aankleden met dit weer

een vraag eline is nu 3 maanden. en op zich heeft ze het niet gauw koud. wat moet ik met dit weer aantrekken kleertjes korte mouw of lange mouw. voor binnen kan het heel goed maar voor buiten is het nog te koud in de schaduw of niet

Ik heb gewoon een korte mouw aangedaan.

Ben hier ook erg onzeker over. Arme jongen in de loop van de dag dan ook 3 keer omgekleed :shifty:

Begonnen met lange mouw lange broek en toen korte mouw lange broek en zijn geeindigd met korte mouw korte broek 8)

Maar 't was ineens ook wel gek heet hoor! Hier zo’n 32 graden in de tuin. Nou lag Sam in de schaduw, maar daar was het vanmiddag toch ook 26 graden. :eh:

Lang leve de vestejs…

een shirtje met een vestje erover die je snel uit kan doen als het erg heet word of aan als het fris word… en een dunner katoenen lange broekje gaat prima…

Belangrijkste om op te letten is het nekje van je kindje…

Voelt die klam en warm aan heeft je kindje het heet, dus een laagje uit…

Voelt het nekje koud, laagje aan…

Als je een rompertje zonder mouwtjes aandoet scheelt het ook al iets…

dat vroeg ik mij dus ook af met Jasly,

Ik weet soms echt niet wat ik bij haar moet aantrekken met dit warme weer, vandaag gewoon een rompertje met katoene jurkje aan gedaan,

Maar binnen bij ons is het echt warmer dan buiten omdat de zon op ons huis schijnt, dus heb haar gewoon in dr rompertje gelaten,

ik laat haar ook smiddags slapen in dr rompertje met een katoene dekentje erover heen en sávonds in dr slaapzak en dr rompertje,

Kan dit wel? Klopt het dat hun het warmer hebben dan ons en als het koud is kouder hebben dan ons?

Ik vroeg me dat ook steeds af, maar heb niet eens truitjes met korte mouw! Dus hier krijgt ze een romper aan met truitje met lange mouw en een broekje, wordt t warmer gaat t broekje uit en nog warmer blijft alleen de romper over en als t kouder wordt de boel gewoon weer aan haha! Slapen doet ze in een truitje en broekje uit met lakentje.

En idd als t nekje prima voelt, voelt kind zich ook lekker bij de kleding en temp die het aanheeft. En een doek of iets werkt ook als dekentje ofzo als er een koud windje staat.

Joas zweet zich dus helemaal te pletter met dit weer… Gisterennacht heb ik m uit zn (dunne) pyjama gepeuterd omdat het zweet in zn nekje stond. Afgelopen nacht heeftie in alleen een romper geslapen, en dat vond-ie heerlijk. Overdag korte mouwen en een korte broek, wel altijd sokjes en een vestje mee voor als het kouder wordt.

maar doe je dan een rompertje onder de korte mouwen enzo?

Ja, een rompertje zonder mouwen.

vandaag ook haar een korte mouw aan gedaan denk dat ik morgen ook een kort broekje aan krijgt. morgen is ze gewoon thuis dus dan kan het ook wat makkelijker.

kan het zijn dat als ze het te warm hebben dat ze dan ook slechter gaan drinken.

eline heeft om 2.30 -> 150 op ( heeft het raam op een heel klein kiertje

gestaan. het was op haar kamertje zeker

25 graden.)

7.00-> 100 cc

11.00-> ? ( was ze bij mijn zus)

14.00->180cc

18.00->70cc na mijn weten

21.00->150 cc

dit is gewoon te weinig en water drinken doet ze ook niet

ga zo ie zo morgen toch maar even het cb bellen

Het is heel makkelijk: je kleed je kindje zoals je jezelf kleed :wink:

Hier vieren de zomerjurkjes en spagettibandrompertjes hoogtij :inlove:

Precies wat Mellie zegt; kleed je kindje zoals je jezelf kleed :thumbup:

Elise draagt al een aantal daagjes spagettibandrompertjes met erover of een korte mouw shirtje en jurkje en legging ( zonder voetjes )

of een korte mouw romper met jurkje en legging

of een korte broek en kort mouw shirtje.

Binnen en buiten, gaat helemaal prima. ze gaat 's avonds niet over straat, maar dan zou ze een zomerjasje denk ik erbij aan hebben of vestje of bodywarmertje.

het is wel lastig weer.

's avonds in bed draagt ze een zomerslaapzak over d’r rompertje met korte mouwtjes. vaak trapt ze de dekens al weg. normaal zou ze een pyama in d’r slaapzak aan hebben.

hier gewoon een dun shirtje met lange mouw en een dun lang broekje , als ze in de schaduw ligt en slaapt heeft ze het toch wel frisjes dasn, maar wel lekkere blote voetjes :thumbup:

Ja, die tip heb ik ook gekregen van de kraamhulp en het werkt altijd: kleed je baby zoals je jezelf kleedt :D.

Ik vind vandaag een lange broek en een tshirt lekker, dus krijgt de kleine man dat ook. Dat gaat zelfs zo ver, dat ik vaak onbewust ook dezelfde kleuren voor ons uitzoek… :roll: 8).

Hij heeft er een rompertje onder zonder mouwen. Maar daar heb ik er niet veel van, dus als die in de was zitten, wordt het een rompertje met korte mouwtjes.

Dun jasje mee voor het geval het weer zóú omslaan.

jasper heeft alleen zijn romper aan, is hier warm genoeg.

ip kleed ik hem zoals ik mezelf kleed, maar de rompers in mij maat waren op :wink:

Een romper met 3/4 mouw en een jurkje daaroverheen. Verder heb ik altijd sokjes, een maillot, broekje en een vestje bij me voor het geval het afkoelt.

heb gister het cb gebeld en die zeiden dat als ze dus minder gaan drinken dat ik eline ook geen water voor af mog geven omdat ze dan helemaal te kort binnen krijgt aan melk wat belangrijk is. verder moest ik kijken of ze spruw in haar mondje had want dat kon ook de oorzaak zijn met dit warme weer. het was ook nu erg belangrijk om elke dag de fles uit te koken en de speen tut. en als ik met de vinger in der mond ging ook heel goed de handen wassen.

en haar niet te warm aan kleden dus heb maar even flink gewinkeld voor haar kort broekjes en t-shirts.

en overdag niet langer dan vier uur er tussen laten zitten dus dan zeker aanbiede.

fietje ze zijn er wel hoor in grote maten

bewoner van ons heeft ze ook

:wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

Ik vind vandaag een lange broek en een tshirt lekker, dus krijgt de kleine man dat ook. Dat gaat zelfs zo ver, dat ik vaak onbewust ook dezelfde kleuren voor ons uitzoek... :roll: 8).

dat vind ik nu dus zo moeilijk sinds de bevalling heb ik het gewoon erg heet. en kwa kleur ken ik doe ik ook op mijn werk. betrap ik me later dan op :wall: