AAAARGH! Dat getreuzel!!!

… Nou ben ik natuurlijk ook een beetje chagrijnig van mezelf (ben nu 40+ weken en het zoooo zat!), maar ik word ook wel echt he-le-maal gestoord van het getreuzel van mijn dochter van 5,5…



Eerst is ze vooral lui, namelijk ze ‘kan’ niks zelf (vooral aankleden… en opruimen!), maar sinds het stickersysteem is ingevoerd en ze op school gewoon consequent zelf laten doen gaat dat beter.



Maar dat getreuzel de hele dag! Alles gaat niet alleen zooooo laaangzaaaam, maar ze doet er ook nog 100.000 andere dingen tussendoor. Zeg ik ‘ga nog gauw even plassen terwijl ik mn schoenen aantrek’, heb ik mn schoenen aan, zie ik haar net pas naar de wc lopen. Geen idee wat ze in de tussentijd gedaan heeft, maar niet geplast in elk geval!

We staan om 7u op om om 8u de deur uit te kunnen, en dat zou helemaal geen probleem moeten zijn als ze maar niet zo zou treuzelen!

Ik hou nu al mn hart vast hoe dat straks moet als ik de baby in die tijd ook nog helemaal klaar moet zien te krijgen… :roll:



Sorry voor het lange verhaal, het was vandaag weer ZO erg, de frustratie moet er gewoon even uit… Normaal verzin ik bij opvoedproblemen wel een oplossing maar nu zit ik even met mn handen in het haar!

Herkent iemand dit en hebben jullie tips?

Wedstrijdjes!

Dat werkt hier echt geweldig!



Het was een poosje niet nodig, maar op het moment vraagt ie of ik hem wil aankleden en dat soort dingen. Gisteren wilde hij zelfs gevoerd worden! Dat heb ik al zeker 2 jaar niet meer gedaan :roll:

Maargoed, van het eten wil ik geen wedstrijd maken, dat lijkt me niet gezond.

Mijn zoon mag smorgens op z’n kamer spelen en als ik klaar ben met douchen pak ik kleren voor hem (deed ie eerst ook zelf, maar vooruit) en dan zeg ik bijna elke ochtend ‘ik denk dat ik vandaag ga winnen!’ Maar ik win dus nooit :wink: :smiley:



Je moet er misschien even creatief in zijn, je kunt bv ook tellen. Kijken in hoevel tellen jij je schoenen aankrijgt. Toen hij kleiner was zette ik de kookwekker op de trap. (hij was toen 3, had geen flauw benul van hoelang een minuut duurde) Als het wekkertje gaat moet jij je schoenen aan hebben. En dan ging ie als een razende z’n schoenen aan doen :dance:



En wat ze hier ook een poosje heel leuk vonden, maar dat was wel te danken aan mijn grote dochter; mama verassen! Dan stond ik m’n tanden te poetsen en als ik dan van de trap af kwam riepen ze ‘verrassing!!’ en dan stonden ze helemaal klaar voor vertrek, en ik prees ze dan de hemel in :angel:



Succes, en ook succes met de laatste loodjes :hug:

wedstrijdjes werken hier niet hoor.



Het zal wel inherent zijn aan de leeftijd, heb hier ook zo’n treuzeltroel. Daar wordt je dus echt horendol van.



Tipje: hou je zelf voor dat je om 10 voor acht weg wilt.

Dat scheelt alweer tien minuten en dan heb je wat uitlooptijd.

Hier ook zo’n treuzelkont :roll:



Geen oplossing helaas… Of we nu om half zeven beneden zijn of om half acht, maakt niet uit, we zijn standaard te laat weg :roll: Alleen omdat ZIJ loopt te traineren… Duizend en één dingen tussendoor doen, hoe herkenbaar!

Ik ben als juf ook fan van kookwekkers! Ik had er bij de kleuters voor elk moment één: voor het opruimen een kip (“als de kip gaat zit iedereen in de kring en is de klas opgeruimd”), voor het zelfstandig werken een blauwe (tot de wekker gaat mag je juf niet storen) en zo had ik er nog een paar.



Maar… als jij ‘opschiet-genen’ hebt, en je dochter heeft ‘doe-rustig-genen’, dan krijg je natuurlijk vanzelf frustraties. Dus zeggen: terwijl ik mijn schoenen aantrek ga jij plassen heeft dan niet zo veel zin… :shifty:

Okay, kookwekker dus… ben benieuwd!

Ik ben wel een beetje stress-type A hoor :oops: probeer ik ook wel op te letten. En dochterlief heeft niet zozeer ‘doe-rustig-aan-genen’ als wel dromer-de-droom-genen… had ik vroeger trouwens ook (en soms nog wel); lekker fladderen, gauw afgeleid… t viel zelfs de juf op (dus gelukkig ligt het niet aan mij: ze doet het overal!).



Nou ja, misschien dat het idd wel werkt met de kookwekker. Ik denk dat ik die als eerste in ga voeren mbt het opruimen…

vandaag ging het wel goed trouwens. Hopelijk was ook dit weer een ‘periode’ (als ik tot nu toe iets geleerd heb van het moederschap is dat eigenlijk alle dingen die je ECHT niet meer trekt, altijd een periode blijken te zijn die weer overgaat… :roll: dus wie weet…)

Ohohohoh ik kan me de frustratie nog heel goed herinneren, zeker toen ik echt hoogzwanger was!!

Het gaat nu een stuk beter inderdaad met bijvoorbeeld wedstrijdje doen :lol:

Maar toen ik net bevallen was is het nog even een beetje erger geweest (niet om je te ontmoedigen hoor) Toen was het niet gewoon treuzelen en andere dingen doen maar vooral kijken hoe lang ik kan treuzelen voordat mama ontploft :smiley: Het was echt treiteren en voornamelijk bij mij.

Logisch gevolg van opeens een zusje hebben en niet meer alleen diegene zijn waar de zon voor op komt

heeft hij echt wel eens gezegd. De zon komt op als ik wakker ben zodat ik alles kan zien. En toen ik vroeg hoe dat moest als hij naar bed gng zei hij natuurlijk dan heb ik hem toch niet meer nodig. Jullie doe maar een lamp aan :mrgreen:



Ik ben toen gewoon gaan negeren ( en een keer laten zien dat ik ook een kind op de trap kan zetten terwijl Sanna bv kreeg :lol: )

En na een paar weken was hij aan de situatie gewend en is alles weer ‘normaal’



Succes die laatste loodjes, het kan niet lang meer duren!!! :-*