Aanhankelijk

Hoe gaan jullie om met een kind wat erg aan de moeder of vader hangt? In ons geval hangt Tess enorm aan mij (moeder) Papa is goed als ze goed in haar vel zit maar zo gauw er iets is of ze zit gewoon niet lekker in haar vel dan is het mama, mama, mama. kan gewoon niet meer koken, ze speelt niet meer zelf en huilt aan een stuk door als ik haar negeer of wegzet (keuken blokkeer) Ze kan me nog zien maar ze wil dat ik haar oppak. Tevens is ze nu bijna 16 maanden maar ze heeft zeveel slaap nodig. Ze gaat om half 7 normaal naar bed maar tegenwoordig al tussen half 6 / 6 uur. Dan wordt ze rond 6 / half 7 wakker voor de fles. Dan gaat ze terug en slaapt ze tot half 8 / 8 uur. Dan slaapt ze eind van de ochtend 1,5 uur en bijna iedere middag eind van de middag nog een uurtje of 1,5 uur. Is dit niet heel veel. Het ging super maar de laatste tijd heeft ze weer een kort lontje, hangerig en soms geen raad met zichtzelf weten. Ze kijgt een paar tandjes erbij maar heb niet het idee dat ze daar heeeeel veel last van heeft. Heeft ze overigens nooit gehad. Morgen ga ik het CB bellen, wij hebben een super buro dat echt goed helpt en steunt. Ik hoop dat ze snel langs kunnen komen om te kijken of we het wel goed doen of dat er iets anders aan de hand is. Tess is geen makkelijke tante, weet wat ze wel en vooral niet wil dus wil het goed aanpakken en niet een monster creeeren. Hoe gaan jullie met dit gedrag om en hoe leer je ze zelf weer spelen.



Alvast bedankt voor de hulp.



Groetjes

Karlijn

Allemaal fases denk ik gaat wel weer over… hier ook bij tijden last van en ineens kan hij weer zelf spelen en zelf dingen doen.

Even weer geduldig wachten tot het over is…

En tot die tijd :-* :hug: hihi want ohh wat kan het lastig zijn.

Ik weet niet hoor… Je vertelt dat ze zo hangerig is, én dat ze tandjes krijgt maar “daar heeft ze geen last van”? Misschien is ze wel zoals ze nu is, ómdat ze er last van heeft?

Rond die periode was ik ook nog hoogzwanger, dus was mìjn lont ook korter hihi, nee, ik herken het wel. Zoasl Dyfaine al zei; een fase. Geduld, heb geduld, heel veel geduld (dat moet ik mezelf ook inpraten) en laat huishouden maar even voor wat het is en doe alleen het hoognodige. Pff, doodvermoeiend, ik weet het. Soms hier nog. Zet ik hem even voor tv met dvd’tje (op tv is er niks aan rond die tijdstip) dan ga ik koken.

Rond die periode was ik ook nog hoogzwanger, dus was mìjn lont ook korter hihi, nee, ik herken het wel. Zoasl Dyfaine al zei; een fase. Geduld, heb geduld, heel veel geduld (dat moet ik mezelf ook inpraten) en laat huishouden maar even voor wat het is en doe alleen het hoognodige. Pff, doodvermoeiend, ik weet het. Soms hier nog. Zet ik hem even voor tv met dvd’tje (op tv is er niks aan rond die tijdstip) dan ga ik koken.