Hadden jullie kindjes dat ook dat ze niets anders wilde drinken uit een flesje of bekertje ? … ik bedoel hiermee sap of roosviseé, water of thee.
Mijn zoontje wil wel eens een paar slokje nemen uit een bekertje met een tuitje (geen anti-lek) maar dat is minimaal wat hij er van binnen krijgt op een dag.
Verder krijgt hij ongeveer 500cc opvolgmelk en eet hij goed.
Ik blijf het aanbieden maar hij heeft er geen intresse in, op geen enkel moment van de dag. (wel vind hij de beker erg leuk om mee te spelen hahahahahah dus het is wel eens een kliederboeltje)
Ik weet het effe niet meer, hij krijgt om 6.30 - 12.30 en 19.00 een fles opvolgmelk en tussendoor dus geen ander vocht, er zit wel vocht in zijn groentehap en fruit natuurlijk maar toch … ik zou wel dorst hebben.
Iemand tips misschien of geruststellende worden dat het wel goed komt.
Hij slaapt trouwens nog steeds niet door ! s’nachts krijgt hij nog een klein flesje verdunde opvolgmelk 120cc- 2 schepjes.
Moesten het proberen af te bouwen van het CB door steeds minder te geven en het te verdunnen.
Groetjes Dionne
Hoi,
Mijn zoontje is morgen 9 maanden en drinkt haast niks anders dan nutramigen AA. Hij krijgt om 8 uur, 13 uur en 21/22 uur een fles.
Tussendoor bied ik wel sap/thee/water aan. Daarvan drinkt hij een paar slokjes en meer niet.
Hij zal echt wel drinken als hij dorst heeft. Soms geef ik hem na zijn brood, wat water inplaats van melk en dat drinkt hij dan wel op.
Zou me er niet al te veel zorgen over maken, ze gaan vanzelf meer drinken hoor! En inderdaad, in fruit en groente zit ook een boel vocht.
Lastig hoor, nog die nachtvoeding! Noah heeft hem al heel lang niet meer, maar wordt ook nog steeds wakker. Gaat gelukkig slapen zonder flesje. Hij wil gewoon niks dan, is dan wakker helaas.
Liefs Suzanne
Je kindje is pas 8 maanden! Mijn kinderarts zei; het hele eerste jaar is een kind een zuigeling; mag dus zuigen om voedsel/drinken binnen te krijgen. Liefst melk!
Hij is er duidelijk nog niet echt in geinteresseerd. Ik zou het volgende maand opnieuw proberen. Wil ie dan niet, dan weer proberen als ie 10 maanden is. Of als ie naar jouw glas grijpt, hem hieruit laten drinken als dat kan… Zou er nu niet zo’n grote nadruk op leggen!
heb je het al eens geprobeerd om warm water te gebruiken?
Sommige kinderen drinken dan namelijk beter.
Die van mij wilde op melk na ook niets anders, ik heb toen diksap met warmwater gemaakt en dat dronk hij in een teug leeg.
@blue_fairy wrote:
Je kindje is pas 8 maanden! Mijn kinderarts zei; het hele eerste jaar is een kind een zuigeling; mag dus zuigen om voedsel/drinken binnen te krijgen. Liefst melk!
Hij is er duidelijk nog niet echt in geinteresseerd. Ik zou het volgende maand opnieuw proberen. Wil ie dan niet, dan weer proberen als ie 10 maanden is. Of als ie naar jouw glas grijpt, hem hieruit laten drinken als dat kan… Zou er nu niet zo’n grote nadruk op leggen!
Daar kan ik me helemaal in vinden, op het CB kreeg ik een folder mee met wat een baby van 7 maanden ongeveer zou moeten eten/drinken.
Daar staat ook in dat ze s’morgens pap met een lepeltje moeten eten, ze zijn vanaf 6 maanden geen zuigeling meer !!!.. mijn kleine man vind dat niet leuk en raakt soms echt overstuur dus ik geef tot hij echt niet meer wil (hij eet wel want hij heeft natuurlijk wel trek) als hij b.v 90cc pap op heeft geef ik aanvullend een flesje van 90cc en dan zie ik hem helemaal ontspannen, hij vind het nog heerlijk om dicht tegen me aan lekker te sabbelen, hij heeft denk ik nog zuigbehoefte en nu ik lees dat jou kinderarts zegt dat ze het eerste jaar nog zuigeling zijn stelt me dat gerust … voorlopig laat ik die pap maar even zitten (ik doe wel 3 theelepeltjes rijstebloem door de fles, want hij is best hongerig)
sinds 3 weken geef ik ook geen borstvoeding meer dus de overgang is denk ik te groot.
Thanks meiden.
Leuk forum trouwens :dance:
Nou inderdaad… er zijn zat kindjes die het eerste jaar vrijwel alleen borstvoeding krijgen en daar is echt niets mis mee, als je maar aanbiedt.
Ik zou er zelf wel voor kiezen om alleen water en thee aan te bieden, als hij nu al niets anders drinkt heb je grote kans dat je straks met een kindje zit dat alleen maar zoetigheid wil drinken. Diksap zit ook vol suikers, weliswaar fruitsuiker, maar net zo slecht voor je lichaam als gewone suiker.
@Dionne wrote:
ze zijn vanaf 6 maanden geen zuigeling meer !!!
Nouja!! Hoe komen ze erbij he? Die kindjes moeten tegenwoordig zo snel groot zijn! :naughty: Babies, mogen best nog wel even babies zijn vind ik hoor!
Liv wil haar pap ook niet met een lepeltje. Dat vind ze 2 hapjes leuk, maar dan niet meer. Dus ik geef gewoon de fles. Wil dat 1 papfles 1 bv gaat vervangen, maar dan moet ze hem wel opeten, anders wil ze na die 2 happen pap toch weer tiet :roll:
Liv drinkt ook eigenlijk nog niks. Af en toe een slokje thee. Ik bied het steeds aan, maar maak er verder geen punt van. Ze gaat het vanzelf wel een keer drinken denk ik. Ooit is een x mijn bv op… en dan zal ze wel moeten :mrgreen: En ow ja, ik bied het aan in een zuigflesje, hihi, ook dat wil het cb liever niet, maar van een tuitbeker snapt ze niks. En op een gewone beker gaat ze zitten kauwen! Ook niet de bedoeling lijkt mij!
xx