Lars is 8,5 maand en vanaf zijn geboorte een spugertje. Nu hij meer vaste hapjes krijgt en minder flessen geef ik hem thee of diksap tussendoor. Dit komt er met dezelfde gang weer uit, ook als ik het indik met johannesbroodpitmeel. Ik wil wel dat hij voldoende vocht binnenkrijgt. Nu krijgt hij nog 450-500 CC opvolgmelk, wat wel aardig goed gaat en ook voldoende is. Maar wat als hij straks naar de 300 CC opvolgmelk gaat en de rest aangevuld moet worden met water, thee of diksap? Ik loop nu al de hele dag met flesjes en bied hem steeds een paar slokjes aan, maar binnen een minuut heeft hij het er alweer uitgespuugd. Iemand dezelfde ervaring en eventueel een tip??
Uhmm… hier ook een spugertje.
En ik maak zijn flessen met diksap of thee gewoon nog dikker. Scheelt bij ons wel dat hij ook aan de medicatie zit voor de reflux. Hij krijgt 3x daags motilium.
Eventeel veel fruit aanbieden. Zit natuurlijk ook vocht in. En toetjes kun je ook meerekenen als vocht.
Ja, pap is ook vocht. Die kan je dus ook meerekenen.
Levy zat hier met zijn voeding voor hongerige baby’s (is al dikker dan normaal) met 4 schepjes jbpm (fles van 220cc). Met diksap of thee kreeg hij er iets van 5 of 6 in (fles van 220cc). Op het pak staat dat je iets van 2 tot 4 schepjes per 100ml mag doen. Maar dat is gebaseerd op babyvoeding en niet op waterige dranken.
Nu ging het de laatste tijd goed, zo’n 3 schepjes per 220cc drinken. Helaas hebben we wel de motilium moeten verhogen van de ka omdat hij toch weer meer ging spugen. Maar we zijn langzaam en voorzichtig aan het afbouwen met de jbpm. Nu staat het weer even stil omdat het niet goed ging. Misschien over een paar weken weer proberen af te bouwen.
Zit jouw kindje trouwens aan de meds?
Ja, dat kan wel kloppen. Levy boert veel en laat veel scheetje. Een echte vent dus :lol:
Bij Levy weet ik dat het komt van zijn maagzuur (ook daar heeft hij med voor :roll: ) Door de lucht in zijn maagje komt het maagzuur omhoog, althans dat idee heb ik.
Levy spuugde en al zijn voedingen uit en er kwam zuur mee omhoog Alle 2 dus.
Levy krijgt nu 3x daags 1,5ml motilium en 10mg Losec.
De motilium is er om de voeding in zijn maagje nog meer in te dikken en de losec is tegen het maagzuur.
Ik hoop voor je dat meer schepjes jbpm wonderen doen. :-*
Oke, dan kan je dus de pap ook meerekenen als vocht?
Fruit is hij dol op dus dat zit wel goed.
Hoeveel schepjes JBP doe jij in een fles?
Lars zit niet aan de medicijnen. Ik neem aan dat Levy reflux heeft? Dit is bij Lars nooit aangetoond. Hoewel ik wel vermoedens had toen hij net geboren was. Nu heeft hij er niet zoveel last van, alleen verslikt hij zich vaak en moet hij dus spugen van dunne drankjes. Yoghurt moet ik trouwens ook indikken, want dat komt er ook met dezelfde gang weer uit.
Ik kan nog eens proberen om diksap etc. met 5 schepjes in te dikken. Tot nu toe deed ik dit met 2 a 3 schepjes.
Wat me trouwens ook opvalt… Lars moet altijd heel veel boertjes laten van drinken en ook van eten. Zelfs na een paar slokjes en tja… dan komt er van alles mee. Herken je dat?
Hihi, dan is Lars ook een echte vent :mrgreen: !!
Maar spuugt Levy dan zuur? Of spuugt hij voeding, want dat is volgens mij wel een verschil. Welke medicijnen krijgt hij? En wat is de werking ervan?
Bedankt hoor voor al je antwoorden!!
Bedankt, als er over een tijdje nog geen verbetering te zien is kan ik altijd eens langs de huisarts. Misschien is motilium dan wel de oplossing.