Hebben jullie ervaringen met gewicht aankomen door pilgebruik?
Nee, ik ben nu bijna 3 strips geleden begonnen, en ik merk niet dat ik extra in gewicht toeneem.
Ja. Bij zowel Trigynon 30 als bij de tweede keer Diane 35 kwam ik aan. Bij Microgynon 30, de eerste keer Diane 35, Yasmin en Cerazette had ik daar geen last van. (Heb al heel wat pillen geprobeerd, vanwege het aankomen, maar ook vanwege andere klachten. Inmiddels slik ik al weer heel wat jaren Yasmin, met een paar maanden Cerazette tussendoor ivm borstvoeding.)
@Zeemeermin wrote:
Ik ben 10 kilo aangekomen door de pil die ik na de bevalling voorgeschreven kreeg: ethinylestradiol/levonorgestrel. Vreselijk!
Hier hetzelfde!
Toen ik in mijn puberteit met de pil ben begonnen, ben ik in korte tijd 5 a 6 kilo aangekomen.
Ik ben pas met de pil gestopt toen ik zwanger wilde worden, maar ben ik zonder dieet of extra beweging 3 a 4 kilo afgevallen. Binnen 3 maanden werd ik zwanger van Pete en na Pete zijn we vrij snel doorgegaan voor een tweede zwangerschap.
Na Luc en Stan ben ik met de Nuvaring begonnen, maar daar was ik niet tevreden over, migraine. Toen ben ik met Yaz 24+4 begonnen (soort Yasmin) en toch zeker 3 kilo aangekomen die ik met een gezonder eetpatroon er niet af krijg tot nu toe.
Volgens mij staat gewichtstoename ook als een van de meest voorkomende bijwerkingen bij de meeste pilsoorten.
Met de microgynon weinig last van, wel ietsjes.
De pil die ik voorheen had (weet niet meer welke) daar kwam ik echt enorm van aan!
Hier gebruikte ik de Microgynon 50 en daarvan ben ik 4 kilo aangekomen, na het stoppen waren deze ook zo weer verdwenen
na het stoppen met de bv ben ik gelijk met microgynon 30 begonnen, en na 2 maand ook weer gestopt, meer dan 10 kilo zwaarder, ik kan er niet tegen…
ook in de pubertijd die pil geslikt, en ook toen 8 kilo aangekomen, al had ik niet door dat dat door de pil kwam.
voor mij geen hormonsters meer, hub gaat laten knippen.
gr Louwina
Ik ben net begonnen met de Yasmin en nu al 4 kilo lichter.
Ik begin de dag misselijk waardoor ik veel minder eet…
Het afvallen is niet erg :mrgreen: ,
maar elke dag misselijk zijn dat is wat minder.
Ja een paar kilo aangekomen door de pil :think:
Ja, ik had de microgynon 50 en was een aantal kilo aangekomen. Ik had het zelf niet zo door, pas achteraf viel het kwartje. 'k was ook niet te zwaar, alleen niet meer te licht :mrgreen: Na het stoppen met de pil was ik binnen de kortste keren de kilo’s kwijt (zwanger en al :eh: ) en het is er nooit meer bijgekomen.
Ik begon vroeger met de diane 35. Ik ben daar toen zo’n 6 kg van aangekomen. Na de diane 35 heb ik nog mercilon en tryginon geslikt. Daar ben ik niet door aangekomen.
Kan je trouwens door een minipil (cerazette) ook aankomen?
Niet aangekomen… niet van de cerazette en nu de marvelon ook niet…
Ik ben 10 kilo aangekomen door de pil die ik na de bevalling voorgeschreven kreeg: ethinylestradiol/levonorgestrel. Vreselijk!
Nu weer aan de microgynon 30, daar had ik nooit geen problemen mee.
Ik had microgynon 30 en kwam aan, helaas is die pil te licht, als je het niet leuk vind om elke anderhalve week aan de rooie klats te zijn dus nu sinds afgelopen vrijdag migrogynon 50, hoop toch echt dat het me nu bespaard blijft om nog meer aan te komen. :wall: