Aankomen tijdens de zwangerschap

http://www.voedingscentrum.nl/Voedingscentrum/Nieuws/Zwanger.htm



Zwanger? Eet gezond en let op je gewicht. Vrouwen komen tijdens de zwangerschap gemiddeld 12,5 kilo aan. Eet je tijdens de zwangerschap meer dan nodig, dan komen er extra kilo’s bij. Deze moet je na de bevalling weer zien kwijt te raken. Bovendien blijkt uit een recent onderzoek dat vrouwen dan vaker een kind met een hoog geboortegewicht krijgen. Een zware baby kan bij de bevalling voor meer complicaties zorgen.







Tijdens de zwangerschap is het belangrijk om gezond en voldoende te eten. De baby in je buik heeft namelijk de voedingsstoffen uit jouw eten nodig om te groeien. Door gezond te eten, blijf je fit en zorg je dat de baby zich goed ontwikkelt. Eet ook niet méer dan anders. Omdat je tijdens de zwangerschap vaak minder beweegt, verbruik je geen extra calorieën.







Trek in iets lekkers

Sommigen krijgen tijdens hun zwangerschap lekkere trek. De een gaat veel taart eten, de ander krijgt om de haverklap zin in een zak friet. Omdat de buik toch al dik is, kom je ongemerkt extra kilo’s aan. Probeer die plagerige hormonen het hoofd te bieden en snoep verstandig. Neem bij lekkere trek een klein portie, bijvoorbeeld één Sultana in plaats van het hele pakje.

Tja, vrijwel iedereen is daarvan op de hoogte, maar in de praktijk brengen is niet altijd even makkelijk

bij mijn vorige 2 zwangerschappen( :: :: ) had ik wel last van veel snoepen en die kilo1s zijn eraan blijven zitten maar bij de laatste keer had ik nergens last van ben 11 kilo aangekomen en had geen aparte eetgewoontes en liep 4 dagen voor de bevalling nog een uur in het bos met de hond (wel met de snelheid van een naaktslak in winterslaap :mrgreen: ) maar toch zitten er nu nog extra kilo`s aan :?

Ik was "maar"2kg aan gekomen maar onze Merlijn was toch wel een flinke baby daarom ben ik met 37w5d al ingeleidt en meneer woog toen al 3835 gram wil niet weten hoe zwaar hij was geweest als hij tot 42 weken was blijven zitten :shifty:



Vind zulke onderzoeken altijd zo onzinnig ken genoeg mensen die veel aan gekomen zijn waarbij het kindje met 40 weken gewoon 3000 gram woog, en vrouwen die weinig aan kwamen die een kind van 4500 gram hebben gekregen…

Ik was dus ruim 40 kilo aangekomen, had een kind van 8 1/2 pond, een placenta van bijna een kilo, nog mega veel vruchtwater en 3 weken na de bevalling was ik het gewicht weer kwijt. In mijn geval was het allemaal vocht.