Aankleding sprookjesfeest

Hoi,



Ik ben op zoek naar een leuke thema idee voor de verjaardag van mijn oudste!



Geen prinsessen, kabouters of iets in die richting.

Creabea is ook vaak geweest. Bakkersfeest hebben ze net op school gehad…

Indianen is ook net geweest.



Kortom wie kan me helpen?




Het thema staat vast, de uitnodigingen zijn klaar! De spelletjes krijgen ook vorm!

Alleen ben ik nu nog op zoek naar ideen voor speurtocht en naar aankleding…

Wie kan me nog helpen?




Ã?ngrid

Detectives/Speurneuzenfeest :think:

Taart/(uitdeel)cadeautjes zijn een paar dagen geleden gejat en nu moeten de kindjeren samen met jouw gaan ‘speuren’ en met behulp van allerlei spelletjes/proefjes het bewijs verzamelen om de taart/uitdeelcadeau’s weer terug te vinden :mrgreen:



Circusfeest:

Verkleedkist klaar zetten met daarin veel spullen om je als dier/clown/artiest te verkleden, misschien zelfs schminken… Ergens in de loop van het feestje kunnen kinderen met doekjes leren jongleren(gewoon lapjes stof van de markt in stukken knippen) oid. Dan kunnen ze ieder een eigen “ACT” voorbereiden die dan aan het einde als voorstelling opgevoerd wordt. Daarbij veel popcorn, limonade uit kartonnen bekers, (suikerspin- indien mogelijk), en ander ‘circusvoedsel’…



Bedenk het me net ter plekke, dus geen idee of het ook uitvoerbaar is :mrgreen:

ooo dat is ook leuk!!!Ik zal het zo eens voorstellen!



dochterlief kwam net met het sprookjes feest…

Kun je ook heeeeeel veel kanten mee op natuurlijk!



Ik blijf hier nog even kijken!

heksenfeest

griezel feest

hollands/boeren feest

waterfeest

en anders gewoon een feest zonder thema… is super origineel :wink:

@Fietje wrote:



en anders gewoon een feest zonder thema… is super origineel :wink:




dat thema werken wij nu ruim 2 jaar mee en dat werkt uitstekend moet ik zeggen :lol:

Moet het perse met thema? Waarom?



Ik zou thema-loos ook leuker vinden, kan je alle kanten op :thumbup:

Omdat dochterlief dat helemaal geweldig vind.



Het is dus sprookjes thema geworden!

Ga zo de uitnodiging printen in de vorm van een sprookjes boek

En op haar feestje wil ze heeeeel graag een speurtocht!

Maar pfff hoe zet ik die in elkaar.



Dus eigenlijk een nieuwe vraag…?

Speurtocht ideetjes?

je kan het gewoon met lintjes doen en dan bij bepaalde punten een opdracht laten doen. Voor kleuters misschien wel het allermakkelijkste.



Wij hebben afgelopen week bij de oudste (die werd 7 en dus allemaal kindjes die groep 3 bijna door zijn) met foto’s en tekst gedaan, maar het kan ook alleen met foto’s natuurlijk.



Hadden eerst een route bedacht en die zelf gelopen en heeeeeel veel foto’s onderweg gemaakt.



Dan moesten dus goed kijken wat ze op de foto zagen en of ze dat ook in het echt zagen en die kant op lopen (wel handig als je de buurt een beetje kent en weet dat er een paar ‘bijzondere’ dingen onderweg zijn in de vorm van herkenbare plantenpot, sierlijke geknipte struik of in ons geval geboorteslingers bij een huis).



Omdat dit al lezertjes en schrijvers zijn onderweg ook leesopdrachtjes en antwoorden konden ze dan opschrijven, maar dat kan je heel gemakkelijk achterwege laten en op die plek dus spelletjes doen.



Bij vriendje van de oudste moesten ze vorig jaar onderweg 10 kegels vinden (dan hing er een ander kleur lint en daar moest gezocht worden), de laatste was de zilveren kegel (omwikkeld met folie :wink: ) en dat was het eind van de speurtocht.

ik zou de tocht uitzetten met lintjes… lezen kunnen ze neem ik aan nog niet?



je kunt onderweg kleine dingen verstoppen die ze moeten verzamelen

(spullen om cakejes mee te versieren, en dat this dan doen o.i.d.)



ik zou het zeker niet te ingewikkeld maken

nee wil het ook zeker simpel houden hoor.



Het eind is de schatkist met voor een ieder een kleinigheid, een pakketje kleurplaten en wat lekkers.

Zit nu nog te denken wat ik ze onderweg kan laten doen…

Iets zoeken natuurlijk…



We gaan in 2 groepjes.

Dus zo moeilijk is het ook niet denk ik…

Mijn schoonouders wonen op de route, dus die betrek ik erbij denk ik hahaha

lekker fout feest??

jaaa die had ik voorgesteld maar dat vond ze toch maar raar hahaha

ze snapte niet wat ik er nou zo leuk aan vond! :mrgreen:

heb in post 1 even een nieuwe vraag gezet…

Toen mijn dochter een prinsessenfeestje wilde heb ik een speurtocht uitgezet met nepbloemen. Overal in de grond geprikt met een vraag (‘Welke prinses verloor haar muiltje’ enz) of opdracht (breng de giftige appels zo snel mogelijk in het mandje; ik had kleine houten appeltjes, lepels waar ze mooi op pasten en dus een mandje als variant op eierloop). Ze moesten dus de bloemen zoeken en op sommige plekken heb ik een pijl getekend met stoepkrijt. Ik vind dit wel makkelijk omdat je gewoon met je kaartjes de wijk in kan gaan en wel kan zien hoe je loopt ipv het helemaal van tevoren uit te denken/paar keer te lopen.

Aan het eind vonden ze een schatkist (schoenendoos ingepakt met 'goud’papier, beplakt met diamantjes van de hema) met daarin heel veel kralen. Thuis hebben we dus armbandjes/kettinkjes gemaakt.



Aankleding hou ik eigenlijk altijd gewoon simpel hoor… ik vind heel die themafeestjes eigenlijk zowiezo niet zo erg nodig, maar ja, ook gezwicht voor dochter die zo graag een prinsessenfeest wilde :wink:

Qua versiering heb ik toen gewoon slingers en (roze/zilveren) ballonnen opgehangen, mooi rozebloemetjeskleed op tafel.

@Lune wrote:

Toen mijn dochter een prinsessenfeestje wilde heb ik een speurtocht uitgezet met nepbloemen. Overal in de grond geprikt met een vraag (‘Welke prinses verloor haar muiltje’ enz) of opdracht (breng de giftige appels zo snel mogelijk in het mandje; ik had kleine houten appeltjes, lepels waar ze mooi op pasten en dus een mandje als variant op eierloop). Ze moesten dus de bloemen zoeken en op sommige plekken heb ik een pijl getekend met stoepkrijt. Ik vind dit wel makkelijk omdat je gewoon met je kaartjes de wijk in kan gaan en wel kan zien hoe je loopt ipv het helemaal van tevoren uit te denken/paar keer te lopen.

Aan het eind vonden ze een schatkist (schoenendoos ingepakt met 'goud’papier, beplakt met diamantjes van de hema) met daarin heel veel kralen. Thuis hebben we dus armbandjes/kettinkjes gemaakt.



Aankleding hou ik eigenlijk altijd gewoon simpel hoor… ik vind heel die themafeestjes eigenlijk zowiezo niet zo erg nodig, maar ja, ook gezwicht voor dochter die zo graag een prinsessenfeest wilde :wink:

Qua versiering heb ik toen gewoon slingers en (roze/zilveren) ballonnen opgehangen, mooi rozebloemetjeskleed op tafel.




Ja ik ben vorig jaar gezwicht, eveneens voor het prinsessenfeestje.

En nu wou ze sprookjes…

Ja ik denk dat ik het gewoon hou bij leuke slingers en bordjes anders wordt het ook wel erg indrukwekkend misschien.

Wil de deur wel omtoveren tot de ingang van een kasteel.

voor de aankleding “in de breedste zin van het woord” zou je wellicht naar dingen van de sprookjesboom van de efteling kunnen kijken?

Bij mijn zoontje hadden we een speurtocht aan de hand van foto’s. Op de plek van iedere foto moesten ze een stuk goud (geverfde steen) vinden, daarna kregen ze de volgende foto. Dit was een groot succes.



Je zou bij iedere foto een sprookjesding van een sprookje kunnen verstoppen en dan aan het eind laten raden welk sprookje erbij hoort. (bijv appel met een hap eruit, spiegel…)



Wat betreft aankleding: veel kabouters, sprookjesboeken, kleurplaten van sprookjesfiguren en natuurlijk een mooie spiegel.