8 maanden en drukdrukdruk wat zegt jouw cb??

Mijn zoontje van 8 maanden is druk. In mijn buik was hij al druk, dus volgens mij hoort het gewoon bij hem. Hij rolt, tijgert en bijnakruipt de hele kamer door, wil alles pakken, vindt alles leuk. Kwebbelt de hele dag, klimt uit de wipstoel, uit de maxicosi en werkt zich uit de bumbo. Lekker op schoot zitten doet hij niet, hij ziet altijd wel weer iets waar hij onverbiddelijk naar toe moet. Zo ook op het cb, het hele bureau ging hij over, naar de muis, het toetsenbord, het voedingsadvies. Allemaal leuk leuk leuk.



Het advies van het cb: stop hem regelmatig in de box, negeer het (voortdurende) gehuil. Anders loopt hij zichzelf voorbij. :shock:



Iemand een soortgelijke ervaring of wijze woorden? Het gaat namelijk geheel tegen mijn gevoel in, en ik heb juist eerder de neiging om hem lekker te laten razen en dan in bed te stoppen voor een goede tuk. En dat loopt tot nu toe prima. (Als kleine baby had hij wel erg veel moeite met slapen, hij werd al wakker van een mug die een scheet liet, zei ik toen…)

Ik kan alleen maar (nogmaals!! :roll: ) uitroepen:



CB =



Jeetje, wat kunnen die zagen!!! :roll: :twisted:

Nou, zoals ze het brengen komt wel een beetje vaag over :think:



Maarrr… hier ook zo’n actief kereltje liep met 10 mnd, met 11 mnd volledig los. Altijd heel actief, sinds hij loopt ook, vooral in het begin, hij bleef maar heen en weer drentelen, en was daar zo druk mee dat hij amper speelde :eh:



Ik heb hem zelf (dus niet door advies CB) 2x per dag een uurtje in de box gezet, dus niet ineens mee begonnen maarr altijd blijven doen. Ik merk overduidelijk aan hem dat hij dan de rust neemt om lekker te gaan zitten spelen. en dan doet hij o.a. dingen als bakjes in elkaar doen, vormen in de vormenstoof steken enz…

Uiteraard prostesteerd hij ook weleens, maar meestal is dat vrij snel over en gaat hij lekker zitten spelen.



Hij is nu nog steeds heel actief, maar begint wel wat beter te spelen buiten de box, hij kan nu ook beter 1 ding tegelijk doen ipv liefst 3 dingen ineens :mrgreen:

Hier is het momenteel zo, als hij s’ochtends uit bed komt dan gaat hij een poosje in de box, soms s’middags nog een keer maar meestal dan niet meer.



Groetjes Natascha.

Hier ook een actief meisje die vrij weinig slaapt.

Ik doe haar dus wél in de box…

Ik heb het haar aangeleerd dus dat scheelt het gedrein maar ik merk dat ze dan even rustig speelt en de aandacht heeft voor speelgoed…als ze ‘‘los’’ is is ze oevral te vinden,loopt het hele huis door en doet 10 dingen tegelijk,ook prima hoor maar ik vind het dus wel belangrijk dat ze leert te spelen.

Ze zit zéker zonder zeuren nog 2x per dag ruim een uur in de box!! :thumbup:

Is ze wel gewoon bij me hoor…ze kan mij zien,soms zingen we even maar over het algemeen vermaakt ze zichzelf dan.

Ik zou gewoon rustig opbouwen…steeds wat langer in de box en er wel wisselend en uitdagend speelgoed in zetten steeds :angel:

Maar goed…als je gevoel anders zegt,dan zou ik als eerste dat nog altijd volgen…jij kent je kindje het beste!!

CB ziet slechts 1 moment en die l*llen erg vaak uit hun nek naar mijn idee :silenced:

Ik zet hem elke dag nog wel in de box, 2x per dag probeer ik het. Maar het resultaat is steeds het zelfde. Hij hangt met twee handjes aan de spijlen en brullen brullen brullen. Dat houdt hij ook echt vol! Ik denk dat het komt doordat hij mijn dochtertje buiten de box ziet. Op de grond vermaakt hij zich prima en kan hij ook best met iets langer spelen. Het gietijzeren hengsel aan de tafel is bijvoorbeeld ontzettend interessant :think: Ben het inderdaad wel eens dat hij moet leren spelen.

Waarom zou je iets veranderen wat goed gaat… Hij vermaakt zich toch prima op de grond??? Het is niet zo dat hij nou continu bij je hangt… dat is anders… Hier wil het meisje ook niet in de box wel op de grond met kleed… nou PRIMA TOCH

Ik zou lekker genieten dat hij zichzelf zo goed kan vermaken!!!En DUHH kinderen vinden JUIST dingetjes intressant die niet van hun zijn!!



CB: WAAR BEMOEI JE JE MEE :mrgreen:

@sanne1986 wrote:

Waarom zou je iets veranderen wat goed gaat… Hij vermaakt zich toch prima op de grond??? Het is niet zo dat hij nou continu bij je hangt… dat is anders… Hier wil het meisje ook niet in de box wel op de grond met kleed… nou PRIMA TOCH

Ik zou lekker genieten dat hij zichzelf zo goed kan vermaken!!!En DUHH kinderen vinden JUIST dingetjes intressant die niet van hun zijn!!



CB: WAAR BEMOEI JE JE MEE :mrgreen:




Ja maar hier is het nr2 dát is dus wel anders…

Mijn oudste wil ook wel eens op de grond zijn treinbaan maken zonder zijn zus die de boel weer sloopt :mrgreen:

En een box vind ik persoonlijk een ‘‘gezonde beperking’’ op zijn tijd…

Maar dat is ieder voor zich.

hier ook een drukte maker die liever niet in de box gaat. Als hij er wel in zit gaat ie ook staan brullen. Maar goed soms moet hij gewoon even…



Sochtends vind ie het prima, en savonds even ook, verder niet.