8 wkn zwanger maar echo laat beeld zien van 5 wkn

Ik heb zo lang als ik bewust met mijn cyclus bezig ben, een regelmatige cyclus gehad van 28 dagen. Mijn man en ik proberen opnieuw zwanger te worden (1 gezonde zoon en helaas ook 2 miskramen).



Nu is het gelukt om zwanger te worden! Volgens berekeningen (eerste dag laatste menstruatie) zou ik vandaag 8 weken zwanger zijn. Maar de echo gisteren liet een beeld zien van een embryo van ruim 5 weken, ook de vruchtzak en de beginnende (langzame) hartactiviteit paste bij dit beeld.



Op dit moment probeer ik vertrouwen te hebben in mijn kindje in wording, maar de twijfel is ook wel gerezen. Samen met verloskundige al andere dingen berekend: wanneer gevreeen, misschien latere eisprong en latere conceptie of een langere weg na bevruchting? Ik vraag me af of iemand iets in dit verhaal herkent en een ervaring die me gerust stelt, zou kunnen delen?



Alvast dank voor jullie reacties.



groeten,

L78

Wat vervelend dat je nu zo onzeker wordt over je ieniemini. :hug:



Ik heb alleen ervaring de andere kant op.

Ik wist heel zeker wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden. Dus ik wist ook wanneer mijn uitgerekende datum was. Tijdens de 2 echo’s (1 met 9 weken en 1 met 12 weken) bleek mijn uitgerekende datum 6 dagen eerder te zijn. Je kunt dus zomaar een verschil hebben van een week (of misschien wel meer) als de innesteling eerder of later plaatsvindt dan wij denken.



Ik hoop voor je dat je gewoon een “langzaam bevrucht eitje” hebt. :-*

Wanneer mag je weer voor een nieuwe echo?

Wat zegt je gevoel?



Ik kwam bij de vk voor een echo en had volgens de reguliere berekeningen ook 8 weken zwanger moeten zijn, maar ze zag enkel een beginnende zwangerschap van 4 weken en 3 dagen, zonder duidelijk vruchtje, zonder hartactiviteit. Ik werd dan ook weggezonden met curretage formulieren want het zou niets worden.

Voor curretage kon ik binnen 3 dagen wel terecht en zo zou ik dan nog “mooi” voor kerst weer “klaar zijn”



Ze doen dan nog wel een extra echo, maar ook met 5 weken zwangerschap is er weinig te zien.



Mijn gevoel zei me echter dat het goed zat en dat ik ws gewoon een cyclus had overgeslagen. Ik heb teruggebeld dat ik geen curretage liet doen en in januari wilde terugkomen. Ze zei toen ook nog dat ik het zelf moest weten, maar dat een natuurlijke uitdrijving van een miskraam heel ernstig kon zijn. Ze drong best wel aan.

Maar in januari weer gegaan en het resultaat ligt hier nu te kraaien in de box hoor.

De Vk in kwestie heeft nadien ook haar excuses aangeboden, ze was ervan overtuigd dat het gewoon een gestopte zwangerschap was. Cyclus overslaan of late eisprong wilde er bij haar maar niet in.



Veel meer dan nu even afwachten kun je niet, echt zekerheid krijg je pas als je zou gaan vloeien, of als je over een week of 3 alsnog 8/9 weken zwanger blijkt te zijn. Dat laatste, daar zal ik voor duimen :pray: :hug:

Ik heb het ook gehad en dat is helaas uitgelopen op een missed abortion (miskraam waarbij je het vruchtje niet afstoot)…

Voor mijn gevoel klopte het totaal niet en had ik dus al positief getest zonder dat ik al zwanger was met hun berekingen…



@Cell: ik heb nadat ik erachter kwam dat het niet klopte met mijn berekingen nog 2 weken moeten wachten op een nieuwe echo en heb een week later nog een echo gehad… Toen was ik er ook wel van overtuigd dat het echt niet goed zat (zou al 11 weken zwanger zijn op de dag van de curretage)…



Succes met wachten op de volgende echo…



grts patricia

Bedankt voor jullie lieve reacties, doet me echt goed om even te lezen.



Mijn gevoel is nog steeds goed en van mijn man ook. De vk was bij ons juist heel positief en zei dat het absoluut zou kunnen en dat we onze ienieminie wat vertrouwen moesten geven voor het harde werken! Vanuit de echopraktijk zou de volgende echo over 3 wkn zijn, maar dat vond de vk onmenselijk. De echo is nu maandag 8 juni…blijf duimen en geloven in wat in mijn buik hard aan het werk is.



@Cell: ben jij even blij dat je je gevoel gevolgd hebt! Goed om te lezen dat er nu een kleintje bij jou ligt te kraaien in de box. Je verhaal geeft me vertrouwen: dank je!

Zolang je nog geen bloeding hebt, gewoon de hoop blijven houden hoor!



Ik wist ook zeker dat ik verder was (7 weken maar bleek 5) omdat ik ovulatietesten had gebruikt.

Hier had de vk het over een “kangaroe-ei” een ei die meerdere keren heen en weer gaat in de eierstok.

Zodoende is de innesteling dus later.

Heb het bij allebei de kindjes gehad!

Misschien een rare vraag, maar wanneer heb je getest? In principe lijkt het mij dat als je test je ook echt ‘zwanger bent’ dus als dat 3 weken geleden al is geweest… dan kan je nu toch moeilijk 5 weken zwanger zijn pas?



Helaas heb ik ook zo’n verhaal gehad en de mijne pakte helaas niet positief uit ( missed abortion helaas :frowning: was ruim 9 weken zwanger en vruchtje was maar 6+2 zonder hartreactie :cry: ) Maar hoor ook wel mensen die korter zwanger blijken op een echo dan ze dachten en dat gaat dan helemaal goed…!



Bij Elise ben ik 5 dagen teruggezet ( dacht 17-8 uitgerekend te zijn en ze hebben me teruggezet naar 22-8 ) en uiteindelijk is ze 10-8 geboren…

Maar daar gaat het niet om weken natuurlijk



En inderdaad… zolang je niet vloeit kan het alle kanten uit. Jee, wat lastig he? :hug:

wat dat testen aangaat, ik ben gaan testen toen ik 3 dagen overtijd was in een “normale” cyclus. Die test en vele daarna waren steeds negatief. De eerste positieve test had ik toen ik 3 weken en 4 dagen overtijd was. Feitelijk was ik toen pas 6 a 7 dagen echt zwanger, met de standaard telling kom je dan op goed 3 weken uit. de test was ook heel vaag. Ik kon mede vanwege die rare testperiode en mijn onzekerheid binnen 5 dagen na die test terecht bij de vk en was toen dus nog maar heel pril zwanger.



Ondanks dat mijn eerste posi test dus vrij recent was, gingen ze toch uit van mijn laatste menstruatie… :roll: Achteraf zei de vk dat ze mijn verhaal rondom de testen mee had moeten nemen in haar “voorspelling”

Hoi, ik werd ook 2 weken teruggezet (5 ipv 7) en ze gaven me weinig hoop. Moest een week later weer komen voor de zekerheid en ‘lo and behold’ daar schalde een kloppend hartje door de echo-kamer! Nu ligt hij in de wagen te slapen en maakt af en toe lieve geluidjes…



Ik hoop dat het bij jou ook zo gaat!



Groetjes,

Femke

ik bleek met 10 weken, 8 weken zwanger te zijn. Ik voelde mijn eisprong altijd en ook in die maand.

Als ik achteraf terug ga rekenen geloof ik nog steeds niet in de echo. Met de 20 weken liep ik ook ruim 1 1/2 week voor…maar ze passen het termijn niet meer aan.



Als ik terug kijk naar wanneer we geklust hebben en wanneer ik een positieve test had (met 3 weken en 3 dagen) dan kan het ook bijna niet anders als dat de echo gewoon niet klopt!

hoe zit het met de andere dames kwa bevallen???

Bij allebei liep ik 2 weken achter op mijn eigen berekening.

En ze kwamen ook allebei te vroeg, Anique met 36,3 en Reno met 37,3 maar wel alletwee ukkies.

Anique was 2620 en 47 cm en Reno 3155 en 48 cm.

Dit klopt wel weer met de duur van de zwangerschap met die berekening van de vk…

Ik beviel een week later dan de echo’s voorspelden. Drie weken later dan mijn eigen uitgerekende datum, dus de echo’s zaten goed denk ik. Ik heb ook niet een erg regelmatige cyclus, dus wie weet. Alleen als ik terugreken ben ik volgens mij zonder enig ‘geklus’ zwanger geworden. Hmmm. Wie weet is mijn Boudewijntje een heilige ofzo :wink: Zal me wel verrekend hebben.



Groetjes,

Femke

Ikben erg benieuwd wanneer ik ga bevallen…we zullen het zien.

Het komt als het er klaar voor is…zeggen ze :mrgreen:

ik was ook drie weken minder ver dan de telling zou zeggen, maar mijn testen gaven daarin dat ook min of meer aan:

dag 32 negatief

dag 39 negatief

dag 54 positief!



dus ik denk dat mlk wel een punt heeft met haar testen hoor, als ze idd nu 5 wkn is ipv 8 kan ze nooit in week 4 van haar cyclus positief getest hebben, want theoretisch gezien was ze dan eigenlijk zelfs nog niet eens zwanger!

Hoe is het nu met je ???





gr melanie

@femmie: we gaan het zien. We moeten nog een paar dagen geduld hebben en hopen heel hard om maandag toch een hartje te zien.



Vlgs de vk kan het wel: dat je lichaam voor de innesteling al HCG afscheid, dus dat een test toch al een positief resultaat laat zien.



Ik houd me er gewoon maar aan vast. Voel me goed en zwanger…



@melanie: dank voor je belangstelling! Zie boven: het gaat goed, heb door jullie berichten nog meer het idee gekregen dat het allemaal kan en ik heb vertrouwen in die kleine wurm. Ben wel gespannen voor maandag…

hoii



hier ook bij beide meiden een berekening die 2 a 3 wkn verder was dan dat de echo vertelde…



bij me jongste zeiden ze ook dat ik weinig kans had en dat het vruchtje erg klein was 2 wkn later mocht ik terug en klopte het hartje gelukkig wel…



kwa bevallingen ben ik ingeleid bij me oudste braken wel 2 wkn te vroeg spontaan de vliezen(dus zou mijn eigen tellign geklopt hebben)

bij de jongste was dit niet het geval en werd het met infuus opgewekt

Vanochtend de 2de echo gehad en een minimale ontwikkeling gezien en helaas geen hartactie. We zijn verdrietig, het worden zware weken.

sterkte