8 maanden & drinken

Ik heb even een vraagje:

Onze zoon van 8 maanden krijgt 3 flesvoedingen van 200 cc (wv 1x pap) en daarnaast ‘vaste’ voeding. Gaat heel goed trouwens. Maar qua vocht vind ik dit, zeker met de warme dagen, een beetje krap. Vooral omdat hij vrij makkelijk zweet. Omdat ik hem niet aan al te veel zoetigheid wil laten wennen, krijgt hij water en thee aangeboden. Ene keer uit een beker (oefenen), andere keer uit de fles. Met beide methodes drinkt hij een paar slokken, meer niet.

Hoe gaat dat bij andere kinderen van zijn leeftijd: zijn dat wel lekkere slobberaars? Of komt dat nog? Wat geven/gaven jullie je kinderen te drinken rond een maand of 8? En hoeveel drinken ze dan?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Jasmijn geef ik tussendoor telkens wat water maar drinkt dan ook maar een paar slokjes. Aan het eind van dag heeft ze dan toch een flesje leeg. Als je het maar vaak genoeg aanbied. Bijv. als ze 's middags uit bed komt, als ze haar warm eten heeft gehad en na haar laatste fles wil ze ook altijd nog wel wat.

Volgens mij is dat nog niet zo raar hoor. Hij krijgt ook fruit neem ik aan, ook hier zit vocht bij. Misschien krijgt hij ook al yoghurt, ook dit mag je tot “vocht” rekenen, is mij verteld. Je zou ook altijd nog wat extra vocht bij de fruithap kunnen doen, misschien? Maar verder hoef je je volgens mij geen zorgen te maken hoor! En idd, al die kleine slokjes helpen ook wel weer!

Onze dochter krijgt nog bv, dus heb geen idee wat ze precies drinkt, maar zolang haar luiers goed nat zijn, maak ik me geen zorgen.

Volgens mij krijgt hij idd vrij veel vocht wel binnen!! :thumbup:

Water/thee moeten ze even aan wennen. Moest Sam ook. Nu drinkt hij 1 a 2 flesjes per dag nog erbij! Was eerder ook maar een paar slokjes.

Anders bij de fles melk wat extra water bij doen! :thumbup:

Hij heeft idd genoeg natte luiers. Met de warme dagen kan ik wel merken dat hij duidelijk minder plast. Maar wat frequenter aanbieden is inderdaad een goede tip! En me verder maar niet zo druk maken… :mrgreen: Ik doe vaak al extra water in de melkfles en hij krijgt een flinke portie fruit, dus het zal ook echt wel voldoende zijn :roll:

Ik begon eigenlijk te twijvelen toen ze op het kinderdagverblijf aan mij vroegen hoe ik dat met drinken deed, want hij dronk zo slecht. Ik antwoorde dat hij gewoon thee en water aangeboden kreeg, maar dat hij daar idd niet veel van drinkt en ik er vanuit ga dat hij dan ook niet zo veel dorst heeft. Maar zij vonden dat hij met warme dagen toch wel meer moest drinken. Tja, en toen sloeg de twijvel toe :wall: (verder super kdv hoor :thumbup: )

Bas drinkt momenteel 600-650 ml per dag, pap, fles en diksap bij elkaar opgeteld. Daarnaast krijgt hij een fruit en die mag je er ook bij optellen en in ware hap zit ook vocht door de groenten. Je zit zo al snel aan de 800 ml en meer. 500 ml hebben ze minimaal nodig en het liefst met hele warme dagen richting de 650-700 ml. Ik heb dit advies van het cb gekregen.

Hij krijgt genoeg vocht binnen hoor Yeline dronk met 8 maanden nog maar 2 flessen melk per dag en verder wou ze haast niks hebben.

Bedankt voor jullie reacties; ben helemaal gerust gesteld! :-*