AAAAAAAAAAAAGGGGGGGGGGGHHHHHHHH Jeuk!!!

Om horendol van te worden. Mijn knieholten, elleboogholten, buik, bovenbenen, onderbenen, armen, rug, overal eczeem. En ik word echt gek van de jeuk. s’Nachts word ik er wakker van en lig ook in mijn slaap te krabben, met als gevolg dat ik de volgende ochtend mijn huid open gekrabd heb, wat de jeuk alleen maar verergerd. Het lijkt met het jaar erger te worden. Ik kreeg van de huisarts hydrocortison en vaseline, toen dat niet hielp kreeg ik een sterker smeersel, waar ik de naam uit mijn hoofd niet van weet, iets met een t. Die werkt wel maar als ik een plek gesmeerd heb en daar eczeemvrij ben dan komt er een andere plek voor terug. :wall: :wall: :wall: Durf mijn haar niet eens te kleuren omdat ik dan gek word van jeuk op mijn hoofdhuid.

Jeetje wat lijkt me dat irritant zeg, zacht uitgedrukt.

He wat sneu voor je.

Komt het in periodes? Hopelijk ben je er snel van verlost. :hug:

:hug: :hug: :hug: :hug:



Ik heb geen ideeof je het al eens geprobeerd hebt, en of je dezelfde soort eczeem hebt, maar hier werkten voor de jongens badjes met amandelolie van knijp perfect, beter dan de balneumolie en zalf (die deden niets…). Ik had ook hormoonzalf gekregen, maar omdat ze zo jong waren heb ik eerst die olie in het badje gedaan. De plekken verdwenen heel snel.



Hoe dan ook, heel veel sterkte en beterschap :hug:

herkenbaar! arme jij!!! alhoewel jij er blijkbaar op meer plekken last van hebt dan ik (voorhoofd, hoofd, onderbenen, knieholtes), is het misschien toch eens te proberen: ik heb na zowat alle corisonzalfjes en weet ik wat allemaal geprobeerd te hebben, zelf bij de apotheek Vichy ontdekt (nutrilogy nr 2 voor mijn gezicht, lipidiose 2 voor mijn lichaam en shampoo) en het werkt!!! ik moet wel meteen smeren na het douchen, dus niet even van de badkamer aflopen, maar top! Het is wel prijzig, dat helaas wel. Misschien een paar monstertjes vragen in de apotheek.



Sterkte, want het is gekmakend, die jeuk! :hug:

Dat heb ik ook… Ik heb er cutivate creme voor gehad van de huisarts.

ik werk bij een dermatologenmaatschap. Is het niet wat om eens naar een dermatloog langs te gaan? Als je zo’n last hebt, dan zou het fijn zijn om goed geholpen te worden lijkt me. Al is het helaas een chronisch iets, en helpt het een voor de ene wel en voor de andere niet. Het is soms zoeken naar het juiste voor je, maar als ik je hoor, dan heb je wel even wat ondersteuning nodig.





Heeeeeeel veel sterkte, want kriebels maken je knettergek!!

Oh Th zit ook onder de eczeem, al een poos, laatste tijd wel weer erger geworden… en hij heeft nu van de HA:

  • vaseline cetomacrogol
  • unguentum triamcinoloni
  • bactroban

    De laatste 2 moeten na elkaar gesmeert worden (de vaseline op de dagen dat nr. 2 niet mag), nr. 2 moet eerst ingetrokken zijn en dan moet nr. 3 er op… En ik heb dus een kind die echt een gloed hekel heeft aan smeersels op zijn lijf dus het smeren is voor hem nog bijna een grotere hel dan de jeuk…



    Dus ik lees ff mee voor de gouden tip!

    Ik ga na de vakantie wel met hem langs de antroposofische arts en anders ook nog richting homeopatische, die geven vaker pilletjes i.p.v. zalfjes en dat lijkt me voor zoonlief een stuk beter.



    Klopt het dat het met die weer erger wordt? :think:

Ik heb er ook last van en mijn oudste dochter ook, we hebben nu van vsm geloof ik een zalfje tegen huidirritaties en eczeem, homeopatisch dus. We gebruiken het nu een dag of twee en het lijkt al iets minder te worden. Ook badderen we in balneum extra vettende olie en daarna afspoelen onder de kraan.

Mik heeft van de dermatoloog eloconcreme en dat in combi met vaseline parafine en vaseline lannete. Even ene paar dagen smeren met elocon en het verdwijnt als sneeuw voor de zon :thumbup:



Ik heb psoriases op mijn hoofd en heb daarvoor elocon lotion :thumbup:

Het is zo fijn met mij, in het najaar krijg ik last van mijn luchtwegen door het vocht in de lucht, en als het kouder is dan gaat dat over en komt er eczeem voor terug. (krab krab kriebel kriebel). De kneipp amandelserie heb ik al gebruikt, van alles al. Denk dat ik maar weer eens langs de huisarts ga.