Onze dochter is vandaag 8 daagjes en deed het tot vandaag heel goed op de bv. Ze kwam keurig om de 3 uur. 's avonds om 00:00 kreeg ze de laatste voeding en tussen 5 en 6 melde ze zich dan weer. Maar sinds vanmiddag komt ze veel vaker. Om 17:00 kwam ze maar had ze helemaal geen zin om te drinken. Vervolgens kwam ze om 19:30 weer en nu 22:40 heb ik haar weer wat gedaan. En tussendoor heb ik het idee dat ze ook eigenlijk de hele tijd honger heeft gehad.
Ik heb tot eergisteren 10 minuten per borst gevoed maar op aanraden van de kraamhulp was ik gisteren overgegaan op 1 borst lang (ong,. 20 minuten) en 1 borst als toetje (5 minuten). Eigenlijk heb ik zelf het idee dat ze meer verzadigd was na twee keer 10 minuten dan nu. Al helemaal omdat ze na 10 minuten aan de eerste borst gewoon stopt met drinken. Dan is het echt wakker houden. Na een schone broek drinkt ze dan juist weer wel goed aan de 2e borst en dan moet ik haar dus na 5 minuten laten stoppen.
Zouden deze twee met elkaar te maken hebben? En hoe zorg ik ervoor dat ze weer terugkomt bij het heerlijke ritme dat ze eerst had?
Als ze na 10 min. stopt bij de 1e borst. Dan zou ik niet doorgaan. (of je moet het gevoel hebben dat ze de borst nog niet leeg heeft!).
Volg je gevoel zou ik zeggen!
Maar rond de 10 dagen (kan dus ook 8 zijn) kunnen ze regeldagen hebben.
Dus drinken ze ineens veel vaker (meestal wel korter). En dat is dan 1 dag of 2 dagen.
je gevoel volgen is het beste er zijn verder geen regels behalve
idd goed je borst leeg laten drinken want daar heb ik al paar x bijna bo door gehad
iedere kraam is anders die van mij zei de 1e borst 15 min 20 min als ze eerder
los laat is het ook prima en dan luier en dan de 2e tot maximaal 30 min
uiteindelijk ben ik over gegaan naar 1 borst zodat ze die goed leeg kon drinken
en ook de vette achtermelk kreeg
nu ze ouder is verschilt het nog steeds vorige week was ze in 5 a 10 min klaar
en wilde dan echt niet meer en nu doet ze er weer langer over en wil ze ook
het toetje
ik blij anders loop ik zo scheef :lol:
Volg je gevoel! als het lekker loopt met 2x 10 moet je dat gewoon zo houden…of beter: kijk naar hoe lang je dochter wil drinken. Laat ze los, dan kun je wisselen (als je het idee hebt dat ze al flink heeft gedronken uit de eerste borst )
Maar houd ook in het oog dat 8 dagen nog heeeeel erg jong is, je kunt eigenlijk nog niet spreken van een eigen ritme, want je kindje moet ook bijkomen van de bevalling en wennen aan haar nieuwe omgeving. Geef haar de tijd! Ook jouw borsten moeten wennen aan de productie en alles goed afpassen op de behoefte van je kindje, ook dat kost tijd! In de eerste periode hield ik tussen 2 en 3 uur aan tussen de voedingen overdag. Dat werd daarna 2,5-3,5 uur en later (vanaf een maand of 3) werd dat min.3 en max.4 uur. Maar het moment waarop liet ik zoveel mogelijk aan de baby over, als het maar ongeveer tussen die tijden lag
Succes!
Bedankt voor jullie antwoorden. Ondertussen lijkt het alweer iets beter te gaan al drinkt ze nog steeds maar ongeveer 10 minuten effectief uit de eerste borst. Toch lijkt ze redelijk tevreden en voldaan. We gaan voor nu maar gewoon zo door…