aankomen door mirena

Ik heb vier jaar een mirena spiraaltje gehad en het valt me op dat nu ik hem niet meer heb, de kilo’s eraf vliegen.

Ik ben in die tijd ook zo’n 8 kilo aangekomen die ik er niet echt meer af kreeg. Ik heb wel een burnout gehad waarbij ik teveel, ongezond at, snoepte, dus ik weet het daaraan. Maar afgelopen jaar weer heel gezond gegeten, niet meer snoepen, paar keer per week sporten (naast dagelijkse fietsen naar school 8 km) en toch maar zo’n 1 a 2 kilo kwijt kunnen raken.

Ik vind het zo frappant dat het nu wel lukt en maak me een beetje zorgen… Het spiraaltje beviel nl wel erg goed en als we een vierde hebben dan wilde ik eigenlijk gewoon een nieuwe.

Is dat herkenbaar, denken jullie dat het door het spiraaltje zou kunnen komen?

Weet ik wel zeker. Ik heb deze week een spiraal bij de apotheek opgehaald (is nog niet geplaatst) en mijn dokter gaf aan dat gewichtstoename voor kan komen bij de Mirena.



Of je de volledige 8 kilo er aan kan toeschrijven weet ik niet, maar dat je ervan kan aankomen is dus een feit.

Ja, dat je ervan kan aankomen, dat wist ik idd. Maar ik vind het zo opvallend dat het er nu wel makkelijk afgaat en toen ik het spiraaltje nog had niet. Ik wil echt niet me weer zo bezig houden met mn gewicht steeds, maar qua voorbehoedsmiddelen is het wel een hele fijne.

Voor mij speelt dat ook een grote rol.

Ik heb voorheen de pil geslikt en was daardoor ook zo’n 3 a 4 kilo zwaarder. Toen ik met de pil stopte gingen die kilo’s er zomaar, zonder op mijn voeding te letten, vanaf.

Nu wil ik eerst nog zo’n 3 kilo kwijt voordat ik de Mirena laat plaatsen.

oke :shock:

ik heb vorig jaar november de mirena laten plaatsen, nu dus 11 kilo zwaarder.

Ik ben al weken aan t lijnen maar dr af gaan ze niet :thumbdown:



maar ja wat moet je anders? pil mag ik niet ivm longemboli

Hm, ben benieuwd of er meer mensen deze klacht hebben.

Hij zit er bij mij nog niet in dus ik kan me nog bedenken…

zou ik daarom geen kilo kwijt raken???

niet echt bemoedigend he :frowning:

Ik raakte dus ook echt nauwelijks wat kwijt, ja met een crashdieet en heeeel veel sporten. Maar ja, met een druk leven met drie kleine kinderen hield ik dat niet lang vol.

Je kan ook kiezen voor een koperspiraal.



Dan heb je de voordelen van een spiraal, maar niet de hormonen. En dus waarschijnlijk ook niet de gewichtstoename.

Ik heb nu een 1,5 jaar een koperspiraal en het bevalt me prima. Het eerste half jaar was ik wat onregelmatig en wat meer bloedverlies, maar daar heb ik nu ook geen last meer van.



Groetjes

Yvonne

ik heb er totaal geen last van gehad

zelf 27 kg afgevallen en dat met de mirena

ik had het extreem bij de prikpil daarbij was ik in 3 mnd tijd 8 kg aangekomen en toen de prikpil uitwerkte vlogen ze er spontaan weer af



ieder lichaam is weer anders

hoi hoi



ik heb ook de mirena maar ik ben helemaal niets aangekomen, afvallen hoef ik niet met me 58 kilo maar aankomen doe ik ook niet



groetjes nathalie

Koperspiraal is helaas geen optie, ik raak heel makkelijk zwanger (al eerder ondanks anticonceptie). Volens mij ha was dit de veiligste optie en ik ben idd niet zwanger geworden :lol:

Hej,



Jah, dan is de koperspiraal idd niet handig :wink: :wink:



Groetjes

Yvonne

Ik ben nu sinds maart 2009 spiraal en pil vrij en ik ben 12 kilo afgevallen. :mrgreen:



Ik heb niet gelijnd, wel een beetje drukke tijd gehad eind vorig jaar, maar geloof niet dat het daarvan komt.

Het ging er gewoon, zonder enige moeite vanaf.





En nu durf ik dus niets meer te gebruiken terwijl het wel zo handig zou zijn. Ik ben doodsbang dat ik die kilo’s er weer aan krijg.

Blij om ook wat ’ afvallers’ met een mirena te lezen.

ik heb met 6 weken na de eerste bevalling een mirena genomen… Na 10 maanden gestopt met borstvoeding en gaan sonja bakkeren… Ben toen binnen 9 weken 13 kilo afgevallen en was ik dus weer op mijn gewicht van voor de bevalling…

Ik ben toen ondanks de mirena niet meer aangekomen…



grts patricia

De eerste keer dat ik Mirena nam was ik ook niet aangekomen, juist enorm afgevallen! Ik ben benieuwd wat er met mn lichaam gebeurt nu ik (sinds gister) mirena heb…

Ik heb nu 2 halve maand merena spiraal en ben 8kilo zwaarder drama maar voor menstruatie is het wel beter minder bloed verlies

Ik ben ook enorm aangekomen met mirena… fitnes fiets naar me werk ingev.10 km per dag maar raak geen gram kwijt… heb hem bu sinds 2016 voor de tweede keer… wil van me kilo s af… als ik mirena uit laat halen ben uk vang dat ik weer im de 3 weken ongesteld word… z

Of het nu een spiraaltje is of de pil, ik denk dat de meeste voorbehoedsmiddelen wel invloed hebben op je gewicht (behalve een condoom dan). Uiteindelijk hebben al middelen een invloed op je hormonenhuishouding en daar hangt de hele werking van je lichaam mee samen. Toen ik de pil begon te nemen, ben ik ook wat aangekomen, niet veel, maar na een tijdje begonnen mijn kleren toch wat strakker te zitten. Het is natuurlijk wel zo dat je maar op een bepaalde leeftijd voorbehoedsmiddelen begint te nemen en dat je lichaam net in deze periode in volle ontwikkeling is. Dat kan natuurlijk ook een reden zijn.