aan groot bed leren wennen.

deze week komt het nieuwe bed van floris binnen :smiley:

het is een mooi juniorbedje.

hoe doen jullie je kindje laten wennen aan een juniorbed of een persoonsbed?

floris kent ook geen dekens of zo…(slaapt altijd in een slaapzak)

hoe kan ik de overgang van het ledikantje naar het bedje soepel laten verlopen?

dit is het bedje die ik heb gekocht :inlove:

Melinda ligt gewoon in haar slaapzak in het grote bed…

Gaat prima

S,middags gaat ze in het grote bed en s,avonds gaat ze nog gewoon in het ledikantje…

Zo willen we haar laten wennen aan het grote bed

We hebben haar meegroeibed naast haar ledikantje staan

Zodat ze rustig kan wennen

Uhm geen ervaring mee, Ryan was 3 toen hij naar een groot bed ging en Nina is nu 2 en een half en ik vind haar nog te klein en ik kan het op een briefje geven dat ze er uit blijft komen.

Is er een reden dat jullie al zó jong met een ander bedje aan de gang willen?

Hier hebben we er niet echt iets bijzonders van gemaakt, wel verteld dat hij een nieuw bed kreeg enzo, mooi dekbedovertrek met auto’s gekocht samen, maar meer niet. De overgang verliep vlekkeloos. :thumbup:

Wij hebben het na de vakantie gedaan. En ik heb het idee dat de klamboe toevallig hielp. Hij leek het te ervaren als een soort van tentje waar hij niet zelf uit kon komen. Het ging super.

Tygo was toen 18 maanden (nr 2 komt er aan)…

Trouwens, het is een peuterbed met een rand zodat hij er niet zelf uit kan vallen.

wij hebben het meegroeibedje ook al staan… idd ook i.v.m. de komst van een 2e… eerst zal brusje nog in de wieg slapen, maar we hopen dat in die tijd D.orien over kan gaan naar het ‘grote’ bed… maar als het echt een probleem wordt dan wachten we nog gewoon hoor en dan gaat brusje in ledikant van mijn zus…

bij beide gewoon bedje in de kamer gezet en erin gelegd :mrgreen:

ga maar lekker slapen.

geen problemen gehad… hoe relaxter jij doet hoe relaxter de kids zijn…

en gewoon gelijk ook dekentje erop leggen. weet hij gelijk niet beter dan dat hoort bij dit bed…

het andere bedje was wel uit de kamer… dus ook uit zicht…

Milan is na onze verhuizing gelijk in zijn nieuwe kamer in zijn nieuwe juniorbedje gaan slapen.

Eerst nog even met zijn slaapzak maar die hebben we na een paar dagen weg gedaan omdat hij nu onder een dekbed ligt en het dan al snel te warm wordt

Vanaf de 1e keer gelijk goed erin gaan slapen

Ik vind het ook wel heeel erg jong eigenlijk.

Onze oudste kreeg een peuterbed met 3jr, toen mn jongste niet meer in de wieg pastte, omdat ik drie ledikantjes in huis een beetje onzin vond :wink:

De middelste heeft tot dik vier jaar in ledikant geslapen omdat hij dat heel duidelijk zelf aangaf (andere bedje stond er toen al wel voor hem), jongste ook pas met drie eigenlijk.

Tja ik denk dat het per kind verschillend is wanneer ze over kunnen naar een ander bed.

Kaya was met haar tweede jaar over, dit omdat ze echt aan het stunten was in bed en er nog eens een dag kwam dat ze over de spijlen heen zou kletteren.

We hebben toen haar nieuwe bed inelkaar gezet en die avond mocht ze kiezen in welk bed ze wilde en dat was meteen het peuterbed. De volgende dag maar met haar samen het ledikant afgebroken en opgeborgen. Nooit geen problemen gehad. Soms wel eens avonden dat ze 10 keer uit bed komt maar die zijn eigenlijk om 1 hand te tellen!

en slaapt hij er al in??? :inlove:

wij hebben niet echt laten wennen, bij beide meiden niet. Gewoon het ‘grote’ bed op de kamer gezet en gezegt: vanvavond mag je in het grote bed slapen!! Meiden vonden het alle twee erg leuk (voor Sarah alweer bijna 2 jaar geleden, eef sinds een paar weken) en het ledikantje nog even laten staan maar er niet meer in geslapen.

Niet te moeilijk denken, gewoon doen :slight_smile: Bedje achter de hand houden wil het niet lukken, want dwingen is geen goede optie denk ik.

Beide waren rond de 2 jaar. Sarah zelfs wat eerder omdat Eva Lynn het ledikantje nodig had. Ze is er NOOIT uit zichzelf uit gekomen. Eva Lynn wel, smiddags. Savonds vrijwel niet, ze weet dat ze het niet hoeft te proberen want dan moet ze in het camping bed op zolder :mrgreen:

wij hebben elize betrokken bij alles. ze mocht mee bed ‘uitzoeken’ (ik wist precies welk bed ik wilde voor haar) en toen het bed in elkaar gezet moest worden mocht ze er bij kijken. en de volgende dag toen het bed klaar was wilde ze er meteen in slapen.

ik heb haar met slaapzak in bed gelegd en het ging gelijk goed. de eerste maand kwam ze niet zelf uit bed maar daarna had ze in de gaten dat ze zelf uit bed kon. dan hoorde je haar 's ochtends in haar slaapzak over de gang schuifelen :inlove:

hahaha Jade heeft hetzelfde bed, alleen heeft de vorige eigenaar er een mooie plank bij gemaakt die kan ervoor geplaatst worden zodat ze niet uit bed kan vallen :thumbup:

zal even foto zoeken…