aan de borst in slaap vallen en tandjes

ik was vandaag op het consultatie buro

de arts die er vandaag was vroeg naar het slaap gedrag …ik zei dat ze prima sliep bij ons op de kamer , dat ze altijd lekker aan de borst in slaap valt en ik haar dan vaak de hele nacht niet meer hoor

meteen veerde ze op…o en hoe doe jij dat dan met tandjes poetsen?



ik heb daar dus nog nooit bij stilgestaan hoor, ik heb alledrie mn kids bv gegeven en ze vielen alle drie altijd aan de borst in slaap…nooit een slecht melktandje gezien en er dus ook nooit bij stilgestaan

nu wil die arts dat ik haar dus wakker maak nadat ze aan de borst in slaap is gevallen :wall: (en dat ben ik dus echt niet van plan)…om haar dan de tandjes te poetsen…



ik vraag me eigenlijk af hoe andere dat dan doen…als je kind lekker in slaap valt aan de borst …ga je ze dan wakker maken voor de tandjes te poetsen?

Welnee zeg :roll: Ik zorgde dan wel dat ik dan 's morgens de tandjes goed poetste, of voor het naar bed gaan.

En de volgende keer gewoon niet teveel ingaan op die slaap en poetsvragen :wink: Ik zei altijd gewoon ja hoor als ze vroegen of ik wel met fluorhoudende tandpasta poetste (niet dus) en dat ze heeerlijk sliepen (ookal was dat bij ons in bed met de nodige nachtvoedingen).

haaa ik heb even gezocht en kijk es

http://www.lalecheleague.nl/Oudere-baby-vast-voedsel-en-borstvoeding/Tandjes-poetsen.html



daarmee krijg ik gelijk want ik argumenteerde met die arts dat het wel raar zou zijn als borstvoeding voor tandbederf zou zorgen , dan zouden kindjes in de prehistore dus allemaal al rotte melktandjes hebben gehad zeker

dat vind je ook in dit artikel terug ik ga dit printen en op t buro afleveren :snooty:

ik poets eerst de tanden en dan gaat hij drinken bij mij en dan lekker slapen!

Katie poets ik elke avond maar daarna krijgt ze de fles in bed! En trouwens, ik deed het ook niet elke avond. Pas toen Katie ‘‘het poetsen’’ leuk vond. In het begin was het een ramp namelijk!

Katie heeft welliswaar 8 tandjes dus vandaar dat ik het nu wel doe.

Bij mijn kleine meid zeiden ze dat ook toen ik vertelde dat ze juist in slaap viel als ik haar BV gaf…En meestal vertel ik niet altijd alles bij het CB, juist om zulke reacties te voorkomen…

Dus ik doe het nu ook bij onze kleinste man…hij valt lekker in slaap aan ‘de tiet’, niks mis mee!

nee ik vertel ook nooit alles, maar deze zag ik niet aankomen hoor, ik heb geen seconde gedacht dat ik iets "fout"deed…ik praat juist altijd zo van …hoe gaat t, goed…slaapt ze goed, ja hoor…etc etc…



ik trek me er verder ook niks van aan …maar ik had echt zo n gevoel…huh snap jij wel iets van borstvoeding???

Dat had ik dus ook toen , dat ik dacht, ach dat kan vast geen kwaad.

Ach…af en toe… :wall:

Maar mooi, dat je die info gevonden hebt, altijd handig om ze daar eens mee om de oren te gooien :mrgreen:

ja haha die krijgen ze dan ook van me keurig uitgeprint…en een kaartje met t adres van borsvoedingpuntcom…tijd dat ze zich eens wat meer er in verdiepen

zo hoorde ik haar kee rop keer zeggen , ja normaal gesproken als je fles geeft dan…

of

ja maar als je gewoon fles zou geven





niks mis met fles hoor maar is bv nu ineens niet normaal??? is toch raar?

ze wilde ook dat ik dan de laatste voeding maar liet vallen en halfvolle melk zou geven

huh???

@kristalkindje wrote:

haaa ik heb even gezocht en kijk es

http://www.lalecheleague.nl/Oudere-baby-vast-voedsel-en-borstvoeding/Tandjes-poetsen.html



daarmee krijg ik gelijk want ik argumenteerde met die arts dat het wel raar zou zijn als borstvoeding voor tandbederf zou zorgen , dan zouden kindjes in de prehistore dus allemaal al rotte melktandjes hebben gehad zeker

dat vind je ook in dit artikel terug ik ga dit printen en op t buro afleveren :snooty:




de bv zal niet voor tandbederf zorgen, maar het gaat dan waarschijnlijk over de andere voeding overdag…

een moeilijke… zou ze ook niet wakker maken hoor om die eerste tandjes te poetsen als ze in slaap vallen en goed slapen :roll:

nee t ging echt om de borstvoeding hoor, dat zei ze zeer duidelijk ze zei, je moet haar NA de borstvoeding wakker maken want van borstvoeding krijg je ook tandbederf



maar na t lezen van t stuk waar ik een link naar gaf hierboven , maak ik me er echt niet meer druk over, borstvoeding veroorzaakt om diverse redenen geen tandbederf

Toen ze het tegen mij zeiden ging het ook specifiek over het in slaap laten vallen met borstvoeding, volgens het CB omdat er suikers zitten in BV.