aankleedprobleem

Help!



Sinds een aantal weken is het smorgens aankleden een drama.

Thijs werkt totaal niet mee, loopt steeds weg, blijft draaien en wiebelen als we zijn luier verschonen en het duurt dus erg lang voordat hij aangekleed is.

Het zal waarschijnlijk wel weer een fase zijn want ook met andere dingen kan hij heel dwars zijn.



Heeft iemand nog tips om het aankleden wat soepeler te laten verlopen??

Wil hij het niet gewoon zelf doen?

Wij hadden dat even met Peter…



Nu gaat het al pratend…



Peter, we gaan even aankleden en een schone broek doen, mag Peter zijn kleertjes helpen uitzoeken en aan mama laten zien dat hij al zelf zijn benen in de broek kan doen…



Dan gaat hij dus wel redelijk zonder mopperen mee naar boven…

Ik trek 2 shirtjes en 2 broeken uit de kast en zeg tegen hem dat hij zijn grote jongenskleren mag uitzoeken… die of die?

Hij wijst 1 aan en dan hebben we een trapje bij de commode…

Ik daag hem uit, zeg hem dat hij vast nooit zelf dat trapje op kan…

Hij zegt van wel, ik doe quasi verontwaardigd en zeg er niks van te geloven, laat maar zien dan… :mrgreen:



Dan klimt hij erop en dan mag zijn pyama uit.

Armpjes omhoog en als hij dan even vast zit in zijn “kama” dan kietel ik hem in zijn zij, hij schatert het uit en voor je het weet vind hij aan en uitkleden een heel avontuur.



de luier om vind hij ook niet echt wat, maar meestal laad ik hem wat vertellen… dan is het van “wat gaat Peter doen vandaag dan?”

Dan is hij druk met vertellen op zijn manier en doe ik de luier weer aan.

Dan gaat hij staan op de commode en houd ik de broek vast en steekt hij zelf zijn benen erin, zo doet hij al veel “zelluv” en dat gaat heel goed.



Het lijkt zo veel werk, maar ik heb hem binnen een kwartier in de kleren.

Haast hebben is niet goed, dat voelt hij en dan werkt hij tegen en dan duurt het dus veeeeel langer.

Dus moet ik weg, dan neem ik extra tijd en sta vroeger op. :thumbup:

Heb zelf het antwoord gevonden:



eerst aankleden voordat hij bij ons op de kamer tv mag kijken. Sinds vrijdag gaat het een stuk sneller.

Vanmorgen zei hij zelf mama aankleden dan mag ik naar beneden en binnen 5 minuten was de pyama uit en de kleertjes aan :smiley:



hopelijk is het probleem helemaal opgelost.

:lol: Ja als ze iets graag willen en er meot eerst iets anders gebeuren gaat dat gene wat moet inderdaad veel sneller haha! Gelukkig dat t weer goed gaat.

Ik kleed haar aan voor de tv als ze moeilijk doet :mrgreen: .

Dan is ze zo afgeleid dat ze vergeet tegen te stribbelen :wink: .

Dat zelf aankleden is leuk maar Maaike is nog net te jong om het zelf te kunnen :wink: .

oh ja als ik wel tijd heb dan geef ik haar de kleren beneden gewoon een half uur voor dat ze ze aan moet. Dan mag ze rustig zelf proberen en is ze wel uitgeoefend tegen de tijd dat het moet.

Als zij het probeert is helepen namelijk uit den boze :naughty: :mrgreen: .