Hello ! Klopt het dat er rond de 2 jaar (1 jaar en 10 maanden) weer een nieuwe aanhankelijkheidsfase aanbreekt? Kan geen kant op of er wordt om me geroepen…heel lief hoor, maar ook heel drukjes met nog 1tje op de arm
kan wel kloppen.
hier was het ook zo.
maar ook wel dagen ertussen nu dat ie niets van mij wil weten maar juist alles met papa wil.
ach, het houdt je flexibel he :mrgreen:
Ja rond het tweede levensjaar kan er inderdaad weer een fase komen waarin kindertjes weer wat eenkenniger worden. Nu moet ik alleen wel zeggen dat die fases ook op andere leeftijden voor kunnen komen hoor. Fases komen en gaan. Maar ‘de boeken’ schrijven inderdaad over zo’n fase rond het tweede jaar.
Deze fases zijn wellicht vervelend voor jou, maar ook voor kindje, maar het geeft wel aan dat het hechtingsproces goed verloopt. Leg een kindje goed uit wat de bedoeling is, neem het serieus maar wees duidelijk. Duidelijkheid en voorspelbaarheid is voor een kindje in zo’n fase vaak een tovermiddel!
Sterkte!
Serina is de laatste weken ook heel aanhankelijk wil veel knuffelen, maar ook als ik weg ga zonder haar en ze bij papa moet blijven is het brullen.
Vandaag met beide kids in de speeltuin geweest kwam even later mijn vriend die nam haar mee naar huis zodat ik even alleen met Wesley snel een boodschapje kon halen bij de supermarkt maar dat zinde haar niet DRAMA!!! toen ik thuis kwam en ik haar een knuffel gaf was het weer goed!
Nou ja lees dat het een fase is die bij de leeftijd hoord, maar lastig is het soms wel
Ik leg haar wel uit wat ik ga doen enz. enz.
Ow… daar zit Sarah Louise nu mee.
Ze is nooit echt eenkening ofzo geweest maar nu als ik even uit beeld ben begint ze direct te huilen, en als ze iemand (dichtbij) ziet die ze niet kent moet ze ook hard huilen en rent snel naar mij (klimt dan zo’n beetje in me).
Dat extra geknuffel vind ik helemaal niet erg! :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
Thomas heeft dat nu trouwens ook heel erg.
Als mijn moeder hier is en ik wil ff snel naar de winkel (of de dokter ofzo) wil hij eigelijk altijd mee.
Komt natuurlijk ook omdat ze mij als enige ouder hebben.