdat ze inmiddels al een tijdje in het asiel zat, vonden ze haar inmiddels een binnenkat geworden, en niet zielig dat ze bij mij ook binnen kwam.

Ach, sowieso beter dan in een hokje achter tralies…



Ook kun je vragen of ze het idee hebben dat de kat graag met andere katten samen is of juist niet.

Die van mij moet er niets van hebben, ik heb een keer een logeerkat gehad, het arme beest heeft alle hoeken van de kamer gezien en kon niet blijven…



Groetjes Mint

ik ga waarschijnlijk wat mensen voor het hoofd stoten,maar ik ben toch altijd huiverig om een volwassen kat uit het asiel te halen…vaak zitten ze er toch met een reden (kan natuurlijk ook onschuldig zijn)



nu ben ik toch een raskatten mens en ik kan je wel zeggen dat raskatten een wat liever en rustiger karakter hebben dan een huis tuin en keuken kat…de grootste reden dat katten in het asiel zitten is het feit dat ze er vaak terecht komen omdat ze plassen in huis…al zal de eigenaar dat dus niet altijd eerlijk zeggen tegen de man/vrouw van het asiel…dus pas er mee op…



ik zou als ik jou was voor een kitten gaan…die kan je zelf opvoeden zoals je wil ,maar dat is mijn mening…



je kan ook een kruisingkitten kopen dan ben je zowiezo een stuk goedkoper uit dan met een raskat…het is maar een idee…





sterkte met je beslissing…

Hoi Merel,



Als een kat een plasprobleem heeft, en de eigenaar verzwijgt het, zouden ze er dan niet vanzelf achter komen in het asiel? Ik vraag me trouwens af of het vaak verzwegen wordt door de eigenaar… waarom?



Ik elk geval zal het asiel het wel melden als ze het weten.

Dus geven ze een plasprobleem kat aan iemand mee die er ervaring mee heeft, of waar de poes bijvoorbeeld wel naar buiten kan, of iemand die bereid is het te proberen.



Ik ben 3x gaan kijken voordat ik de mijne mee naar huis nam, en heb alle ins en outs van de katten die er zaten vernomen van het personeel. Als je gaat kijken (iig in Rotterdam), loopt er in eerste instantie iemand met je mee om per kat (die jij interessant vindt) uitleg te geven.



De mijne was dus gevonden, maar er zitten bijvoorbeeld ook katten die niet mee mochten met de verhuis naar een bejaardenhuis. Of mensen blijken allergisch te zijn. Overleden baasjes.

Ik weet niet of de grootste reden dat katten in het asiel zitten het plasprobleem is. In ieder geval zijn er dus inderdaad ook genoeg ‘onschuldige’ redenen.





Groetjes Mint

Hoi



wil geen discussie aanwakkeren maar wil toch ff wat zeggen :oops:



lees een paar keer berichten over dat de kat niet een tik verkoopt naar een kind.



Owkee harstikke goed als een kat dat niet doet maar vergeet niet dat een kat bijna altijd alleen zal slaan als hem iets aangedaan wordt.



Heb er 3 cheetah mijn oudste is 13 en op haar privecy gesteld fransje leert daar nu mee omgaan meestal zorg ik dat cheetah op de venterbank gaat slapen of boven als fransje benden is en soms als fransje haar blijft vervelen tikt ze heb voorzichtig op zijn hand. Dit vindt ik alleen maar een leerschool kinderen moeten gewoon leren hoe ze met dieren om moeten gaan dat ze zachtjes moeten aaien en niet slaan bijv.



Loekie is te bang dus die is nooit samen met fransje en mika doet helemaal niks.



Iedere kat is anders maar kwa krabben en bijten kijk ook eens naar je kind voor je evt. conclusies trekt



sorry wilde het even gezegt hebben :oops:

hoii



hier ook twe katten

we zijn begonne 3 jaar geledenmet een kitten (kater) maar meneer verlangde naar een speel kameraatje… dus paar maande later een poes erbij genomen(ook kitten)

waarom kittens? omdat ik wilde dat zemet me dochtermee groeide en ik ze zelf wilde “vormen”

uit eindelijk gaat de voor keur van mij uit naar katers ze zijn rustiger dan de meeste poezen… mijn kater is rood … het fabeltje over rode katers komt bij mij uit het is een apart slag haha…

onze poes haalt wat sneller uit als het haar niet zint en is wat angstiger…bij ons komen ze sinds kort beide buiten de katen vindn het heerlijk kunnen hun energie kwijt en binnen zijn ze veel rustiger…



wat heb je nodig… hier doen zelfs 2 katten het op 1 katten bak ( ook toen ze nie buiten kwamen)

een goeie krabpaal heb er zelf 2

grit

katten bak

speeltjes

eten

slaapplekje ( kussentje of rieten stoeltje vinden ze hier geweldig)

FF een kleine update… Wij zijn van daag in het asiel geweest!!! :smiley: Helaas was er niet echt een poes/kat die ons gelijk aansprak… :? Maar, we houden de site in de gaten en na het weekend van 20 januari (Want dan gaan Erwin en in voor het eerst in 5(!) jaar saampjes weg zonder kids!! :smiley: ) gaan we weer kijken of er dan wel een geschikt beestje is, ondat er nu nog een aantal in karentene(?) zitten kan het maar zo zijn dat dat dan wel zo is.

Ach mss dus ook maar beter zo anders zou die poes gelijk al een weekend alleen zijn, en dat leek me ook al niet echt wat…



Tot zover deze update :mrgreen:



doei (word vervolgd…)

wij hebben ook een poes uit het asiel gehaald

wij zijn juist een een beestje uit het asiel gegaan omdat ik vind dat deze beestjes juist nog een kans moeten krijgen!

Ons meissie was helemaal gestresst en kon absoluut niet tegen andere katten om haar heen.

wij zijn bij 2 asiels wezen kijken en waren gelijk al helemaal weg van haar.

de 2de keer dat wij weer kwamen klom ze tegen deur op en begon ze kopjes tegen het glas te geven :inlove: :inlove:

wij gelijk verliefd en hebben haar gelijk meegenomen!!! :mrgreen:



wij hebben in huis voor haar, 1 kattebak, beneden en boven een mandje.

ook beneden en boven een krabpaal, dit omdat ze als wij weg zijn de huiskamer/keuken niet in kan en ze dan boven is!

en wat speeltjes slingeren hier in het rond :smiley:



o en misschien een tip, zorg dat je pipetjes tegen vlooien en teken geeft, ookal komen ze niet (veel) buiten toch kunnen die ellendige beestjes binnen komen.

Wij hebben 2 ouwe sokken van 11 uit het asiel gehaald een paar maanden geleden. En we zijn zo blij met ze! :inlove: Het zijn echt gezellige beesten die bij ons op schoot komen zitten of gezellig bij ons in de buurt en ze liggen vaak samen, lekker warm tegen elkaar aan en dan likken ze elkaar. En de kater is helemaal gek op mijn man. Als hij hem binnen hoort komen rent hij meteen naar hem toe om hem te verwelkomen.

Wij hebben 2 katten uit het asiel. Ze waren samen binnen gebracht, dus er werd een huis voor hen gezocht waar ze allebij naar toe konden.



Het zijn katers, gecastreerd, en ontzettend grappig. Ze slapen op elkaar waar ze maar kunnen. (Het liefst op jou plekje zodra je opstaat!)



Noah weet nu ongeveer wat hij wel en niet kan doen. Hij heeft dus al een paar keer een haal van een van de katten gehad. Dan wassen we zijn hand met anti-bac zeep en leggen uit waarom de kat het deed. Nu kan Noah rustig met zijn hoofd op Cheese liggen zonder een probleem.



Ze hebben speelgoed, eet/drink bakjes (1 voor allebij. Ze zijn zo aan elkaar gewend dat ze alles samen doen) en 1 kattebak. Hier gaan ze dag en nacht naar buiten, behalve als ze te lui zijn (of als het regent) Ze brengen regelmatig dode muisjes of kleine vogeltjes naar huis. :naughty: Maar dat is hun instinct.

Hé wat leuk dat je toch al bent wezen kijken…

En eindelijk heb je dus wat geboekt :clap: :clap: :clap: ! :wink:

Maar voordat je dus ook een diertje mee kan nemen blijven ze in quarantaine (!) ??

Mss straks ff op de koffie?

Wij hadden er ooit 5! :mrgreen:

4 poezen en 1 kater,allemaal geholpen.

Maar een poes en de kater waren dominant,dus begonnen ze te sproeien(in en om het huis :? )

Dat probleem werd alleen maar erger,dus hebben we helaas de kater weg moeten doen(hij ging zelfs bij de buren binnen sproeien :shock: ).Hij heeft een geweldig huis gekregen ALLEEN!! :wink:(hij leeft nog steeds :wink: )

nooit meer gesproeid,de poes hier ook niet meer.

Alleen zijn de 4 poezen helaas overleden :cry: 2 van ouderdom(18 jaar,waren zusjes)1 omgekomen(gevallen,nekgebroken) en de laatste is helaas vorig jaar doodgebeten door een hond(american staff).

Wij hadden ook 2 kattenbakken in huis en diverse krabpalen.

Wij gaan in het voojaar kijken voor 2 poeze katten/kittens.

Want het is nu wel heel stil in huis zo zonder poezen… :frowning:

Wij hebben 6 katten. 3 asielkatten, 3 raskatten. 1 geholpen kater en de rest poezen. Ik ben eigenlijk meer van de asielkatten omdat die een goed huisje nodig hebben en omdat ik graag een lief katje neem die gewoon geen kans maakt op een goed thuis.

Maar omdat ik toch ook wel heel erg val voor het mooie uiterlijk van raskatten hebben we het gemengd. :slight_smile: En misschien dat we eind van dit jaar een nestje gaan fokken met een van de raskatten. De geholpen kater en de geholpen poezen gaan naar buiten. Maar de 2 dames die niet geholpen zijn (eentje is te jong nog en de ander willen we dus mee fokken) gaan niet naar buiten, maar die willen dat ook niet erg, ze staan nooit bij de deur of kattenluik te kijken ofzo… We hebben 4 kattenbakken, die we om de dag helemaal verschonen en elke dag uitscheppen. We hebben 2 plaatsen waar voer en water staat en 1 grote krabpaal. We hebben ook hier en daar nog mandjes en van die hangmatten aan de verwarming 8)

HoiHoi



Ik wilde jullie ff laten weten dat we een kitten besproken hebben, ik had het asiel gebeld om te informeren of er al iets was wat bij kleine kinderen geplaatsd zou kunnen worden maar ze hadden weer niks. Toen ff Harderwijk gebeld en die hadden ook niet, maar wel kittens… Dus toen hebben we besloten dat het maar een kitten moet worden,en eigenlijk vinden we het wel heel erg leuk!! Het word een katertje, er was maar 1 poes in het nestje en die was al besproken… Ben helemaal in love op mn mooie beesie, we kunnen hem volgende week zaterdag ophalen want hij moest nog ingeent worden. Hij is nu 7 en een halve week.



Dus volgende week komt de lang beloofde foto!!



groetjes

TADDAAA! En hier is ons kersverse nieuwe gezinslid!!

I want!!!

Wat een droppie. :inlove: