Aaaahhh Maagzuur?!

En ik was zo naïef om te denken dat ik daar na vast geen last meer van zou krijgen na bijna 35 wk :eh: …

Hellup! Sinds vannacht heb ik ineens acuut last van maagzuur! En hoe :shock: Ik kon er niet meer van slapen…

Ook vanavond speelt het alweer flink op, maar ik, eigenwijs als ik ben, dacht “ach, kan wel een keertje” en heb dus niets gekocht ervoor.

Wie heeft er wat huis-tuin-en-keukentips om een beetje te slapen vannacht?

Vanillevla hielp bij mij erg goed :thumbup:

Antagel :thumbup:

ooooh voor vannacht (of je man eruit sturen om te halen whaha)

vanillevla of warme melk

Je mag rennie, hielp bij mij prima, en het drankje Regla (verkrijgbaar bij apotheek) ook! Mag allebei tijdens de zwangerschap. Sterkte!

Groetjes,

Femke

@Karin1981 wrote:

Antagel :thumbup:

idd :thumbup:

Thanks! Ik heb alleen maar melk in huis, dus dat moet maar helpen dan :roll:

klinkt heel raar maar toen ik even geen Rennies bij de hand had, kreeg ik van oma de tip om een augurk te eten.

Ik geloofde er niets van maaaaaaaaaar het werkte wonder boven wonder echt :thumbup:

Oh, die heb ik ook :lol:

Zuur helpt inderdaad tegen zuur,

Dus gewoon een augurk eten.

Droog wit brood wil ook nog eens helpen.

En anders warme melk, maar dat laatste krijg ik echt niet door m’n strot heen, dan moet ik spugen. (en das nog erger dan maagzuur)

Nu je last hebt van maagzuur, vooral niet te vet eten.

Dat bevorderd het juist en anders een stukje zuur erbij.

Echt waar het helpt echt.

Ik ben gek op gerookte makreel en of ik nu zwanger bent of niet ik krijg daar altijd maagzuur van. Als ik dan een stukje augurk erna eet dan niet.

Gek genoeg hielp het bij mij altijd als ik vooral niet op mijn linkerzij ging liggen, maar op de rechterzij dus :). En een augurkje of een zilveruitje wilde ook wel eens baten. Rennies hielpen geen moer, melk ook niet :?.

Hoop dat je toch nog een beetje slaapt vannacht… mafze!

Nou, heb redelijk goed geslapen op mijn warme melk-poging :slight_smile:

Toen ik ging slapen voelde ik t nog wel een beetje, maar ben alleen maar wakker geworden om te plassen :lol:

de volgende keer probeer ik een augurk, kijken wat dat doet :mrgreen:

Met je hoofd wat hoger gaan liggen helpt soms ook (heb ik van anderen gehoord ;)).

Ik vind alleen Rennies iets doen…

Idd, warme melk, rechtop slapen, na het avond eten niets meer eten en drinken (water drinken kan wel), niet gekruid eten, maar het beste medicijn hier tegen is bevallen…

idd je hoofdeinde iets ophogen kan ook helpen :thumbup:

alleen hielp bij mij van de week ineens echt niets meer en toen heb ik de gyn een receptje gevraagd en werkt perfect :thumbup:

net hier even het zelfde probleem, in eens mega zuur en niets meer in huis.

Dacht nog Rennies te hebben is het pakje leeg wat in mijn tas zit :wall:

Helaas geen vla of augurken… tot ik bedacht dat tankstations ook Rennies verkopen en meestal tot laat open zijn.

Dus ikke blij de BP was open en verkocht ze, dus misschien nog een tip.

Een tankstation in de buurt bezoeken :wink:

pepermunt werkt bij mij ook vaak.