Jasmijn is nu 8 maanden dus mag ze de potjes met kleine stukjes erin. Maar…ze weigert ze te eten. :naughty: :? Heel vreemd. Dacht eerst dat het aan de smaak zou liggen maar het potje met bruine bonen moet ze ook niet. Terwijl die er ook voor 6 maanden zijn. En het zou toch ook niet aan de stukjes moeten liggen want brood eet ze ook gewoon, net als soepstengel. :eh:
Toch maar telkens opnieuw aanbieden? :think: Of moet ik er gewoon een paar weken mee wachten?
toch blijven proberen, maar om haar toch wat binnen te laten krijgen zou ik het wel afwisselen met 6-maandspotjes, en zo af en toe een 8-maandspotje er tussendoor… wellicht werkt het ook om de stukjes met een lepeltje fijn te drukken(is maar heel zacht hoor) voor je een hapje in haar mondje doet…
De 6 maanden potjes geef ik natuurlijk toch maar omdat ze die van 8 maanden nu mag hebben dacht ik; we gaan het eens proberen. Maar dat was dus niet zo’n succes. En als ik dan een 6 maanden potje warm maak en dan stiekum een schepje uit het 8 maanden tussendoor geef :liar: , dan trapt ze daar niet in en wil gelijk de volgende hap niet meer. Pas als ze merkt dat het uit een 6 maanden potje komt, dan wel. :?
Komt vanazelf, heeft Bas ook een paar weken gehad en nu eet hij ook erg goed stukjes fruit. Blijven proberen kan geen kwaad, maar niet opdringen.
Micah eet gewoon wel rijst of macaroni, maar potjes met stukjes eet hij niet…
Ik geeft hem ook nog best vaak een van 6 maanden…
Verder eet hij brood, rozijntjes etc etc, maar geen groente uit het handje, geen vlees behalve plakjes worst, geen gekookte aardappel, maar wel patatjes of opgebakken aardappeltjes…
:think:
Hij is volgens mij heel erg kieskeurig…Erg vermoeiend…
Dus hier een bijna dreumes die ook nog potjes van 6 maanden krijgt… 8)
Hier hetzelfde. Het wil maar niet lukken met die 8-maanden potjes. We zijn nu al twee maanden praktisch iedere dag bezig om het te proberen. Ze is al heel erg argwanend als we met een lepeltje aankomen zetten. Pfff ik was al bang dat we de enigste waren. Had vandaag even een dipdag toen het zoveelste hapje werd geweigerd. Maar goed de tranen zijn weer opgedroogd en morgen weer een 6-maanden potjes.
Dochter is superlief hoor, maar het gaat allemaal niet zo snel bij ons… dus soms is het wel eens frustrerend
Je kan even de staafmixer erdoor halen,ze zijn de stukjes iets minder maar wennen ze wel aan de smaak.
Hier gaat het goed met de 8 maanden potjes maar niet als ze moe is :naughty:
Dus 6 maanden potjes bij een moeie Celiza en 8 maanden potjes bij een uitgeslapen Celiza :mrgreen:
Dat had ik inderdaad ook al eens gedaan. De staafmixer erdoor. Maar dan had ik had al meteen moeten doen wanneer ik het gaf want als ik dat pas deed als ze een paar happen had gehad dan wilde ze het ook niet. :naughty:
Freja neemt 2 hapjes van het prakje met stukjes omdat ze trek heeft, daarna zie ik aan haar gezicht dat ze het echt vies vindt. Dan maar het gepureerde spul hoor. Jammer dan.
ik heb het na 2 weken opgegeven met de 8 maanden potjes. Ik kreeg het er ook echt niet in.
Eerst baalde ik want dat betekende dat ik toch steeds moest koken (en een potje zou af en toe wel makkelijk zijn).
Maar na paar dagen was ik daar ook overheen. Nu kook ik gewoon grotere porties om ook in te vriezen.
En eerlijk gezegd vond ik die potjes ook mega vies dus snapte die weigering wel. De stukjes waren ook raar, het was allemaal een beetje een bijelkaar geprakt zooitje en alles smaakt bijna hetzelfde.
Moet ook eerlijk zeggen dat de 6 maanden potjes er wel in gingen maar ook dit werd steeds minder na verloop van tijd.
Dus mijn tip: probeer nog paar keer, lukt het niet, geef het dan op. Je raakt er zelf alleen maar gefrustreerder door. Gewoon lekker eigen gemaakt prakje. Nog paar maanden en ze eet mee!!!
Lila, doe je je eigen gemaakte prakje dan wel helemaal glad pureren of doe je het een beetje grover?
@Miepel wrote:
Lila, doe je je eigen gemaakte prakje dan wel helemaal glad pureren of doe je het een beetje grover?
Ik begin (dus rond 7 a 8 mnd) ging de staafmixer erin (aardappelen, groente, vlees). Tot dat ik zeker wist dat het erin ging en hij het lustte.
Maar ik merkte dat bv aardappelen door de staafmixer vaak toch te papperig werden.
Wat ik toen deed is aardappels prakken met vork (wel direct als ze nog warm zijn, geprakt hebben ze toch net even meer structuur).
Afhankelijk van de groente deed ik die nog wel door de staafmixer (bv peentjes, boontjes of snijbonen). Dit dan door de aardappelen mixen. Volgens mij heb ik vlees ook nog wel in begin erbij gedaan in de staafmixer, maar na een tijdje (ik denk rond 8-9 maanden) dit gewoon in stukjes gesneden en dan vaak los erbij.
kwestie van uitproberen. En lekker geprakt is echt niet zo erg. Grotere stukjes komen later vanzelf wel, als ie het met plezier gaat eten.
succes!
Bedankt! :thumbup: