Ik vroeg me af tot welke leeftijd jullie je kids aankleden op de commode.
Tijn is al bijna 2.5 jaar en ik vind het nog wel erg makkelijk op de commode. Alhoewel hij steeds zwaarder word…
Maar wanneer stop je hiermee, en waarom?
was er al mee gestopt met de commode toen brit 2 werd
gewoon staan of zittend/liggens op de bank
Bij mijn oppasgezin is kindje 1,5 en 2.5 en beiden op commode ( mama is zwanger van 3e) En heeft bij commode een krukje staan waar de oudste zelfstandig opklimt en zo de commode opgaat… verlicht je rug en wil prima… ze ondersteunt trouwens haar wel hoor.
Ik doe het zelf nu ook, vindt het veel prettiger… alhoewle sophie nu overdag zindelijk is sinds kort en het dan niet meer hoeft.
Maar het is een optie.
Vanaf een jaar of 2 laat ik ze zoveel mogelijk zelf aan en uit kleden dus gewoon op de grond. Vanaf ze konden lopen heb ik de commode eigenlijk niet meer gebruikt. (althans niet waar hij voor bedoeld is)
Hier wordt de commode nog steed gebruikt … maar het wordt steeds minder, want ze wil het liefst alles zelf doen en dan op de grond.
Mijn peuter verschonen we sinds zijn tweede verjaardag in februari al niet meer op de commode. Sinds eind april is hij dag en nacht zindelijk. Sindsdien zijn we begonnen met zelf aan en uitkleden. Hij kan zijn pyjama nu zelf uitdoen. Sommige andere dingen ook: sokken zijn soms nog lastig. Bloesjes doen wij. Het aankleden gaat ook steeds beter. Soms zit hij met twee benen in één gat van de boxershort :lol: :lol:
Mateo wordt ook nog steeds verschoond op de commode…Aankleden meestal gewoon staand…
Zijn kamertje (ledikant, commode en kast) is bijna verkocht dus dan verschonen we hem gewoon op bed, of waar dan ook :lol: :lol: :lol:
Isana krijgt alleen voor het slapen nog een luier om op de commode, voor de rest gewoon staand aankleden op de grond (doet ze grotendeels zelf).
Commode heeft momenteel verder alleen nog functie voor opslag van haar kleding.