Dames, ik ben al 6 jaar niet meer aan de pil maar om de menstruatie weer een beetje op regel te krijgen ben ik 3 maanden geleden toch weer aan de pil gegaan. Ik was bijna 2 keer per maand ongesteld en dan ook nog eens gemiddeld 8 dagen.
Nu ben ik tijdens de strip al ongesteld geworden. Ik moest nog 2 pillen slikken en werd ineens ongesteld. 5 dagen te vroeg :wall: Net tijdens een weekendje uit :wall: Echt waar, de afgelopen 3 jaar ben ik alleen maar ongesteld geweest tijden vakanties en uitstapjes, mijn lijf lijkt een loopje met me te nemen :evil: Ik was dus ook goed pissed toen ik tijdens het inpakken van de auto ontdekte dat ik ongesteld was geworden :evil:
Maar goed, even afgezien van de ongelukkige timing steeds, komt het vaker voor dat vrouwen tijdens de pil eerder ongesteld worden ? Moet ik ermee naar de arts ? Wat vinden jullie ?
FYI : Ik gebruik microginon20.
Ikke Tryginon, en ik slik hem al 1 1/2 jaar door en nog niet eens een bloeding tussendoor gehad.
En voor de mensen die vragen of dit mag ja dat mag heb ik meerdere keren omdat ik ook twijfelde aan de dokter gevraagd.
Misschien even met de dokter bellen hoe hun erover denken, want lijkt me toch niet dat je weer 2 keer per maand ongesteld moet worden met de pil.
Ik slik de microgynon 30 en heb de eerste maanden ook niks als gedonder gehad, een week te vroeg ongesteld, tussentijdse bloedingen… Heb het nog even een maandje of twee aangekeken… en nu loopt het wel weer goed… Nu heb ik weer ouderwets hetzelfde als ladyblue… word niet ongesteld in de stopweek… ach ja… wel lekker hoor!!
Toen ik weer aan de pil begon had ik dat de eerste maanden ook. Was heel normaal werd me verteld. Eerder beginnen met bloeden en eigenlijk continu weer een beetje verliezen. Ik werd er gek van. Na een half jaar was het pas ok, maar ik bleef lichamelijk last houden van die hormonen en heb hem weer in de prullenbak gemikt … hier nooit meer de pil.
Met de pil heb je geen garantie op regelmaat…er zijn wel andere hormonale middelen waarmee je een goede regelmaat hebt, bijvoorbeeld de nuvaring of het hormoonstaafje.