Écht leuk educatief babyspeelgoed

Mijn dochter is nu bijna 8 maanden en is duidelijk uitgekeken op het oude ‘baby’-babyspeelgoed. Tijd dus voor nieuwe uitdagingen.



Wat ze o.a. leuk vindt (en dus al heeft) zijn boekjes, blokjes (plastic en hout) en van die kraaltjes die vastzitten aan zo’n spiraal zeg maar. Ze kruipt alweer bijna een maandje alleen blijft ze nog niet goed zelfstandig zitten, waarschijnlijk omdat ze daar het geduld niet voor heeft en gelijk ergens anders naartoe wilt kruipen.



Ik was vanmiddag nl in de speelgoedwinkel om wat uit te zoeken, maar zag door de bomen het bos niet meer… Er is zoooveeel… Van pratende theepot tot zingend boek… :shock:



Ik zoek dus iets wat voor nu al leuk is, maar het liefst iets dat ‘meegroeit’, educatief is en dat hierna als dreumes ook nog leuk is. Wat is dus echt een ‘klassieker’ wat je kindje echt geweldig vond rond deze leeftijd/1 jaar? Het liefst niet iets ‘schreeuwerigs’ met allerlei geluidjes/lichtjes e.d.,maar als je iets weet wat hier misschien onder valt, maar wel echt toevoegende waarde heeft mag je het ook zeggen.



Groetjes,

Elise

Anne heeft wat speelgoed van v-tech. Ze leren en kleuren en letters mee en met het andere dieren met het geluid. Een vormenstoof is ook perfect.



Veel succes

V tch vind ik zo druk?.. :think:

Een pak knijpers in een bakje…

@Marlous wrote:

Een pak knijpers in een bakje…




:lol:

Je hebt gelijk…kan ze ook gelijk leren de was op te hangen dus educatief :mrgreen:

Flauw…sorry… 8)



Ik ben gek van Tiny Love…ik vind dat echt speelgoed waar over nagedacht is…het is wel aanwezig speelgoed dat wel maar ja dát spreekt kinderen nou eenmaal aan!

Op de site is geloof ik punt com kan je kijken…

Ik weet iig een adresje via mp waar het een stuk goedkoper is dan in de winkel 8)



Verder…Duplo…is altijd en lang leuk.

Educatief … Ik was echt van het houten speelgoed, en het pluche spul

totdat we erachter kwamen dat Fenna hard plastic toch wel heel mooi vindt.

We hebben nu Fisher price spul maar ook van de rommelmarkt deze:







als ze hem niet voortijdig sloopt heeft ze er over een paar jaar nog steeds wat aan én muzikaal educatief :mrgreen:

Oh en deze pop

Vandaag gegeven en nu al helemaal een succes.

ze vindt hem prachtig

En over een paar jaar speelt ze daar geheid nog steeds mee



@Elise wrote:

V tch vind ik zo druk?.. :think:




Er zitten gelukkig 2 standen op voor het geluid. Ik heb ook het meezingboek van Pooh, maar de microfoon is slecht.



Pianotjes doen het ook erg goed.

ik heb die koekjestrommel van vtech en daar kan je lang meedoen

Ze leren van alles en daarna ook nog vormen om erin te doen



Super ding vind ik het :mrgreen:



En die leerpuppy is ook :thumbup:

Ik wilde wel even serieus op Marlous in gaan :wink:

Speelgoed tot 1 jaar hoeft helemaal niet educatief te zijn. Spelen is an sich al educatief (spelen is gewoon leren) en kan inderdaad net zo goed met een bak met knijpers of met een paar proppen papier.



@Kiddo, wij houden ook erg van hout en dat soort spul. Maar kinderen zijn wel erg fan van kleurtjes he en hebben zo’n vreemde voorkeur voor knalkleurig plastic. En ach… is stiekem ook geen ramp maar hout is gewoon mooier :mrgreen:

@lydia wrote:

Ik wilde wel even serieus op Marlous in gaan :wink:

Speelgoed tot 1 jaar hoeft helemaal niet educatief te zijn. Spelen is an sich al educatief (spelen is gewoon leren) en kan inderdaad net zo goed met een bak met knijpers of met een paar proppen papier.



@Kiddo, wij houden ook erg van hout en dat soort spul. Maar kinderen zijn wel erg fan van kleurtjes he en hebben zo’n vreemde voorkeur voor knalkleurig plastic. En ach… is stiekem ook geen ramp maar hout is gewoon mooier :mrgreen:




Ik wilde eerst ook alleen hout, haba en lamaze, maar de baby wil toch meer uitdaging…

Knijpers zijn toruwns niet zo’n succes, heb al een keer een huilend meisje gehad omdat ze een knijper op haar vingertje had gedaan… :mrgreen: Papier eet ze op en vind ik dus ook niet echt geschikt.

Ik ga denk ik voor een heel fout stuk plastic van fisher price :mrgreen:

Joost is momenteel helemaal gek van het “magisch liedjesboek” van vtech. Je ziet ook continue vooruitgang in zijn kunnen met het boekje.



Maar de keerzijde is wel dat ik er nu wel een beetje genoeg van begin te krijgen. Elke keer pakt hij het weer en hoor ik dezelfde liedjes. Maar hij is er zo happy mee dat ik probeer om mezelf af te sluiten.



Er wordt hier gezegd dat je tot 1 jaar niet educatief hoeft bezig te zijn, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Liedjes zingen/muziek maken doe je allemaal met een kleintje en waarom? omdat het de taalontwikkeling ( en de muzikale vorming) stimuleert.

Bij het magisch liedjesboek wordt ook het “boek” geintroduceerd (blz omslaan) wat bijdraagt aan het geinteresseerd raken in boekjes.



Je kan de volumeknop overigens ook zacht zetten :wink:

je had bij de kruidvat destijds (kweetniet of ze ze nu nog hebben) van die boeken met knopjes en geluiden die bij het plaatje hoorden.

tyg is inmiddels al aan zijn 2e boek begonnen, de andere had het begeven

maar hij is nog steeds favoriet



hij vond lamaze altijd erg leuk, maar toen ie acht maanden was,

was de stapeltoren van fisherprice favoriet (met die ringen)



je hebt ook van die stapelblokken met allerlei ontdekdingen van fisherprice, die vindt ie nu nog leuk



en blokken, houten blokken

wij hebben ze met plaatjes erop, dus alleen de blokken bekijken was al leuk

en samen een toren bouwen (jij dan nu nog :mrgreen: ) en omgooien





ik moet wel zeggen dat ik echt een speelkind heb

hij vond alles leuk in die tijd en nu nog

hij kan zich best een tijdje zoet houden met speelgoed, maar het lijkt me lastiger als je kindje weinig interesse heeft in materiaal

Hier vond Mateo een ding leuk dat 4 beestjes heeft en als je dan een sleutel omdraaid of ergens aan trekt dan popt er een beestje uit…



Micah vind het nu ook prachtig…



En het hoeven natuurlijk geen knijpers te zijn he…

Het zouden ook blokjes zijn…Micah vind lege (of volle) flesje heel leuk. Hij kwijlt ook graag op een telefoon of afstandsbediening…(nep of echt)… :smiley:

Ik heb gewoon af en toe wat op een rommelmarkt gekocht Als je er niet vies van bent is dat ideaal, mocht je er niks meer mee doen kan je het tenminste zonder rotgevoel weggooien of weggeven,



Heb even de foto’s bekeken van Joost op die leeftijd ik zie daarop voornamelijk een tuimelaartje, bakjes water met een paar plastic blokken erin en in plastic pollepel uit de keuken.



Ook was de babygym ineens weer favoriet, maar dan om je aan op te trekken en er als een rollatortje mee door de kamer te gaan schuiven :mrgreen: .

Later heb ik voor een prikkie zo’n loophond gekocht , waar hij op kon zitten en achter kon lopen. in het begin schoof hij er meer, toen kon hij zich er aan optrekken, daarna proberen 1 been er over te gooien etcetc Heeel lang plezier van gehad!! :thumbup:



Ik ben ook niet zo van het "voorgeprogrammeerde geluiden speelgoed " moet ik zeggen een xylofoon daarentegen is wel weer erg leuk, is gewoon makkelijk raak meppen met zo’n stokkie natuurlijk. :mrgreen:

Oh Kiddo waar heb je die pop gekocht???



(ik wil namelijk alleen poppen met een zacht lijfje "voor zolang ik dat voor het zeggen heb :mrgreen: ")



En hij ziet er zooooo schattig uit!



Groetjes Alex