Aambeien:(

heb zelf van de huisarts TriAnal voorgeschreven gekregen, was hier trouwens ook bagger en heel vervelend hoor! Al sinds de bevalling last van… vreselijk. Wel de ene keer erger dan de andere keer!

@joseetje wrote:

De zalf kan je gewoon bestellen, maar de pillen niet.

De pillen kan ik hier gewoon bij de apotheek kopen zonder recept o.i.d.

Ik koos voor de zalf.

@mv2kids wrote:

@Paschal75 wrote:
@mv2kids wrote:
niet elke apotheek heeft het hoor, hier moest het via de vk!!!

Je kunt het zo op internet bestellen dus lijkt me niet nodig via de vk.

(zie de site van curanol.nl)

ja ok dat kan ook, maar er werd gezegd dat het bij de apo te koop was, en dat is dus niet zomaar zo

Dus wel, 3 weken geleden zelf meegemaakt vandaar dat ik dat zei.

toevallig bij jouw apotheek, maar hier dus niet… :stuck_out_tongue:

En bij aambeiem die er al heel lang zitten? Heb ze namelijk ‘gekregen’ toen ik beviel van de eerste. Begrijp niet waaro, want was wel een hele soepele bevalling… Maargoed, de tweede floepte er zo uit, maar de aambeien dus ook :roll: :mrgreen:

Heb toen van de kraamverzorgende gehoord dat de neusspray Otrivin zou helpen, maar daar ben ik niet lang mee doorgegaan… :oops:

ik doe ik er vaak zinkzalf op en dan zijn ze na een paar dagen weg

@anja1974 wrote:

Curanol :thumbup: dat heeft de vk toen voor mij besteld bij een apotheek in Hilversum meende ik.

Dat zijn tabletten en zalf en het werkt echt super! Succes!

Superspul! Was na een weeenstorm en megaperskunsten ook gezegd met diverse… Na mn bevalling met een week of 2 er inderdaad van af!

Succes

Ook ik heb Curanol, alleen de zalf, en vind het super. Doe het alleen wel 's avonds voor het slapen gaan erop/erin want het stinkt.

En het lijkt wel of je onderbroek onder de bagger zit… :sick:

Maar als ze echt pijn doen moet je echt even langs de huisarts om te bepalen of het een aambei is of een trombose.

Ik heb namelijk na mijn bevalling heel vaak last van tromboses die niet vanzelf weg gaan maar eruit gesneden moeten worden. Die gaan nooit en te nimmer vanzelf meer weg. Dus laat eerst even je ha beoordelen. :hug:

Ik had ze tijdens zwangerschap maar na bevalling was het dus verschrikkelijk - ik vond de curanol wel tegenvallen.

Ik heb een homeopate en die heeft me uiteindelijk fantastische geholpen - toen verdwenen ze pas echt als sneeuw voor de zon.

Vanmorgen werd ik wakker, nou ja, om 3 uur, maar toen deed het erg zeer…

Even naar de wc geweest en gekeken of het niet bloedde…

Dat was gelukkig niet zo…

Hem weer teruggeduwd en toen werd ik even beetje draaierig, maar dat zakte snel weg…

Nou heb ik vanmorgen 2,5 uur gewandeld en ik moet zeggen dat de pijn héél veel minder is…

Morgen staat er weer een lange wandeling gepland, dus misschien helpt het…

@LovelyMirrie wrote:

Maar als ze echt pijn doen moet je echt even langs de huisarts om te bepalen of het een aambei is of een trombose.

Ik heb namelijk na mijn bevalling heel vaak last van tromboses die niet vanzelf weg gaan maar eruit gesneden moeten worden. Die gaan nooit en te nimmer vanzelf meer weg. Dus laat eerst even je ha beoordelen. :hug:

Oeps, dat lijkt meer op wat ik heb… Heb absoluut niet het gevoel dat ik ze terug kan duwen namelijk…

Hoi Hoi

Ik heb geen aambeien, maar scheurtjes/kloofjes die steeds open springen bij elke wc beurt, en t doet vreselijke pijn, en het bloed ook. heb dit ook sinds mn 1ste zwangerschap en al van alles geprobeerd, poeders drankjes pilletjes, alleen dat van die curanol had ik nog niet gehoord? werkt dit ook voor mij denk je of is het echt alleen voor aambeien? ik probeer al meer water te drinke en meer vezels te eten enz… want mn ontlasting is ook erg dik en erg hard! :cry: :roll:

Vast bedankt!

Liefs Chantal mama van Zoë en Kyano

Even kopieren en plakken, het linkje staat wel ergens in dit topic :wink: :

Welkom op curanol.nl

Op deze website vindt u informatie over het product Curanol. U kunt lezen hoe Curanol is samengesteld, waarvoor u het kunt gebruiken en op welke wijze u het moet gebruiken.

Toepassing:

Verzorging van de huid rond de anus, ook tijdens de zwangerschap of na de bevalling. Cosmetische verzorging van spataderen.

Ingrediënten

Hamamelis virginiana, Calendula officinalis, Echinacea purpurea, Aesculus hippocastanum, Sulfur depuratum, Thiamine (vitamine B1), dl-alfa-tocoferol (vitamine E), Aqua purificata, Alcohol, Paraffine, Vaseline, Isopropylmyristaat, Polyglyceryl-2-dipolyhydroxystearaat, Adeps lanae. Curanol is samengesteld op basis van plantaardige bestanddelen.

Wijze van gebruik

De zalf meerdere malen per dag dun aanbrengen en licht inmasseren.

Kenmerkende eigenschappen

Curanol houdt de bloedvaten elastisch en bevordert de doorbloeding ter plaatse. Door de bijzondere samenstelling van natuurlijke stoffen die elkaar ondersteunen, merkt u het verschil.

Niet gebruiken

Indien u overgevoelig bent voor één van de componenten.

Gebruik tijdens zwangerschap of borstvoeding

Curanol kan met een gerust gevoel worden toegepast tijdens de zwangerschap en zolang borstvoeding gegeven wordt.

Openen

Om de tube voor de eerste keer te openen, drukt u de dop omgekeerd op de tube, waardoor het membraan wordt doorgeprikt.

Bewaren

De tube na gebruik goed sluiten en bij kamertemperatuur bewaren. De houdbaarheid is vermeld op de verpakking. Buiten bereik van kinderen bewaren. Curanol is een gedeponeerd handelsmerk.

Fabrikant/distributeur

Pharmontis BV, Hilversum

KvK nummer: 32098851

Ik begrijp alleen de cosmetische verzorging van spataders niet :think:

Wat mij helpt is een washandje met ijskoud water tegen de aambei drukken,klinkt gek maar door de kou “schrikt” hij dan en schiet terug.

Ja als ik het zo lees heel raar om te zien maar het werkt wel een tip van een collega

Succes

@pooh wrote:

als je echt iets wilt dat werkt :mrgreen:

Even naar je spotheek gaan en vragen om lidocaine-vaseline creme

Daarnaast is het goed om te kijken hoe het kan dat je aambeien hebt gekregen. Is het misschien doordat je stoelgang harder is?

Of door te weinig vocht inname??

Ook vezels en voldoende lichaamsbeweging zijn belangrijk.

Stel dat je stoelgang harder is probeer dan ook dat probleem op te lossen!

Ik heb geen aandelen in een apotheek maar werk daar en geef graag goede tips! :mrgreen: [/u]

Heb ik ook gedaan, werkt super… en stinkt niet… :mrgreen: :angel:

Ben van de week naar de HA geweest. Ik maakte me een beetje zorgen… Heel raar, maar hij deed écht helemaal geen pijn meer, maar werd wel groter. Kon het wel terugduwen.

Het bleek idd gewoon een aambei te zijn, maar ik heb het geluk dat hij geen pijn doet…

@faizaa wrote:

@pooh wrote:
als je echt iets wilt dat werkt :mrgreen:

Even naar je spotheek gaan en vragen om lidocaine-vaseline creme

Daarnaast is het goed om te kijken hoe het kan dat je aambeien hebt gekregen. Is het misschien doordat je stoelgang harder is?

Of door te weinig vocht inname??

Ook vezels en voldoende lichaamsbeweging zijn belangrijk.

Stel dat je stoelgang harder is probeer dan ook dat probleem op te lossen!

Ik heb geen aandelen in een apotheek maar werk daar en geef graag goede tips! :mrgreen: [/u]

Heb ik ook gedaan, werkt super… en stinkt niet… :mrgreen: :angel:

Dankjewel!

Vind ik goed om te horen! :-*