Ik heb twee zulk verschillende kinderen dat ik niet kan inschatten of het snel, gewoon of langzaam is hoe Benthe zich ontwikkelt.
B´Elanna was (en is) een héél lui en makkelijk kind. Praten deed ze heel snel, maar lopen: ho maar! Dat deed ze pas met dik 19 maanden.
Benthe was laat met praten, maar stond met 7 maanden, liep langs box en tafels met 8 maanden en los met een jaar.
Ik kan ze dus heel moeilijk pijlen en denk vaak dat Benthe een beetje een wonderkindje is :oops:
Maar omdat ik ze alleen maar kan vergelijken met het langzame van B´Elanna.
Waarom ik dit nu vraag???
Benthe zat net op de pot (ja, ze is ook bijna zindelijk, haar zus pas met bijna 4 jaar) en pakt een sok die op de grond ligt, binnen no time had ze hem aan, ze kijkt naar de andere, trekt die an haar andere voet en kijkt of ze een broek ziet…
Ze pakt er één achter haar vandaan van de stoel en trekt zo die broek goed aan :shock:
Haar schoenen zag ik gisteren, trekt ze ook al aan en ziet aan welke voet ze dat moet doen…
Ik ben daar poepietrots op, maar vraag me af of ze daar nu echt snel mee is, of dat B´Elanna gewoon zo extreem laat was…
Ze is hardstikke snel!
Leuk joh! (en handig )
Ja super he!!! Mijn dochter doet het dus ook al, zelfs dr broek trekt ze zelf al aan! Alleen krijgt ze hem neit goed over dr kontje en dicht lukt ook nog niet, maar het bgin is er. En ook zij is al zindelijk, iig overdag dan!
Alleen het praten, tja… dat komt vanzelf nog wel, ze doet heel veel met gebaren!
HIer hetzelfde; Kiki moet ik gewoon nog aankleden (als ze het zelf doet zit dr borek achterstevoren en heeft een arm door het hoofdgat… Lila pakt gewoon dr kleren, rommelt er wat mee en is twee minuten later keurig aangekleed…en die is nog geen 2… alleen schoenen doet ze niet, kan ze dus ook niet denk ik… Ze pakt zelf dr luier en als ze alleen geplast heeft veegt ze dr bibs af en trekt een schone pull-up aan… :shock: en ze veegt Kiek dr bibs af na het plassen…
Dus, lekker van genieten en gebruik van maken! :inlove: