Wie heeft hier ook last van?
wie kan mij het verlossende advies geven?
wat doen jullie snachts?
blijven jullie in bed of juist niet?
hopelijk zijn er meer mensen zoalsmij!!
Grt en alvast bedankt voor je reactie.
Bri
hier ook, al vanaf half 5…
dus maar even achter de pc…
om half 7 gaat de wekker weer
en warme melk met annijs…
ik kan soms niet slapen omdat ik dan lig te piekeren.
Wat bij soms helpt is in mijn hoofd een liedje zingen dan kun je even niet piekeren en soms helpt het.
het beste kun je even opstaan uit bed naar een andere kamer en even rustig lezen of een rustig tv programma kijken.
tot je weer moe voelt en dan weer naar bed.
iedere dag dezelfde tijd naar bed.
dezelfde tijd opstaan.
geen spannende boeken ,series,films kijken een uur voor je gaat slapen.
niet sporten een uur voor je gaat slapen.
geen tv kijken op de slaapkamer.
slaapkamer is alleen om te slapen en voor sex.
temparatuur op de slaapkamer aangenaam maken.
je slaapkamer moet rustig zijn.
De gouden tip moet ik ook nog vinden en dan vooral om in te slapen!
@Sabrina84 wrote:
iedere dag dezelfde tijd naar bed.
dezelfde tijd opstaan.
geen spannende boeken ,series,films kijken een uur voor je gaat slapen.
niet sporten een uur voor je gaat slapen.
geen tv kijken op de slaapkamer.
slaapkamer is alleen om te slapen en voor sex.
temparatuur op de slaapkamer aangenaam maken.
je slaapkamer moet rustig zijn.
Ik slaap het beste in met de tv AAN! 8) Echt! Ik zet dat ding aan, op timer 10min en ik ben vertrokken voor dat Ãe uit gaat. Doe ik dat niet dan duurt het uuuuuuuuuren.
Word ik 's nachts wakker en val ik na het plassen bijv niet meteen terug in slaap dan zet ik de tv 10 min op timer op Nat Geo of Discovery en ik slaap weer als een roosje! Zo niet, dan lig ik makkelijk een half uur te woelen.
Raar maar waar :mrgreen: (weet het: ben een raar mens) Heb Yvon Jaspers ooit eens iets soorgelijks horen vertellen, haha! Zijn we mss tòch familie :lol:
ik ga ook vaak op de WII spelen… :naughty:
eigenlijk helemaal niet goed… :oops:
bijna elke nacht word ik rond de klok van 5 wakker… :shock:
maar dan ook echt wakker…
denk dan ook maar die 1.5 uur voordat de wekker afgaat…
vannacht ging ik maar even strijken, even kokken,
en toen de kids wakker gemaakt…
hoeveel uur per nacht slapen jullie dan?
Ik hou me dan nog netjes, meestal ga ik lezen of op mijn DS spelen… Totdat mijn man er om half 6 uit gaat…
Ik slaap tussen de 3 en 9 uur op een nacht (maar die laatste is met dag)
Ik slaap van 12 tot 3, en daarna pas rond 5 uur weer tot half 8.
vannacht heb ik maar 5 uurtjes geslapen…
soms 6 uurtjes, soms weer minder…
slapen is een drama bij mij de laatste paar maanden…
pfff… hier gaat altijd de radio aan, lekker luisteren, maar moet er nu zovaak uti snachts dat ik als mijn neus mijn kussen ruikt ik al bijna slaap|!
Hier altijd standaard om 3.30 of 4 uur klaar wakker of snachts keer of 5 kort wakker :roll:
Heb melatonine slowtime release van sleepzz gekocht vorig nacht voor het eerst bijna heel de nacht doorgeslapen op 1 keer heel kort wakker worden na
ik slaap nu ongeveer 7 uurtjes maar dat is met medicatie.
voorheen sliep ik 2 uurtjes per nacht. :evil:
een gemiddeld mens heeft tussen de 6 tot 8 uur slaap per nacht nodig.
volgens mijn psychiater en psycholoog
poeh, dit lijkt mij zoooo vermoeiend, respect voor iedereen die met zo weinig slaap tpch nog kan functioneren!
@maantje wrote:
poeh, dit lijkt mij zoooo vermoeiend, respect voor iedereen die met zo weinig slaap tpch nog kan functioneren!
op een gegeven weet je niet meer anders …
Maar is toch lekker om normaal een nachtje door te slapen

ik kan je helaas niet helpen, ik heb wel eens moeite met inslapen, heb toen een tabletje van dr vogel geprobeert hielp goed, weet niet meer hoe het heet…
Hier is slapen ook een probleem. Kan mijn hoofd niet uitzetten pfff soms lig ik tot 2.00 wakker en ben om 7.00 al weer wakker. Of ik slaap meteen maar ben dan om 3.30 wakker en val pas om 5.30 in slaap. Echt irritant. Wil melatonine gaan gebruiken, hoor er goede verhalen over.
Hier ook een insomnia-nachtje achter de rug, heb nog geen oog dicht gedaan.
Na twee uur lang wakker te hebben gelegen, ben ik er maar uit gegaan en de pc aangezet.
Voordeel is wel dat het vakantie-fotoboek 2010 nu eindlijk af en besteld is :dance:
Ik sla zo eens per 2/3 maanden een nacht over, kan er mee leven.
Als ik moeilijk in kan slapen, ga ik er na anderhalf uur even uit, vaak moet ik dan mijn hoofd even legen (op papier) en dan probeer ik het na ongeveer een uur weer, meestal lukt het dan wel om te slapen.
(in eerste instantie probeer ik dus wel om te blijven liggen, lukt het echt niet, dan eruit.)
Ik slaap ook al maanden slecht. Eerst door de zwangerschap en nu door alle emoties wat door mijn lijf vliegt. (En een oorontsteking wat maar niet over gaat)
Ik kijk ook meestal even tv en slaap dan ook heerlijk in. Of ik lees een paar bladzijden van een boek. Als ik dat niet doe, slaap ik niet.
Ik slaap de laatste nachten van 10 tot 2 en dan lig ik wakker.
6 uur gaat de wekker en soms val ik net half 6 in slaap. Dan word ik helemaal verrot wakker. :? Gelukkig vannacht eens goed geslapen van half 11 tot 8 uur. Dat had ik echt nodig.
Ik heb dus ook geen tips, bij mij helpt het wel om als ik wakker word even eruit te gaan. Plassen en wat water drinken. Dan boekje lezen en dan slaap ik normaal gesproken weer. Maar nu met al het gepieker en gehuil 's nachts komt daar niets van. Ach komt vanzelf wel weer goed