Dag allemaal
Mijn moeder is al jaren lid van de Vara. Deze week kreeg ze bij de gids een extra enveloppe met een aanbieding. Een 8-daagse rondreis door het westen van Turkije. Mooie reis, zo te zien op papier. Hier had ze wel oren naar en ik eerlijk gezegd ook wel. Omdat zij een “trouwe lezer” is kan deze reis aangeboden worden voor niet 799,- maar voor 129,- pp. Wel met z’n tweeën boeken.
Ik vind dit zo’n onwaarschijnlijk laag bedrag! Kan dit wel ‘goed’ zijn?
Weet helemaal niet of het hier aan de orde is, maar ik zie dan altijd direct zo’n bus voor me bij een dagtrip waar je naar een restaurant oid op ietswat afgelegen locatie gereden wordt om van alles aangesmeerd te gaan krijgen en je uiteindelijk niks hebt gezien behalve die zaal en de bus :shifty: .
Is het programma en de plaats waar je overnacht bekend? Zo ja, dan kan je daar vast op googlen, hoe het er is.
Van 800 naar 129 vind ik echt een enórm prijsverschil. Kijk even welke dingen er wel en niet inclusief zijn. Zitten de vliegtickets erin? Toeristenbelasting? Overnachtingen? Ontbijt/lunch/diner? Zoek eerst zelf even uit wat er allemaal wel en niet in zit en maak een begroting van wat de ontbrekende dingen je allemaal gaan kosten.
Is de aanbieding van Vara zelf, of van een extern bureau wat gewoon z’n reclame bij Vara naarbinnen gekocht heeft?
Nee, het is van de Vara zelf. Zij hebben het schijnbaar groot ingekocht, zeg maar. Bij een duits reisbureau in München. Is inc tickets heen/terug. Zonder luchthaventoeslag, zonder seizoenstoeslag(wat dat ook mag zijn) inc ontbijt. De uitstapjes naar Troje, Efeze enz moeten apart betaald worden, dus het biedt wel ruimte of je ergens wel/niet heen wilt. Ik hou wel van dat historische, dus ik wil alles zien.
Op de website van het bureau staan soortgelijke reixen met idd die prijzen. Ze zijn Tüv gekeurd. Dat is volgens mij zoals bij ons de Consumentebond. Maar nergens wordt het duidelijk in welk hotel(s) je verblijft of met welke maatschappij je vliegt.
Ik vraag me echt af of dit wel van de Vara is hoor. Staat de naam van de VARA ook in de aanbieding? :eh:
Ik heb ook zo’n envelop bij de krant gekregen namelijk, kreeg ook korting omdat ik abonnee was. Maar dat is echt niet van de krant zelf.
Ik vind het grote prijsverschil eigenlijk gewoon erg verdacht, zou dit zelf nooit doen :shifty: daar moet gewoon een addertje onder het gras zitten… of ben ik nou te argwanend?
@Marloes79, dat waren dus ook mijn gedachten. Maar er staat echt in de brief dat het van de Vara zelf is. Ik ga de brief nog maar eens “bestuderen” en kijken wat er allemaal wel/niet bij zit.
Buiten het feit dat je oef moet kijken wt er allemaal in de prijs vlt en je nit nog een vermogen bij moet betalen moet je ook goed opletten of de reis wel te allen tijde door gaat. Soms is een minimale deelname vereist en behouden zij het recht je een alternatieve datum te bieden ipv een refund indien te lage deelname op de door jullie gekozen datum.
Heb dezelfde aanbieding gekregen, ook van de VARA. Manlief heeft even op internet gezocht. En daar stonden verhalen van mensen die vrij veel moesten bij betalen . Er stond iets over een zelfde soort aanbieding, voor trouwe lezers van de telegraaf en van +magazine. Ik weet niet meer op welke site hij dat gevonden had. Maar hij heeft gewoon via google gezocht.
[Edit beheer: link verwijderd]
Het was een link naar het forum van tros radar.
Het was geen reclame, had geen idee dat je die link niet mag plaatsen.
Als ik alle toeslagen (in minst gunstige periode) optel kom ik op 458€ uit. Tja, das was een heel ander verhaal. En dan heb ik nog niet eens de kosten voor een paspoort mee geteld, want ik heb een EIK. En ik ben er nog niet achter in welk hotel we zouden verblijven.