aanhoudende pijn na eisprong?

Hallo dames,

Wie van jullie heeft hier ervaring mee:

Ik voel meestal mijn ei-sprong goed. Nu afgelopen zondag weer, zeurend gevoel rechts onder in mijn buik. dat is meestal binnen 24 uur weer weg, nu voel ik het tot op vandaag nog steeds. ( 5 dagen erna)

Krijg haast het idee dat 'ie blijft “hangen” of zoiets.

Jullie ervaringen hiermee? vind het zelf maar vreemd. :think:

Oh ja, mijn buik is niet drukpijnlijk of zo.

Heb ik idd ook wel eens, maar trekt meestal binnen een week wel weg

ermmm…

ik had die pijn ook maar toen bleek ik zwanger te zijn geworden die maand. (helaas toen een bbm)

maar het kan ook gewoon zijn dat je buik wat gevoelig is. :hug:

even de HA bellen en vragen?

@Formally known as Vuegje wrote:

ermmm…

ik had die pijn ook maar toen bleek ik zwanger te zijn geworden die maand. (helaas toen een bbm)

Hier idem dito..

Maar heb ook wel 's een verhaal gehoord van een vrouw die ook die pijn had na eisprong (inseminatie) en dat was wel een goede zwangerschap.

Zat er ook al aan te denken, zou ik zwanger zijn?

Maar kan je dan al zo vroeg klachten krijgen mocht het een bbz zijn? (vanaf eisprong 5 dagen)

Ben ook nog aan het ontzwangeren, weet dus nu niet goed wat ik voelen moet.

toen ik idd zwanger was na IUI heb ik 5 weken ongi/eisprog achtige pijnen gehad…9 maanden later had ik rivano.

Ik zou in jou geval gewoon voor de zekerheid je HA ff bellen

@kantjeboord wrote:

Zat er ook al aan te denken, zou ik zwanger zijn?

Maar kan je dan al zo vroeg klachten krijgen mocht het een bbz zijn? (vanaf eisprong 5 dagen)

Ben ook nog aan het ontzwangeren, weet dus nu niet goed wat ik voelen moet.

Inderdaad voelde ik het vanaf de eisprong. Ik werd geinsemineerd dus ik wist dat het mijn eisprong was. Na de inseminatie voelde ik een trekkerig gevoel in mijn rug, en dat is niet meer wegggegaan. Was overigens niet pijnlijk, maar wel aanwezig.

Die vrouw die wel goed zwanger was had het ook vanaf de inseminatie.

Ik ben in april ingeleid ‘bevallen’ bij 14 weken zwangerschap en mijn cyclus is nog steeds niet de oude. Langer, ander bloed ‘verloop’ (eerst heel bruin dan heel vers lichtrood), langer bloedverlies, pijnlijker.

Dus het zou ook best kunnen dat het bij jou bij het ontzwangeren hoort.

Mocht je zwanger zijn, en je zorgen maken, zou je om een vroege echo kunnen vragen, of zelfs opeenvolgende hcg metingen, om een EUG uit te sluiten.

Ik hoop het beste voor je!

@Aapie27 wrote:

toen ik idd zwanger was na IUI heb ik 5 weken ongi/eisprog achtige pijnen gehad…9 maanden later had ik rivano.

Ik zou in jou geval gewoon voor de zekerheid je HA ff bellen

Stephanie, ik wacht nog even een paar dagen. Hij kan nu toch nog niet iets extra’s voor me betekenen. evt hsg is nu toch nog niet aantoonbaar vlgs mij.

Mint, ik zie dat jij je zwangerschap hebt moeten afbreken ivm amnionstreng? Wat is dat?

bij mij blijft dat zeurderige gevoel dus hangen tot aan mijn menstruatie.

dacht ook de eerste keer dat ik zwanger was, want toen had ik het dus ook aanhoudend. maar het bleek toch niet zo te zijn.

afgelopen ronde had ik het ook weer, en ik herken het dus ook niet van de vorige keer zonder pil.

maar blijkbaar hoort het nu gewoon bij mij ofzo.

ok, het kan dus ook nog een nieuw soort “souveniertje” zijn begrijp ik.

Nou ja, ik merk het wel over een dag of 12. Pijn wordt niet erger, maar ook niet minder. 't is eigenlijk ook geen echte pijn, meer zeurderig gevoel.

Hartstikke bedankt in ieder geval voor jullie antwoorden. :thumbup:

Hoi Allemaal,

Ik heb sinds februari pijn vanaf mijn eisprong tot na de ongesteldheid.

De pijn is alleen linksonder, vreselijke steken ook.

Ik ben 29 jaar en heb sinds mijn jeugd al last van overgewicht, maar toch altijd een cyclus gehad van 28.

Heb tot aan mijn 27e de pil gebruikt, microgynon30. Na het stoppen met de pil bleef mijn cyclus precies 28 dagen, ik werd serieus de zaterdagochtend ongeveer 11:00 uur ongesteldheid, gewoon grappig zo precies het altijd was.

Iedere maand voelde ik even mijn eisprong maar daar bleef het bij.

Tot dus februari. Ik heb toen zo’n erge pijn gehad en werk ook niet ongesteld. Ben naar de huisarts gegaan en heeft me gelijk doorgestuurd naar de gyno in het ziekenhuis.

Ze dachten een BBM zwangerschap.

Ikzelf had al een test gedaan, (want we wilden ook wel graag een kindje, maar we waren er niet zo gefocussed mee bezig) de test was overigens negatief. In het ziekenhuis zagen ze niks, alles was ok, geen BBM of iets.

Diezelfde dag is toen mijn menstuatie wel begonnen.

Daarna heb ik iedere maand deze erge pijn gehad.

Ik wordt nu om de 27-28-29 dagen ongesteld. Voor de meeste mensen dus nog wel vrij regelmatig.

Deze maand heb ik weer zo’n erge pijn. ik hou het niet uit af en toe. En de pijn is altijd alleen links. Het straalt ook uit in mijn been.

Ik moest gisteren ongie worden maar het is er nog niet.

Heb al wel een test gedaan, negatief.

Ik heb een afspraak gemaakt bij de gyno en kan eind october pas langskomen.

Mijn vraag is ook net als kantjeboord, zijn er meer die hier last van hebben of gehad hebben???

Ik ben nu verschrikkelijk bang dat ik te horen ga krijgen dat ik iets erg heb en misschien wel geen kinderen kan krijgen…

Kantjeboord hoe is het nu?

Je vroeg naar de amnionstreng.

Het is een zeldzame aandoening, die spontaat onstaat.

Waarschijnlijk ontstaat heel vroeg id zwangerschap een scheurtje in de binnenste vruchtzak (die dan nog los is van de buitenste. Later worden die twee één).

Door het scheurtje onstaat er een ‘rafel’, die los id vruchtzak komt te hangen. Komt de embryo hier tegenaan, vergroeit die ermee.

Als de ‘streng’ aan de zijkant vd vruchtzak zit en het kind niet raakt, krijg je gewoon een gezond kind. Vaak raken de kindjes de streng met een hand of voet, en dan onstaan daar misvormingen (klompvoet).

Bij mij liep de streng zodanig dat we besloten de zwangerschap te beeindigen vanwege de (bij 12 weken al) ernstige misvormingen van de rug. Vlak voor beeindiging vd zwangerschap is het hartje ermee gestopt (zat in de verdrukking in de borstkas).

Ongelooflijke pech en verdriet dus.

Ik heb jouw verhaal met ontzetting gevolgd. We hebben onze leeftijd min of meer gemeen (en de liefde voor de naam ‘Ninte’ :wink: ). ‘Kantjeboord’, was het bij mij ook. Maar net als jij hoop ik ook nog op een wonder.

Maria Clara, hoe is het nu?

De lengtes van je cyclussen die je noemt zijn idd nog steeds regelmatig te noemen! Het verschil zit meestal in de eerste helft van de cyclus, ofwel de dag dat je je eisprong hebt kan verschillen.

Ik kan me voorstellen dat die plotse pijn je zorgen baart, maar ik denk dat het niet direct het ergste hoeft te betekenen voor je vruchtbaarheid. Het kan van alles zijn. Een cyclus en alles wat er mee samenhangt is ook niet een vast gegeven voor de rest van je leven, maar kan zo van tijd tot tijd veranderen!

Misschien is het handig voor de gyn in okt nu al bij te houden wanneer id cylcus je die pijnen voelt? Als je ze een temperatuur staatje kan laten zien vinden ze ook altijd fijn.

@Mint wrote:

Kantjeboord hoe is het nu?

Je vroeg naar de amnionstreng.

Het is een zeldzame aandoening, die spontaat onstaat.

Waarschijnlijk ontstaat heel vroeg id zwangerschap een scheurtje in de binnenste vruchtzak (die dan nog los is van de buitenste. Later worden die twee één).

Door het scheurtje onstaat er een ‘rafel’, die los id vruchtzak komt te hangen. Komt de embryo hier tegenaan, vergroeit die ermee.

Als de ‘streng’ aan de zijkant vd vruchtzak zit en het kind niet raakt, krijg je gewoon een gezond kind. Vaak raken de kindjes de streng met een hand of voet, en dan onstaan daar misvormingen (klompvoet).

Bij mij liep de streng zodanig dat we besloten de zwangerschap te beeindigen vanwege de (bij 12 weken al) ernstige misvormingen van de rug. Vlak voor beeindiging vd zwangerschap is het hartje ermee gestopt (zat in de verdrukking in de borstkas).

Ongelooflijke pech en verdriet dus.

Ik heb jouw verhaal met ontzetting gevolgd. We hebben onze leeftijd min of meer gemeen (en de liefde voor de naam ‘Ninte’ :wink: ). ‘Kantjeboord’, was het bij mij ook. Maar net als jij hoop ik ook nog op een wonder.

Wat grappig Mint dat jij ook de naam Ninte had!

Bedankt voor je uitleg. Had er nog nooit van gehoord.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit hoor, blijven hopen! doen wij ook. Ben zondag beetje ongesteld geworden, vandaag zet het mega door. vloei enorm met stolsels en de hele narigheid. Loop met nachtverband en heb me al 2 keer moeten douchen. :frowning: Pijn thv de eileiders is nu wel weg overigens.

Nou ja, zie het maar als grote schoonmaak.

Hoe oud ben je dan als ik vragen mag? :silenced:

Kantjeboord heel veel sterkte :hug: , ben iig blij voor je dat de pijnen weg zijn :frowning: