8 maanden en gewone melk???

El.la is nu acht maanden oud en ik merk dat het kolven steeds moeilijker gaat. ik vind er de rust niet voor en ook met de spray krijg ik steeds minder gekolft. zou ik Ella de dagen dat ik werk (3 per week) tussen de middag bij de boterham gewone melk mogen geven? s,morgens en 's avonds krijgt ze dan nog wel borstvoeding. ik kolf nu op alle dagen om de voedingen van de drie vrije dagen weer bij elkaar te krijgen en ik moet zeggen dat ik dat met steeds meer tegenzin doe. mag ella geen gewone melk dan kolf ik stug door. want aan kunstvoeding wil ik niet. ik heb zeker nog voor een maand bv in de vriezer. dus die zou ik eerst opmaken.

Hoi Lonneke



Op de site van borstvoeding.com vind je een voedselintroductieschema:

http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/schema/nederlands.html



hierin vind je van de meeste soorten eten/drinken (dus ook melk) de leeftijden. Het zou dus kunnen. Echter je kunt ook slappe koude thee of water geven en bijvoorbeeld wat yoghurt als melkvoeding. Yoghurt is milder dan melk uit een pak. Op deze leeftijd gaat men ervan uit dat 300cc zuivel op een dag voldoende is. Dus met twee keer voeden en een schaaltje yoghurt zou je daar ruim aan moeten komen.

@Jannigje-VBN wrote:

Hoi Lonneke



Op de site van borstvoeding.com vind je een voedselintroductieschema:

http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/schema/nederlands.html



hierin vind je van de meeste soorten eten/drinken (dus ook melk) de leeftijden. Het zou dus kunnen. Echter je kunt ook slappe koude thee of water geven en bijvoorbeeld wat yoghurt als melkvoeding. Yoghurt is milder dan melk uit een pak. Op deze leeftijd gaat men ervan uit dat 300cc zuivel op een dag voldoende is. Dus met twee keer voeden en een schaaltje yoghurt zou je daar ruim aan moeten komen.




bedankt voor je antwoord! dan wordt het denk ik slappe thee met een paar klontjes borstvoeding erin voor de smaak…

heb vanacht tot drie uur liggen piekeren heb zelfs alle voedingen in de vriezer geteld en heb me serieus afgevraagd waarom ik zo tegen het geven van kunstvoeding ben. maar dat is dus niet nodig, een opluchting!

@lonneke waarom ben je zo tegen KV geven?

Hahaha, ik snap je helemaal. Heb ik ook gehad (en heb ik nu ook weer.)

Succes! Ik hoop dat ze het lekker vindt…

@mamaz wrote:

@lonneke waarom ben je zo tegen KV geven?


ik weet het niet zeker… ik denk gewoon omdat ik me voorgenomen had een jaar bv te geven (wat ik ook smorgens en savonds blijf doen) en geen kv nodig had. het gevoel word nog versterkt omdat ik bang ben dat Ella astma of allegrieën krijgt net als mijn vriend en ik dan denk dat het mijn schuld is omdat ze toch kv heeft gedronken. ik weet niet het voelt een beetje als falen. poe dat is eruit. maar ik moet ook zeggen dat ik nu toch kv ga halen want dat is beter voor ella dan gewone melk denk ik.

@lonneke1980 wrote:

@mamaz wrote:
@lonneke waarom ben je zo tegen KV geven?


ik weet het niet zeker… ik denk gewoon omdat ik me voorgenomen had een jaar bv te geven (wat ik ook smorgens en savonds blijf doen) en geen kv nodig had. het gevoel word nog versterkt omdat ik bang ben dat Ella astma of allegrieën krijgt net als mijn vriend en ik dan denk dat het mijn schuld is omdat ze toch kv heeft gedronken. ik weet niet het voelt een beetje als falen. poe dat is eruit. maar ik moet ook zeggen dat ik nu toch kv ga halen want dat is beter voor ella dan gewone melk denk ik.




Snap je wel hoor heb ik ook wilde gewoon weten of ik niet de enige BV malloot was :stuck_out_tongue:

@mamaz wrote:

@lonneke1980 wrote:
@mamaz wrote:
@lonneke waarom ben je zo tegen KV geven?


ik weet het niet zeker… ik denk gewoon omdat ik me voorgenomen had een jaar bv te geven (wat ik ook smorgens en savonds blijf doen) en geen kv nodig had. het gevoel word nog versterkt omdat ik bang ben dat Ella astma of allegrieën krijgt net als mijn vriend en ik dan denk dat het mijn schuld is omdat ze toch kv heeft gedronken. ik weet niet het voelt een beetje als falen. poe dat is eruit. maar ik moet ook zeggen dat ik nu toch kv ga halen want dat is beter voor ella dan gewone melk denk ik.




Snap je wel hoor heb ik ook wilde gewoon weten of ik niet de enige BV malloot was :stuck_out_tongue:




nee hoor jij bent niet de enigste :mrgreen:

Gelukkig, er zijn dus meer die doorgaan met kolven dan KV.



Vanmorgen was mijn moeder met mijn dochter naar het consultatie bureau geweest. (kon om een afspraak op het werk niet) En hier werd gezegd dat ze over moest op KV. Ze krijgt nu naast haar BV melk, thee, water en andere sapjes.

Wessel van (2,7) heeft ook nooit KV gehad. Ik heb geen zin om de industry te sponsoren met die kunstmatige melk. Ik ben ook groot geworden zonder.



Sorry, dit moest ik even kwijt, de ene arts van het CB is heel positief over BV de andere niet.



Groeten Mariann

Ik had ook echt een antipathie voor kunstvoeding hoor. En dat terwijl de oudste twee het moesten drinken. Bij Stijn heb ik me echt een tennisarm gekolft om pap te kunnen geven (handkolf). Waarom weet ik niet maar ik wilde die troep niet in mijn kind gieten.