Aaaaaarh mobiel in de wc!!!!

@Rooike wrote:

Mij lijkt het echt heel sterk dat als een mobiel echt helemaal onder water is geweest dat hij daarna gewoon weer gaat werken… Maar ja…
|



Tja als mijn zoon helemaal druipend van de water en modder uit de sloot kruipt met zijn mobieltje in zijn zeiknatte broek lijkt het mij dat hij toch écht helemaal onder water geweest is he…en toch: een goede week in een zak met rijst en hij doet alles weer (en dat terwijl een iphone niet bekend staat om zijn goed omgaan met vocht)

Vanmorgen viel mijn telefoon uit mijn broekzak, gelukkig de voorkant, moets meteen hier aan denken :slight_smile:

Nou heb hem even aan gehad, en hij deed het (voorzichtig :dance: ). Zat alleen nog wel water in het scherm (of het is een vlek die blijft zitten :think: ) dus hij gaat nu voor een paar dagen uitrusten op de verwarming. Dan ga ik het nog een keer proberen…

@Rooike wrote:

Nou, mijn Nokia anders niet dan…

Die was echt helemaal koppie onder gegaan in de wc en die deed het niet meer.




mijn nokia ook niet hoor :wink: wasprogramma vond hij niet tof…



Tante Soesa, fijn dat hij het weer wat doet! :dance:

@Tante Soesa wrote:

Nou heb hem even aan gehad, en hij deed het (voorzichtig :dance: ). Zat alleen nog wel water in het scherm (of het is een vlek die blijft zitten :think: ) dus hij gaat nu voor een paar dagen uitrusten op de verwarming. Dan ga ik het nog een keer proberen…
Verwarming kun je beter niet doen, dan verdampt het vocht en slaat ergens anders in de telefoon weer neer, ook gaat de zaak dan oxideren waardoor je alsnog ge foontje om zeep kunt helpen.



Idd gewoon in een pot met rijst leggen, dat onttrekt het water aan je telefoon waardoor je minder kans hebt op condens/roestvorming.

Ik vind het overigens wel apart dat sommigen hier gewoon niet geloofd worden :think:

Dat sommigen niet geloofd worden is bijzonder, want je bedenkt niet dat je je mobiel verdrinkt denk ik :think: :mrgreen: . Maar goed, daar gaat het niet om… Mijn mobiel lijkt het weer te doen, op de touch navi toets na, daar kan je overheen wrijven om door het menu te lopen. Vind ik niet echt belangrijk maar hub gaat hem nog even open schroeven om te kijken of alles goed ziet, want het zou jammer zijn als ie nou door kortsluiting of zo stuk gaat…

Enne nu niet meer in je kontzak he!!! :wink:

@Rivella wrote:

Ik vind het overigens wel apart dat sommigen hier gewoon niet geloofd worden :think:






Komt waarschijnlijk voort uit het feit dat ik ook een verzopen Nokia had die het niet meer deed, ook niet met drogen in de rijst of weet ik veel wat.



Dus… mocht iemands mobiel het wél weer doen na koppie onder geweest te zijn dan mag je echt in je handjes knijpen hoor!
Mijn mobiel lijkt het weer te doen, op de touch navi toets na, daar kan je overheen wrijven om door het menu te lopen.


Best kans dat dat het later ook wel weer gaat doen, bij mijn man deed de touchscreen het pas later weer dan de gewone toetsen! Maar fijn dat ie et weer doet!

Been there, done that. Spiksplinternieuwe foon van paar weekjes oud, liet Ian in de wc vallen… Hoe lang ik 'm ook heb laten drogen, hij heeft 't nooooooit meer gedaan :frowning:



Heb nu al zeker anderhalf jaar de oude Nokia van hub (van zijn werk) en die wil maar niet kapot gaan :wall: Dus voorlopig nog geen nieuwe 8)

haha hier ook hoor! In de broekzak: PLONS!

Helaas ook daarna afscheid kunnen nemen van me mobiel…