Aambeienvraagje

Gelukkig niet voor mezelf :mrgreen: .



Mijn vriendin is afgelopen vrijdag bevallen. Liep niet echt lekker en toen 8 cm ontsluiting had moest de beeb er met alle macht uit, hij had het heel erg moeilijk, dus 2x vacuüm er op (alles zonder verdoving, was geen tijd voor) die schoot los, dus toen is de tang er aan te pas gekomen. Doordat zij uit alle macht moest persen heeft ze echt een hele flinke tros aambeien nu en het is zo erg dat ze helemaal niks kan dan op bed liggen. Ze heeft maandag van de vk een kuurtje curanol gehad (zetpillen en zalf) maar er lijkt niet echt veel verbetering te zijn nu. Had haar net huilend aan de foon ze baalt er zo van, man en dochter zitten beneden en zij ligt boven met de beeb in bed.



Iemand die dit ook heeft gehad en die het wondermiddel voor mijn vriendinnetje heeft?

Ik heb het ook gehad en ondanks dat het niet fijn zit, is dat juist wel de remedie; zitten!! Op harde ondergrond. Ze moeten weer naar binnen gedrukt, dus er zit helaas niks anders op (eh, dit laatste was geeneens een woordgrapje).



Wens haar maar sterkte, ik weet hoe het voelt en je schrikt je te pletter als je ze krijgt, maar ze gaan echt weer weg.

Klopt, hard zitten… En met een beetje durf na het plassen met een vochtig doekje proberen ze terug te duwen…



Ik had er(gelukkig maar) eentje, maar de arts raadde me aan om elke keer voorzichtig maar toch krachtig te duwen en idd na een week was hij FOETSIE!!!



Wens haar sterkte!!

ik kreeg tabl curanol… Die hielpen echt heel erg goed… 2x per dag een tabl en twee dagen later was de pijn zo goed als weg…

Alleen kan je die tabl alleen bij de apotheek in Hilversum bestellen, ik denk dat de vk van haar dat wel weet…



gr patricia

@babylover wrote:

ik kreeg tabl curanol… Die hielpen echt heel erg goed… 2x per dag een tabl en twee dagen later was de pijn zo goed als weg…

Alleen kan je die tabl alleen bij de apotheek in Hilversum bestellen, ik denk dat de vk van haar dat wel weet…



gr patricia
Zoals je kan lezen :wink: heeft ze dat al gehad.



Wat je ook nog kan proberen is een natkoud theezakje (van normale thee) er tegen aan houden, de theeine kan er voorzorgen dat de aambei slinkt. Die tip gaf ik altijd toen ik in dekraamzorg werkte en dat heeft meerdere malen geholpen (helaas bij mezelf niet :shifty: ) maar ze kan het natuurlijk altijd proberen.

Okay, het mag raar klinken, maar werkt als een trein:



Gewone theezakjes (gewone zwarte thee, met looizuur) even kort nat maken en dan in de koelkast bewaren. Dan minimaal 3x daags ongeveer 10 minuten lang een theezakje tussen je billen en tegen de aambeien houden. Het looizuur zorgt ervoor dat de aambeien krimpen. Echt… het werkt (weet dit helaas uit eigen ervaring… heb het gedaan in combinatie met de curanol)



Heel veel sterkte voor je vriendin, ik heb meer last gehad van de aambeien dan van de hechtingen!

Ik had zelf een stortbevalling. Ik ben in een uur van mijn dochter bevallen en het persen duurde slechts 4 minuten. Maar doordat het zo heftig was, had ik helaas wel een mega-aambei (zo groot als een druif :shock: ). Ik kon ook helemaal niets en alleen maar huilen van de pijn. Zelfs de VK zei dat ze het zo erg nog nooit gezien had en dat ze vreesde dat het chirurgenwerk zou worden. Dat was natuurlijk wel het laatste waar ik op zat te wachten na alle polonaise aan mijn lijf van de zwangerschap en bevalling…



Maar goed, in de kraamweek begonnen met een kuurtje curanol-tabletten en zalf en op advies van de kraamverzorgster steeds natte tampon in de vriezer koud laten worden en die dan tussen de billen. Na een weekje een zitring gehaald bij de thuiszorg om de aambei een beetje rust te gunnen (harde ondergrond raadde de VK mij juist af, gelukkig!!).



Na 2 weken nam de pijn af maar zat er nog wel een behoorlijke aambei, dus maar vast een afspraak gemaakt bij de chirurg. Toen ik daar 4 weken na de bevalling kwam (ik had er zelf geen aandacht meer aan besteed, vond het zo vreselijk om steeds met een spiegeltje te kijken), vroeg hij me wat ik kwam doen. Er zat namelijk nauwelijks nog iets :o



Kortom, het kan weer goedkomen hoor. Mijn VK gaf bij de nacontrole nog aan dat ze dit ook echt niet verwacht had. Dus zeg maar tegen je vriendin dat het echt goedkomt hoor, ik weet hoe rot ze zich voelt. Ze wil nu lekker van de baby genieten en niet bezig zijn met een allesoverheersende aambei :cry: .



Groetjes Angel

@Tante Soesa wrote:

Gelukkig niet voor mezelf :mrgreen: .



Mijn vriendin is afgelopen vrijdag bevallen. Liep niet echt lekker en toen 8 cm ontsluiting had moest de beeb er met alle macht uit, hij had het heel erg moeilijk, dus 2x vacuüm er op (alles zonder verdoving, was geen tijd voor) die schoot los, dus toen is de tang er aan te pas gekomen. Doordat zij uit alle macht moest persen heeft ze echt een hele flinke tros aambeien nu en het is zo erg dat ze helemaal niks kan dan op bed liggen. Ze heeft maandag van de vk een kuurtje curanol gehad (zetpillen en zalf) maar er lijkt niet echt veel verbetering te zijn nu. Had haar net huilend aan de foon ze baalt er zo van, man en dochter zitten beneden en zij ligt boven met de beeb in bed.



Iemand die dit ook heeft gehad en die het wondermiddel voor mijn vriendinnetje heeft?




ik herken het zo goed…



ik ben nog met de kuur bezig (morgen de laatste dag)ook de pillen en de zalf.hij gaat werken hoor het kost alleen een week voor het begint te werken.ook ik had een enorme tros aambeiden 3 stuks van 7 cm lang :shock: :oops: ze staken zelfs uit mijn billen aan de buitenkant dus dat zegt genoeg.ik kon ook echt niet hard gaan zitten en heb dus een donutkussen opgehaald bij de thuiszorg (kost niks) de kuur gaat dus echt wel werken,maar het heeft helaas zijn tijd nodig.ze zal zien dat vandaag of morgen ze ineens opstaat met een heel opgelucht gevoel dat het is beginnen te werken.wat ze wel moet doen is elke keer na het plassen opnieuw de zalf aanbrengen dit is heel belangerijk

@Mama_jeanet wrote:

@babylover wrote:
ik kreeg tabl curanol… Die hielpen echt heel erg goed… 2x per dag een tabl en twee dagen later was de pijn zo goed als weg…

Alleen kan je die tabl alleen bij de apotheek in Hilversum bestellen, ik denk dat de vk van haar dat wel weet…



gr patricia
Zoals je kan lezen :wink: heeft ze dat al gehad.



Wat je ook nog kan proberen is een natkoud theezakje (van normale thee) er tegen aan houden, de theeine kan er voorzorgen dat de aambei slinkt. Die tip gaf ik altijd toen ik in dekraamzorg werkte en dat heeft meerdere malen geholpen (helaas bij mezelf niet :shifty: ) maar ze kan het natuurlijk altijd proberen.




zoals je kan lezen :wink: heeft ze zetpillen gehad en zalf en heb ik het over tabletten…



gr patricia