Aanschaf crosstrainer - welke?

Ik wil mijn sportfrequentie van 1x per week opschroeven naar 3 Ã 4x per week sporten.



Aangezien ik alleenstaande moeder ben van een lief meisje van bijna 2,5 die ik zeg maar de helft van de week bij me heb en om het weekend, wil ik een crosstrainer aanschaffen zodat ik naast mijn vaste sportavond bij de sportschool ook op andere dagen thuis in de avonduren aan mijn conditie en lijf kan trainen.



Waar moet ik op letten bij aanschaf, welke ervaringen hebben jullie als gebruiker etc…?

mijn ervaring is dat het een martelwerktuig is wat uiteindelijk dienst doet als kledingrek :lol:



Wij hebben toendertijd een dure gekocht van Batavus (die worden niet meer gemaakt volgens mij), met een zwaar wiel, magnetisch gestuurd ofzo… met veeeeel programma’s erop. Mijn man is een fanatieke hardloper, en die kan er echt nog een flinke uitdaging aan hebben. Er zat ook een conditietest op, en aan de hand van die test, je leeftijd, lengte en gewicht maakte dat kreng dan een programma voor jou. Maar pfff zwaar hoor hihi…

Persoonlijk zal ik voor een loopband gaan. Vind ik fijner.



Of gewoon met de kinderwagen een flinkstuk buiten lopen. Lekker goedkoop en voldoet ook!



Crosstrainer vind ik een vreselijk apparaat om op te trainen.

Meisje74: de kinderwagentijd ligt helaas al een tijdje achter me :wink: en daarbij komt dat ik alleen iets 's avonds kan doen omdat ik 4 dagen per week werk. Op mijn vrije woensdag ga ik 's avonds naar de sportschool.

Loopband neemt teveel ruimte in beslag thuis.



Chantal: ik weet het, maar daar is het ook voor bedoeld… ik moet de spanning in mijn lijf kwijt en dat lukt me alleen door lekker zwaar te trainen… helemaal total loss zodat ik ook niet in mijn hoofd blijf malen, maar alles volledig leeg en op is. En dan kom ik toch echt bij het trainen met een crosstrainer uit, pakt alle spiergroepen aan.

Jammer dat nog niemand tips heeft gegeven, want ik wil er ook een gaan aanschaffen.



Ik werk 2,5 dag per week en de overige dagen heb ik Luc en Stan om me heen en ben ik druk met de oudste brengen/halen van school.

Mijn man gaat op maandagavond en vaak ook donderdagavond poolen en hij werkt in onregelmatige diensten, dus ik kan niet met regelmaat naar de sportschool 's avonds en vind ik abonnementskosten niks.



Toen ik nog geen kids had en wel 2 a 3 keer per week naar de sportschool kon gaan, was de crosstrainer mijn favoriet.

Ik heb al gezegd dat wij een batavus hebben, en die hebben we gekocht bij een fietshandelaar. Die heeft nu nog allerlei sportapparaten, en wij kregen daar een hele goede uitleg.

Ik denk dat dat vooral belangrijk is. Je goed voor laten lichten bij een zaak die die krengen verkoopt. Uitproberen en testen… goed erover nadenken, internet raadplegen erna. er zijn vele van die dingen te koop, en voor de ene is die prettig, en voor de ander die (ik zou de batavus adviseren als die nog te koop was, maar dat is hij dus niet meer, sorry)

Wij hebben er destijds gewoon één bij de Makro gekocht, die had ze in de aanbieding. Zo’n echt goed apparaat als in de sportschool was het natuurlijk niet, maar die zijn ook niet te betalen. Verder een prettig ding, uiteindelijk toch weinig gebruikt :roll: maar dat lag aan ons :wink:

Of gewoon bij de kringloper of op marktplaats. Daar staan ze in grote getale. Waarschijnlijk omdat het gemakkelijker is er een aan te schaffen dan daadwerkelijk te gebruiken.

Ben je maar een fraktie van de nieuwkosten kwijt en kun je het mooi uitproberen. Lijkt het echt wat te zijn dan ben je of mooi voorzien of weet je beter wat je specifieke wensen zijn.

Ik zelf heb er een van de kiringloper. Prima ding maar als het goed is wordt hij nooit gebruikt want hij is hier alleen maar voor blessure tijd. Net zoals de home trainer.

Een beetje crosstrainer neemt overigens net zoveel plaats in als een loopband. Sterker nog je hebt loopbanden die je omhoog kunt klappen en die nemen dus standaart dan minder ruimte in.

Ik ben me er ook in aan het verdiepen, en kom steeds bij de Kettler uit.



Op onze sportschool staan ze ook, nooit gekeken eigenlijk wel merk dat is.



Ik sport 1 keer per week op de sportschool (groepsles), maar het lijkt me lekker om vaker te kunnen.

Maar om dan steeds van huis weg te gaan, is lastig.



Ik lees even mee.

Heb er inmiddels eentje aangeschaft, nieuw.

Zelf in elkaar gezet, kostte wel even wat tijd maar is gelukt. Ding neemt niet heel veel ruimte in beslag en is behoorlijk stevig en stil tijdens het sporten. Redelijk veel programma’s en ook goed instelbaar.



Heb gekozen voor de Sportop E1000P.

Geen spijt van, echt een aanrader!