hallo allemaal,
Ik ben ook zo aan het twijfelen…
Ik ben 32 weken zwanger en heb A negatief bloed…dus ik heb een anti stof ingespoten gekregen…na mijn bevalling krijg ik nog een anti stof ingespoten als blijkt als ons kindje niet hetzelfde bloed groep heeft als mij…
Maar…wat doet het vaccin van de mexicaanse met mijn vaccin van het anegatief???bijt het mekaar???dat is ook niet uitgezocht…
IK heb het forum GRIEPPANDOMIE geraadpleegt en die zeiden het volgende :
Hieronder volgt een reactie op uw e-mail, waarin u vraagt of het veilig is om de Nieuwe Influenza A vaccinatie te krijgen als u bloedgroep A negatief heeft.
Wij beschikken niet over de informatie om uw vraag te kunnen beantwoorden.
Dus met andere woorden zij weten het dus niet!!!
IK doe het dus niet! anti stof met anti stof gaat naar mijn gevoel niet goed?
graag antwoorden van mensen met hetzelfde???
groetjes snoet
Ik heb ook geen antwoord voor je (al ben ik ook een A-negatiefje) maar is het een idee om de bloedbank eens te bellen? Zij hebben iig veeeel verstand van bloed en bloedgroepen etc. Als ze het antwoord niet hebben weten ze misschien wel waar je terecht zou kunnen. Succes met je beslissing!
als ik de reactie lees is de vraag niet goed begrepen.
Er staat namlijk dat je gevraagd hebt of je bloedgroep een probleem veroorzaakt i.c.m. de griepprik.
Wat je echter wilt weten of de injectie met anti-d, samen gaat met het vaccin tegen de megicaanse griep…
persoonlijk zou ik je HA daar voor raadplegen,
Mijn eigen gedachten hierover is dat de injecties op compleet andere dingen inwerken en dus prima samen zouden moeten kunnen. Bovendien al je in een risicogroep, en wordt je kindje geboren in een periode dat de mexicaande griep nog wel zal heersen. Ik zou het dus zeker belangrijk vinden dat er zo min mogelijk risico is op besmetting met MG in het gezin
Ik zou hem dus wel halen tenzij mijn HA anders adviseerd
Een goede vraag. Maar ik heb er zelf nog geen seconde overna gedacht.
Je bent niet de enige die resus negatief is, dus ik neem aan dat dat ook wel ergens is uitgezocht.
Ik heb ook een anti-d prik gehad, de normale griepprik en nu de mex griepprik…
MIjn kindje doet het goed en ik ook.
Ik heb besloten me nu niet meer druk te maken
Ik heb al weken getwijfeld en vandaag besloten toch de prik te halen omdat er bij mij op school steeds meer gevallen komen van de Mex. griep
Succes met je zoektocht en keuze :hug:
Ik heb eerlijk gezegd geen idee.
Heb zelf ook A-neg en moet in week 30 een Anti-D injectie krijgen en na de bevalling waarschijnlijk weer (afhankelijk van de bloedgroep van de kleintjes).
heb afgelopen vrijdag wel de mex-griep vaccin gehaald.
het zijn inderdaad 2 totaal verschillende dingen die op een totaal ander gebied werkzaam zijn.
Ben benieuwd of iemand je kan helpen naar een antwoord…en natuurlijk naar het antwoord.