9 week oud baby ritme, doorslapen, fles

hai iedereen,

ik heb een zoontje van 9 week,

er is geen ritme in te krijgen qua fles voeding, slapen etc.

we proberen wel de laatste fles om half 10 avonds te doen, fles van 180. later gaat niet want dan zit ie al in zijn diepe slaap. maar nu word hij wel snachts rond half 4 wakker, rek ik het een uur met zijn speentje maar langer gaat niet.

zal hij vanzelf langer kunnen slapen of moet ik sochtends de 1e fles ook op vaste tijd geven zodat ie daaraan went en overdag gewoon op verzoek…?

op zich vind ik het 1x eruit snachts geen probleem, want hij slaapt daarna tot ongeveer 9 uur, maar als hij straks naar de creche moet betekent het dat ik hem dan om half 8 uit zijn slaap moet halen om hem weg te brengen. lijkt me voor hem ook niet goed

wie o wie heeft tips groetjes marleen

Geen tips en dat is ook onmogelijk.

Je hebt een baby van 9 weken oud!! :o

Je kunt helemaal niet meer verwachten hoor…

Om 7.30u wakker maken is helemaal geen probleem, hij kan dan toch weer zijn ochtendslaapje doen in de creche?

Die vaste tijden komen echt wel vanzelf, je kindje is nog zo jong!

In plaats van voeden op verzoek, eventueel gaan voeden op tijd.

Verder is het aan het kindje zelf. Je kan niet verwachten dat en kind van 9 weken door slaapt, sommige doen het wel, sommige helemaal niet.

Om half 8 wakker maken als hij snachts wakker is, lijkt me geen probleem.

Als hij verder een makkelijke slaper is, zal het ongetwijfeld niet zo veel problemen op leveren op de creche met daar slapen.

Ik vind dat je kindje al erg lang doorslaapt.

Ik zou s’nachts niet gaan rekken. Ik zou hem zijn fles geven en weer laten slapen. Daarna s’morgens gewoon wanneer hij wakker wordt.

Op de crechedagen moet je hem inderdaad wakker maken. Waarschijnlijk drinkt hij dan zijn fles, breng je hem weg en gaat hij daar weer verder slapen. Of speelt hij daar even en dan slapen.

Een kind kiest toch zijn eigen slaapritme, dat kun je niet veranderen, hoogstens een beetje sturen. Vaak werkt dit ook niet.

Liefs Suzanne

hoihoi

Zelf vindt ik dat er 's nachts al veel tijd tussen zit hoor en hoezo rekken met speen.

hij is pas 9 weken en nog nieuwe in de wereld. Zelf heb ik bij beide voeden op verzoek gedaan. Wel opletten dat er de eerste weken niet teveel tijd tussen zat en volgens mij zat ik rond 9 weken met 's nachts max 5 a 6 uur ertussen

groetjes

marlies

hoihoi

hoe is het veder met je kindje? huilt het veel enz. Het lijkt met je topics erop dat jullie bijde geen ritme kunnen vinden. Het is zo dat een gemiddeld kind rond de 10 weken een sprongetje maakt en dan een paar dagen van slag kan zijn. hangerig huilen enz.

Ik weet niet hoe de bevalling was en of hij optijd was enz maar prematuren en ziekenhuis kindjes kunnen wat meer tijd nodig hebbenn om te wennen.

groetjes

marlies

Ik heb net je 3 topics gelezen en vraag me eigenlijk af waarom je zo perse wilt dat je kindje doorslaapt? Hij is nog hartstikke klein!

Als je kindje voor 3 maanden door slaapt, mag je al blij zijn, bij de meeste kinderen duurt het langer. Rekken zou ik 's nachts dan ook zeker niet doen. Hij heeft gewoon honger.

Wat zegt het cb eigenlijk? Hebben zij je dit schema zo gegeven?

Ga gewoon lekker in het ritme van je kindje mee. Mijn zoontje is ruim 7 maanden, en slaapt niet door. Nou en! Als hij wakker wordt mag hij even bij me drinken en slaapt snel weer verder. Dus ik ook.

Overdag probeer ik ook zoveel mogelijk in zijn ritme mee te gaan. Dat is voor ons beid het fijnste.