Ik vraag me af wat iedereen doet met aanmaken van flesvoeding. Doe je dat meteen voor de gehele dag of steeds voor elk flesje opnieuw?
Momenteel maak ik voor de gehele dag, maar sinds een paar dagen spuugt Bas meer en vraag ik me af of het niet beter is om steeds het flesje vers aan te maken.
Hoi
ik maakte het altijd per fles klaar. Gewoon water opwarmen in de magnetron, poeder er bij en klaar! Vond ik veel makkelijker, zeker toen Sebastiaan meer begon te drinken. Ik raakte namelijk vaak de tel kwijt van de schepjes poeder… :oops:
Groetjes,
Heleen
Bij mij op het werk is de richtlijn om ouders te adviseren per voeding te bereiden, ivm evt bacterie-groei. (Dit advies is niet door alle organisaties overgenomen).
Je mag wel gewoon (koud) kraanwater gebruiken, of pas gekookt water, dus niet koken en heel de dag laten staan want daar komen uiteindelijk ook weer beestjes in
Water uit een pak/fles mag ook, maar hetzelfde geld als die open is als voor gekookt water, niet te lang laten staan.
Groetjes Natascha
Ik maak het ook per fles klaar.
Wel met afgekoeld gekookt water.
De FV-fabrikanten adviseren ook om het per fles klaar te maken. Wat staat er op jouw verpakkingen.
Het is, denk ik, wel de moeite waard om het weer per fles te gaan geven. Misschien dat Bas dan weer minder gaat spugen.
Mathis is ook vrij gevoelig voor dat soort dingen.
Ik haal Evian flessen uit de winkel en maak ze per fles klaar.
Kind & Gezin zegt bij ons dat je geen voeding voor een hele dag mag maken i.v.m bacterie gevaar.
Tja dan zal ik maar weer overgaan om per fles klaar te maken, alleen wel wat lastig als je 180 cc moet geven en je bij het per fles aanmaken 165 cc of meteen 200 cc hebt. Kan er natuurlijk ook gewoon wat extra water bij doen :think: Ik maak nu al 2 weken het voor de gehele dag klaar en doe dat dan in een afgesloten kan en vul meteen vier flesjes en die worden ook goed afgesloten.
Spugen is maar een enkele dag geweest en nu niks meer aan de hand.
Hier hetzelfde probleem. Leandro mag eigenlijk maar 110 cc per keer. Wij maken de flessen dus ook per keer klaar en geven hem nu 120cc water met 4 schepjes poeder (= 135 cc).
(En nog heeft hij er niet genoeg aan trouwens, maar dat is een ander verhaal :x )
ik maaktre de voeding voor de hele dag klaar dat heeft de kraamverz me zo geleerd dsu dat heb ik steeds zo volgehouden ik had een kanb van de prenatal en deed water koken en asl dat was afgekoeld deed ik de voeding er bij en dan in de ijskast
Hier ook voor de gehele dag. Heb het ook van de kraamverzorgster op die manier geleerd. Het gaat in een afgesloten kan in de koelkast.
Ik maak t per fles klaar, idd spa water in de fles ff in de magnetron poeder erbij en klaar
Het is idd bacteriologisch gezien niet verstandig om d voeding voor de hele dag klaar te maken. Waarom veel kraamverzorgende het de mensen toch nog zo leren begrijp ik niks van. Ik spreek nu niet als zelf moeder zijnde maar als levensmiddelentechnoloog, oke ik doe het werk niet meer, maar het geleerde zal niet vergeten worden. Als je geen loden leidingen hebt kan je je kindje het beste gewoon kraanwater geven, even opwarmen in bijvoorbeeld de magnetron en poeder erbij en meteen opdrinken. Zo heb je het minste risico dat je kindje een infectie oploopt. Openstaande pakken/flessen water zijn ook een bron van micro-organismen en is ook af te raden, tenzij je kleine flesjes gebruikt, die staat hooguit tot de 2e voeding open.
Ik maak per fles klaar met afgekoeld gekookt water.
hoi
onze kraamhulp adviseerde in he gein om een kan voor de hele dag te maken.
Maar daar ben ik van afgestapt fransje krijgt al maanden kraanwater in zijn flesje en ik maak het per keer vers.
Wat ik ideaal vindt is zo’n voeding dispenser sóchtends doe ik daar voor 3 flessen de schepjes in en hupakee in de fles waneer ik het nodig heb.
Scheelt me een hoop tijs als meneer flinke honger heeft
ik heb twee kraamverzorgsters gehad en de eerste zei dat het sinds november aangeraden word om het niet meer voor heel de dag klaar te maken…
De tweede zei dat dat alleen door nutrilon word aangeraden maar dat het onzin is omdat ze thuiszorg het al tietallenjaren voor heel de dag heeft klaar gemaakt…
Het is ook nog eens zo dat als je net als ik aan de 120 cc zit dat je dan gewoon veel weg moet gooien… Als je het mij vraagt heeft meneer of mevrouw nutrilon dat juist daarom gedaan, hoe meer je weggooit hoe eerder je nieuwe moet kopen…
mijn kraamverzorgster heeft gezegd dat je het makkelijk voor heel de dag klaar kan maken, dat doe ik dus ook… als je het maar niet langer als 24 uur bewaart… Hier totaal geen problemen met het voor een hele dag klaar maken dus… Ze heeft ook haast geen krampjes of wat dan ook dus volgens mij kan je het gewoon doen maar iedereen moet doen wat ie zelf wilt natuurlijk… xxx
Ik maak momenteel 2 flesjes per keer aan en de eerste voeding van de dag maak ik vers.
Als ik dadelijk ga werken maak ik wel voor een hele dag aan, omdat mijn schoonmoeder en de oppas dit liever hebben.
ik heb ook twee kraamverzorgsters gehad.
allebij maakte de voeding voor de hele dag. de een deed het gelijk in de flesjes de andere in een afgeslote kom.
mijn man had ook en keer een voeding gemaakt met kraanwater, zonder te koken. en helaas had ilona krampjes.
op het pak staat niet dat het gekookt water moet zijn maar wel dat je het voor een hele dag klaar mag maken. niet langer dan 24 uur.
groetjes henny