Jeetje Jamothi dat is lang geleden dat je hier op het forum was,is het niet?
Hier een kind dat heel de nacht spookt en ook om 6 uur wakker is,hoop maar weer dat deze fase gauw over is want ik kom slaap te kort.
Mutti: De laatste weken gaat het hier wonderbaarlijk goed (negen van de tien keer). We hebben een schemerlampje (7 watt) opgehangen met een tijdklok. Deze gaat om 6:30 aan doordeweeks en om 7:15 in het weekend. We hebben Lukas verteld dat hij bij ons mag komen als het lampje brandt.
Hoe werkt zo'n tijdklok lampje?
Is het een bestaand lampje waar je bij de bouwmarkt oid een timer koopt en deze erop aansluit?
Mijn kleine (2,5 jr) wordt sinds een half jaar 1 a 2x per nacht wakker. Zij moet geleerd worden dat wkker worden iet erg is , maar wel weer zelfstandig in slaap vallen. Nu moete wij naar haar toe, vertelllen dat het nog geen tijd is en dan gaat ze wel slapen. Dus het is gelukkig geen gekrijs en drama :pray:
En komt 7watt lampje overeen met die kinder nachtlampjes?
Ben benieuwd...
Thx -J
@June72 wrote:
Mutti: De laatste weken gaat het hier wonderbaarlijk goed (negen van de tien keer). We hebben een schemerlampje (7 watt) opgehangen met een tijdklok. Deze gaat om 6:30 aan doordeweeks en om 7:15 in het weekend. We hebben Lukas verteld dat hij bij ons mag komen als het lampje brandt.
Hoe werkt zo’n tijdklok lampje?
Is het een bestaand lampje waar je bij de bouwmarkt oid een timer koopt en deze erop aansluit?
Thx -J
Ik heb een gewone schemerlamp voor aan de muur gekocht bij een lampenzaak (kostte 7,50 euro) en daarbij een 7 watt gloeilamp. Die geeft erg weinig licht. Hier heb ik een normale tijdschakelaar opgezet. Die schakelaar steek je in het stopcontact en de stekker van de lamp steek je weer in de tijdschakelaar. Een tijdschakelaar kun je gewoon bij een bouwmarkt of bij dezelfde lampenzaak kopen.
@Mutti wrote:
@June72 wrote:Mutti: De laatste weken gaat het hier wonderbaarlijk goed (negen van de tien keer). We hebben een schemerlampje (7 watt) opgehangen met een tijdklok. Deze gaat om 6:30 aan doordeweeks en om 7:15 in het weekend. We hebben Lukas verteld dat hij bij ons mag komen als het lampje brandt.
Hoe werkt zo’n tijdklok lampje?
Thx -J
Ik heb een gewone schemerlamp voor aan de muur gekocht bij een lampenzaak (kostte 7,50 euro) en daarbij een 7 watt gloeilamp. Die geeft erg weinig licht. Hier heb ik een normale tijdschakelaar opgezet. Die schakelaar steek je in het stopcontact en de stekker van de lamp steek je weer in de tijdschakelaar. Een tijdschakelaar kun je gewoon bij een bouwmarkt of bij dezelfde lampenzaak kopen.
Ja zo heb ik het ook
Bij mijn oudste heb ik 2 jaar terug (toen waren de jongens 3 en 5 jaar) een nachtlampje op een tijdsklok geprobeerd, maar de jongens hadden last van het gezoem en de klik van dat ding.
Mijn dochter (ook een juli 2005) slaapt nog wel in een ledikant, maar komt er uit zodra ze wakker wordt (lees: een broer naar de w.c. hoort gaan) en wil dan bij ons in bed liggen of wat drinken. Met pertinent maar wel vriendelijk zeggen dat het nog slaaptijd is en haar (soms tot 3x toe) terugleggen in bed, accepteert ze het meestal (wel wat huilend) en blijft het toch wat langer rustig dan we hadden verwacht.
Hier zoemt de tijdschakelaar niet en alleen een zacht klikje bij het aan gaan (maar dan mag hij er ook uit, dus dat vind ik niet erg).
SeeSeeEm, nou, dat terugleggen heb ik vorige week ook geprobeerd (vóór 6.30 uur is terugleggen, erna is opstaan) en dat werkte best aardig na een verschoning en duidelijke uitleg dat iedereen nog ligt te slapen. Ze heeft zelfs een keer nog ruim 1,5 uur geslapen na het terugleggen!
Gisterenavond vond mevrouw het ineens nodig om in een slaapzak te slapen (iets waar we eind 2006 eigenlijk mee gestopt zijn toen ze in een groter bed ging slapen) en vanmorgen werd ze pas tegen 7 uur wakker! Dus misschien is dat nog wel even de truc…
Bedankt voor al jullie reacties tot nu toe!
hoi wij hebben dit probleem ook en als ik zijn middagslaapje eraf haal gaat het redelijk moet ik zeggen… maar dan nog is hij soms erggg vroeg gewoon echt om 5 uur hè pfpfpf
maar die van mij is voor niets te porren. Slaapwekker, beloningssysteem e.d. werken allemala niet hoor…
hij is gewoon iets eigenwijs haha maar ja ik wen er wel aan hoor en af en toe slapen ze elders zodat wij ff bij kunnen tanken
kus ceels