aaarghh

De hond van de buren zit al vanaf 8 uur non stop te blaffen :evil: :evil:



Dit is nu al de zoveelste keer …



ze zijn niet thuis en vriendlief probeerd te slapen na zijn nachtdienst en het lukt hem dus niet…



sorry moest er even uit :twisted:

o wat vervelend… misschien verlatings angst?

onze lady heeft daar ook heel erg veel last van gehad

heb voor haar speciaal therapie moeten volgen en nu gaat het goed gelukkig…

het is alleen nu nog zo dat als we van omgeving veranderen dat ze er weer last van kan krijgen

dus ze gaat niet meer mee op vakantie maar zorgen voor een oppas hier in huis… meestal is dit mijn zwager… die komt dan hier

want gaat ze mee dan zodra we onze hielen lichten is ze aan het janken en blaffen en dat is heel stressvol voor haar maar ook voor ons en niet leuk voor de andere mensen die op vakantie zijn



ik was bang dat ze er ook weer last van zou krijgen toen we gingen verhuizen en hadden ook de buren ingelicht

maar tot op heden gaat het erg goed,… misschien omdat ze nu ook al 9 is dus niet meer de jongste



misschien even aankaarten bij de buren?

want je kan moeilijk uit de slaap worden gehouden

wat erg he!!!

wij hebben ook zon buurvrouw of liever gezegt haar honden!!<br /> <br /> toen we hier net woonden (maart) flinke ruzie gehad want ik werd er echt gek van. sà vonds om half 11!<br /> maar goed gelukkig hebben we er als normale mensen over kunnen praten en heeft ze iets voor in het stopcontact geprobeerd dat hielp niet maar een soort jomanda-cd wel :-)<br /> hondjes zitten heerlijk muziek te luisteren en wij hebben ook rust.<br /> vond het zon rot gehoor, hij was echt bang.

nu hoor ik hm nog zelden en dan bel ik de buuf en komt ze gelijk naar huis of haar broer komt de hond halen, die woont 3huizen verderop.



hopelijk komen jullie ook tot een oplossing want zo is het zwaar vervelend om naast elkaar te wonen!

maar het probleem is dat het overdag is en ik er dus eigenlijk niet echt iets over kan zeggen :think:

@Lientjuh wrote:

maar het probleem is dat het overdag is en ik er dus eigenlijk niet echt iets over kan zeggen :think:




Tuurlijk wel een hond die nonstop loopt te blaffen overdags is overlast.

Daar mag je best wel wat van zeggen.



Weten de buren het zelf wel dat de hond blaft als ze weg zijn?

@mamma van sharondenise wrote:

@Lientjuh wrote:
maar het probleem is dat het overdag is en ik er dus eigenlijk niet echt iets over kan zeggen :think:




Tuurlijk wel een hond die nonstop loopt te blaffen overdags is overlast.

Daar mag je best wel wat van zeggen.



Weten de buren het zelf wel dat de hond blaft als ze weg zijn?




ik heb eigenlijk geen id…



Wij hebben nog 1 iemand tussen ons in wonen dus het kan zijn dat diegene er ook iets van gezegd heeft maar dat weet ik niet…



Ik wacht even tot ze thuis zijn en dan ga ik er iets van zeggen

ik was het zat…



Ben eerst even naar onze tussenbuurman gelopen om te vragen of hij er misschien ook last van had of dat dit gewoon aan ons lag en dat we niet zo moesten zeuren…



MAAR de buurvrouw zat daar omdat de buurman een gesprek wilde met haar over het geblaf van de honden.



Het blijkt dus de kleine hond te zijn die begint en daardoor gaat de grote hond ook blaffen.

Wij horen de kleine niet alleen de grote maar mijn buurman hoorde ze dus beide…



Ze gaat de kleine nu dus weg doen want ze kan er niet meer tegen.

De kleine blijkt snachts ook veel te blaffen waardoor ze niet slapen.

De tranen stonden in haar ogen en dan krijg ik ook wel medelijden hoor…



MAAR ben blij dat we eruit zijn gekomen en dat ze er iets aan gaan doen.

Niet dat ik wil dat ze dat kleintje weg doen hoor echt niet maar ze ziet geen andere oplossing

ach gosh, klinkt misschien echt heeeel stom hoor. Ik kijk vaak de dog whisperer, en soms is het geblaf een probleem wat zo op te lossen is, door de achterliggende oorzaak( althans bij Cesar Milan lijkt dat zo :mrgreen: ). Miscchien moet ze dat eens kijken, als laatste redmiddel.



Ben in iedergeval wel blij voor jou, want je kan er gillend gek/ gestoord van worden.

ja vind het ook een beslissing die misschien wat overdreven is heb ik ook gezegd hoor dat er misschien wel een andere oplossing voor kan komen maarja wat ze uiteindelijk gaan doen kan ik niks over zeggen…

dat was dus hier ook zo… lady steekt onze grote hond shuka aan

dus vandaar dat ik ook in therapie ben gegaan.

het is een combinatie van gedrags therapie en een anti blafband met citronella spray



iedere keer als de hond blaft komt er een citronella spray tegen de snuit aan wat ze niet zo lekker vinden en het werkt heel goed

het werkt niet op stroom dus je doet de hond geen pijn en de citronella is niet giftig dus ze worden er ook niet ziek van

op een gegeven moment hielp het al om alleen de band om te doen zonder de spray erin ze weet dat ze dan stil moet zijn



het heeft ermee te maken dat de hond in kwestie een te sterke band heeft met de baas … het is als een moeder pup band … en dat is dus de reden dat dan de hond gaat blaffen als “moeders” niet meer in het zicht is.

het heeft echt heel wat tijd geduurt voor we zover waren dat ze een paar uurtjes thuis kon blijven…

dat hebben we heel langzaam uit moeten bouwen…

gelukkig hebben mijn buren hier wel begrip voor gehad want anders had ik haar ook weg moeten doen.

nu heeft ze soms een terug val als ik bijv. lang thuis ben geweest met vakantie zeg maar



nu heb ik een maand vakantie en heb nu al dingen ingepland zodat ik niet hele dagen thuis ben … zodat ze in het ritme blijft

@Lientjuh wrote:

De hond van de buren zit al vanaf 8 uur non stop te blaffen :evil: :evil:



Dit is nu al de zoveelste keer …



ze zijn niet thuis en vriendlief probeerd te slapen na zijn nachtdienst en het lukt hem dus niet…



sorry moest er even uit :twisted:






Ik weet hoe irriterend dat is…

Is hier dagelijkse kost bij onze buren.

:evil: