Aangeven poepen met 15 maanden?

Ik heb uk hier al een paar keer “betrapt” op te weten wat ze aan het doen is. Ze zit soms echt te poepen. Als ik dan vraag wat ze aan het doen was, dan zegt ze “poepen”.



De 1e keer klapperden mijn oren, maar het is echt geen toeval meer, het klopt steeds. Zo zat ze in bad, ze keek wat vreemd, ze zei poepen, en ik dacht yeah right, maak dat de buurman wijs, tot ik het resultaat boven zag komen drijven :sick:



En nu ook, ik denk een poepbroek te ruiken, dus vraag, wat zit er in je broek… 3 keer raden wat ze zegt “poep”



Ben ik nou gek? Dit kan echt geen toeval meer zijn, maar het lijkt me wel erg vroeg? Of kan dat?

ik zou zeggen als je denk dat het zover is gewoon op potje of wc met verkleiner zetten en kijken wat er gebeurt

Voor mij klinkt het meer alsof ze weet dat ze aan het poepen is als ze dus ook daadwerkelijk aan het poepen is. Niet dat ze de aandrang heeft en dus binnenkort wil gaan poepen…



Maar je kan het natuurlijk altijd proberen. :slight_smile:

Oh, maar ik was zeker nog niet van plan dat te gaan proberen en denk ook niet dat dat al zover is. Maar alleen wat ze aangeeft, dat is toch al vroeg? Dat ze snapt dat ze poept of poep in haar broek heeft? Of komt dat vaker voor?

@wieniex wrote:

Oh, maar ik was zeker nog niet van plan dat te gaan proberen en denk ook niet dat dat al zover is. Maar alleen wat ze aangeeft, dat is toch al vroeg? Dat ze snapt dat ze poept of poep in haar broek heeft? Of komt dat vaker voor?




Tja, ik zou er denk ik niet snel iets achter zoeken.

Sommige kinderen zijn verbaal sneller.



Als ze weet wat een bal is bv weet ze ook wat poep is etc.

Mijn meisje gaf het rond die tijd ook al aan. Daarna wilde ze al snel op de w.c. Ze was ook al heel snel zindelijk. Het was niet eens dat wij het pushten ofzo (onze oudste 2 waren veeeel later) maar ze wilde het echt zelf.

Mijn dochter ook, zij was met krap anderhalf ook echt helemaal zindelijk.

Ik zou dus als ze zoals in bad het aangeeft voor ze echt gaat poepen direct het potje erbij pakken. Alleen maar fijn toch als het zo snel al lukt? Lukt het niet is het ook prima, maar als ze het zo aangeeft is het toch zonde er niets mee te doen.

Ik vond het wel erg vroeg… als oudste naar de wc gaat, wil ze altijd mee en gaat dan op het potje zitten. Misschien toch eens proberen als ik iets merk.

haha herkenbaar ja. Ik zat volop in de zindelijksheidstraining met haar broer, die toen al drie was, toen zij het begon aan te geven. Ik had het eigenlijk helemaal gehad ermee (ging niet zo makkelijk bij hem) dus echt een beetje iets van ja doei, volgend jaar ben jij :wink: Maar mooi niet hoor, ze deed het echt uit zichzelf en door het goede voorbeeld te volgen :smiley:

wat knap dat ze dat al aangeeft! Mijn zoon zei het pas voor het eerst, en zegt nu eindelijk geen '‘nee’ meer als ik vraag of hij een vieze luier heeft, en het ongelooflijk stinkt :mrgreen:

Maar zitten op het potje doet hij al vanaf dat hij loopt, sinds 13 maanden. Hij zet het ding regelmatig naast mij als ik op het toilet zit, en dan gaat hij erop met kleren aan. En als hij een neefje op het toilet ziet plassen, wil hij ook, en dan ook echt zonder luier. Maar tot op heden geen resultaat, en da’s dus al een jaar bezig :wink: maargoed, wij stimuleren ook niks verder, het is echt op wat hij aangeeft, en blijkbaar is hij er nog niet aan toe, hoewel hij het nu wel aangeeft en op het potje wil zo af en toe en op het toilet. Maar wie weet gaat het wel opeens snel!

@Lune wrote:

haha herkenbaar ja. Ik zat volop in de zindelijksheidstraining met haar broer, die toen al drie was, toen zij het begon aan te geven. Ik had het eigenlijk helemaal gehad ermee (ging niet zo makkelijk bij hem) dus echt een beetje iets van ja doei, volgend jaar ben jij :wink: Maar mooi niet hoor, ze deed het echt uit zichzelf en door het goede voorbeeld te volgen :smiley:




haha herkenbaar, zo ging dat hier ook :slight_smile:



nu ongeveer het zelfde…

Mijn meisje is in de nacht al vaak droog maar haar broer van 2 jaar ouder echt niet. Ze dragen beide nog een luier maar denk eigenlijk dat zij er binnekort vanaf is en hij nog lang niet.

Mijn jongste zoon zegt ook “poep”, als hij gepoept heeft. Echt heel bijzonder vond ik het ook.

Hij kan het gevoel nu blijkbaar benoemen. Eerste stap, toch? :thumbup:

Hier ook een meisje die het aangeeft, zodra zei een poep heeft gedaan komt ze er met een luier aan lopen haha.

Ze gaat nu regelmatig op de wc omdat ze het zelf wil, en wordt helemaal boos als het niet mag dus ze zit er nu 5x per dag erop.

Plasjes of poepjes komen nog niet maar hoeft ook niet voor mij komt vanzelf. De oudste was ook pas met 3 jaar zindelijk dus hou gewoon die tijd aan, is ze sneller is het natuurlijk mooi meegenomen :lol:

Hier zit ik idd met oudste no in het proces. Ze is al plas zindelijk sinds een aantal maanden, maar poepen blijft ze eng vinden. Ook met slapen dus nog een luier, want daar begin ik pas aan als ze compleet zindelijk is. Zou wat zijn zeg als ze dan nu allebei aan de gang gaan :wink: Ze wil ook altijd op het potje als haar zus op de wc gaat, zal eens gaan kijken wat ze doet als ze met blote billen erop gaat.

Het si dus toch niet geheel vreemd, zo te lezen dus wel meer ukkies die er al iets mee doen. Ze is nog zo klein!!! (weegt net 9, kg en is echt een mini kaboutertje) (maar in haar doen een grote schattige draak :mrgreen: )

Gewoon gaan proberen, wie weet :wink:

Lijkt wel lief een kleintje (hier ook een ukkie net als de jouwe en 73 cm) zo op een potje of wc…

Maar ze zijn zo wijs al voor hun leeftijd sommige zijn gewoon heel snel, scheelt dat ze een ouder zusje boven zich hebben toch een voorbeeld he…

Ik heb haar net voor t bad even op t potje gezet. Zo schattig, ze gaat er echt voor zitten. :inlove: Ze zat even, zei toen “poepen” en deed een perspoging, maar er kwam niks. Ga dit dus zeker vaker proberen nu, heb het idee dat ze ergens het besef dus wel heeft. Gelukkig heb ik oudste al langer van het potje af, ze is er te groot voor en dus is het potje nu voor sofie. Anders was het ook zo sneu, dan zou Sofie er al mee bezig zijn terwijl Emma nog niet helemaal zover is, dat lijkt me zo sneu voor Emma.

mijn dochter geeft het ook aan als ze gepoept heeft, dan komt ze naar me toe en zegt "mama, poet"en wijst daarbij naar de luier. Ik vind het zo knap van haar!

Hier ook een meisje van anderhalf die vaak bah roept als ze gepoept heeft. Soms ook als ze het nog niet gedaan heeft, maar dan heeft ze het even later wel. Ben nog niet bezig geweest met zindelijkheidstraining, net een baby in huis dus heb mn handen vol!

Als ik vraag moet Noa poepen gaat ze met een lelijk gezicht proberen te poepen, haha, maar dan komt er niets…

Mijn zoontje was ook vroeg mee, met 13 maanden kon hij achteraf zeggen dat hij gepoept had en met 18 maanden begon hij van te voren aan te geven dat hij moest…en sindsdien zit hij ook op het potje en is overdag zindelijk.

Hier ook eentje die al een paar maanden ‘bah poep’ zegt na het poepen. Van te voren aankondigen doet hij niet. Maar hij wil echt meteen verschoond worden na het poepen en zegt dat dus ook zelf.